MuscleMeat

ideale post work-out meal

Bezoekers in dit topic

bartoow

Cool Novice
Lid geworden
18 apr 2013
Berichten
48
Waardering
2
Lengte
1m85
Massa
81kg
Vetpercentage
13%
Hallo beste leden,

Ik lees vaak veel verschillende dingen over een post workout meal. Naar mijn mening moet een goede post work out meal bestaat uit:

-snelle eenvoudige suikers
-complexe suikers
-eiwitten (liefst snelle)

Dus wat ik neem na de training (ongeacht ik smorgens of savondst train) is een whey shake met magere melk zodat ik langzame en snelle eiwitten binnen krijg. Tevens voeg ik bij de shake ongeveer 30 gram ultra fine oats voor complexe carbs en eet ik een banaantje voor snelle suikers.

Hoe denken jullie hierover? En is het van groot belang vetten na de training compleet te vermijden ivm met verlagen eiwitsythese?
 
Ik denk persoonlijk dat je vetten moet vermijden voor het slapen, maar wel je langzame eiwitten binnennemen,(shake)
als je echt honger hebt is een fruityoghurtje ideaal.. ik ga dit topic ook volgen want vind het ook zelf interessant.. & voor de training doe ik meestal snelle eiwitten & een banaan.

mvg jcshred
 
Ik denk persoonlijk dat je vetten moet vermijden voor het slapen, maar wel je langzame eiwitten binnennemen,(shake)
als je echt honger hebt is een fruityoghurtje ideaal.. ik ga dit topic ook volgen want vind het ook zelf interessant.. & voor de training doe ik meestal snelle eiwitten & een banaan.

mvg jcshred

Waarom vetten vermijden voor het slapen?
 
Ik denk persoonlijk dat je vetten moet vermijden voor het slapen, maar wel je langzame eiwitten binnennemen,(shake)
als je echt honger hebt is een fruityoghurtje ideaal.. ik ga dit topic ook volgen want vind het ook zelf interessant.. & voor de training doe ik meestal snelle eiwitten & een banaan.

mvg jcshred

Hoe is fruityoghurt ideaal, puur suiker? En waarom vetten vermijden voor het slapen?

OT, direct post workout neem ik altijd Magnificent van B&F of MegaGrow van XXL, dan naar huis, ff gauw douchen en dan neem ik een dikke shake met oats en whey of als ik zin/tijd heb gehad dit klaar te maken rijst met kip en wat sla/komkommer/tomaat.
 
Ik denk persoonlijk dat je vetten moet vermijden voor het slapen, maar wel je langzame eiwitten binnennemen,(shake)
als je echt honger hebt is een fruityoghurtje ideaal.. ik ga dit topic ook volgen want vind het ook zelf interessant.. & voor de training doe ik meestal snelle eiwitten & een banaan.

mvg jcshred

:O ik pak elke avond voor het slapen nog vetten(kwark + cashewnoten). Ga ik nu dood? :) JK
 
:O ik pak elke avond voor het slapen nog vetten(kwark + cashewnoten). Ga ik nu dood? :) JK
Ik leef ook nog steeds.. na mijn kwark met druiven en amandelen/walnoten voor het slapen gaan. :rolleyes:
 
Ik eet ook gewoon kwark met een flinke hand noten voor het slalen, het maakt me altijd zo voldaan dat ik niet eens meer aan een ongezonde snack denk
 
Ik pak elke avond voor het slapen gaan kwark met havermout en pinda's :O
OT:
Post workout zijn vooral de koolhydraten en eiwitten belangrijk, vetten in mindere mate.
Als je voor de training al gegeten hebt is het niet noodzakelijk om direct na de training (0 tot 2 uur) iets te eten.
De maaltijd die je van tevoren hebt gehad levert nog genoeg voedingstoffen.
Hier staat een hele hoop interessante informatie met betrekking tot dit onderwerp:
Edit: Zie comment hierboven!
 
idd handige sites, maar eens doorlezen!

off-topic:
ik heb mij laten vertellen dat je totale calorie inname belangrijk is als je het hebt over eten savonds, vooral omdat men zegt dat je avonds geen suikers mag nuttigen ivm met een snellere vet opslag. Maar dit schijnt niet echt helemaal te kloppen en je mag gewoon een koolhydraat rijke maaltijd nuttigen avonds zolang je calorieën verdeeld over je dag maar kloppen. Tijdens bulken maakt het voor vele niet heel veel uit natuurlijk..
 
idd handige sites, maar eens doorlezen!

off-topic:
ik heb mij laten vertellen dat je totale calorie inname belangrijk is als je het hebt over eten savonds, vooral omdat men zegt dat je avonds geen suikers mag nuttigen ivm met een snellere vet opslag. Maar dit schijnt niet echt helemaal te kloppen en je mag gewoon een koolhydraat rijke maaltijd nuttigen avonds zolang je calorieën verdeeld over je dag maar kloppen. Tijdens bulken maakt het voor vele niet heel veel uit natuurlijk..

Maakt niets uit, zelfs niet in de cut.
 
Back
Naar boven