AndroidHealthClinic

Ideale afstand tussen verticale balken?

Bezoekers in dit topic

Ik ben bijna klaar met het maken van een houten wall rack. Heel basic maar stevig. Ik twijfel echter mbt de ideale afstand tussen de verticale balken. Mijn verticale houten balken zijn 90 x 90 mm.
Mijn olympische barbell is nog niet geleverd, want anders zou ik het gewoon kunnen gebruiken om die ideale afstand te bepalen.
Dit is de barbell:

Volgens de site is de binnenmaat 131 cm.
Klopt volgende berekening dan?
balk: 9 cm x 2 = 18 cm

131 - 18 = 113 cm
Op tekening: A= 8 cm (ik heb graag wat ruimte want ik mik soms niet zo goed :)
dus 8 x 2 = 16 cm
Dan: 113 - 16 cm= 97 cm
Dus binnenafstand tussen de balken is 97 cm.

Ik vraag jullie advies want ik zie misschien iets over het hoofd.
afstand balken rack.png
 
zijaanzicht wall rack.png
 
Kijk op de site van Fitness Seller bij de racks. Daar kan je de juiste maten vinden.
 
Mijn rack is 120 breed buitenmaat -2x6cm frame = 108 binnenmaat. De meeste racks zijn dat wel ongeveer, een cm minder of enkele cm breder misschien.

Schelen maar een paar cm per kant met een standaard oly barbell. 2x8 is best ruim ja. Dan nog 2x9cm frame.. Hoe breed is je grip bij bench press? ;)
 
My god, ik maak het me weer onnodig moeilijk.
Buitenmaat van de balken op 119 cm houden. Dan heb ik 6 cm speelruimte aan iedere kant.
Dus morgen werk ik het af. Nu nog nadenken over de kleuren.
De metalen kokers die ik veranker aan de muur en grond, zal ik wellicht in het rood doen, en het hout in een fel oranje, of donkerrood? Of misschien gewoon beitsen met een donker kleur? We zien wel.
 
Mijn rack is 120 breed buitenmaat -2x6cm frame = 108 binnenmaat. De meeste racks zijn dat wel ongeveer, een cm minder of enkele cm breder misschien.

Schelen maar een paar cm per kant met een standaard oly barbell. 2x8 is best ruim ja. Dan nog 2x9cm frame.. Hoe breed is je grip bij bench press? ;)
Bedankt.
Hoe breed mijn grip is? Heb ik nooit gemeten maar ik herinner me dat mijn ringvinger werd geplaatst op de markering van de ram bar. Dus 81 cm min 3 cm = 78 cm
 
Bedankt.
Hoe breed mijn grip is? Heb ik nooit gemeten maar ik herinner me dat mijn ringvinger werd geplaatst op de markering van de ram bar. Dus 81 cm min 3 cm = 78 cm
Mijn balken zijn 8,5 cm om exact te zijn. Als ik een buitenmaat heb van 119 dan is de binnenmaat 102 cm/
 
Mijn balken zijn geimpregneerd hout. ALs ik die een kleurtje wil geven, dan heb ik een beits nodig.
 
Back
Naar boven