AndroidHealthClinic

Ideale schema tijdens een kuur? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jordyvl

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 apr 2012
Berichten
2.148
Waardering
181
Lengte
1m80
Massa
92kg
Vetpercentage
13%
Er zijn op dbb genoeg schema's te vinden, alleen is het niet altijd duidelijk of degene die het schema gebruikt kuurt of niet, dus daarom de vraag;

Wat is volgens jullie het ideale trainingsschema voor massa, tijdens een kuur? :D
 
Laatst bewerkt:
Heb je het over train of eet schema?
 
Er is geen ideaal trainings schema. Per persoon verschillend.
Doe wat goed voor je werkt alleen zwaarder.
 
Ik ga ook niet anders trainen als ik on ben. Wat werkt dat werkt
 
Gewoon het zelfde blijven trainen idd waarom zou je t anders willen als je toch al groeit als je een speciaal schema voor bulken hebt kan je dat net zo goed altijd doen lijkt me dan haha
 
Ik ga ook niet anders trainen als ik on ben. Wat werkt dat werkt

En wat is dan jou indeling die je gebruikt..

---------- Post toegevoegd 22 October 2013 om 00:07 ----------

Gewoon het zelfde blijven trainen idd waarom zou je t anders willen als je toch al groeit als je een speciaal schema voor bulken hebt kan je dat net zo goed altijd doen lijkt me dan haha

Als je net klaar bent met kuren kun je wel zwaar door blijven trainen, maar groeien doe je toch niet..
Dus dan kun je toch beter gewoon fullbody of 2 daags split gaan doen, met een niet te hoge intensiteit/volume?
 
Niet mee eens dat je niet groeit na een kuur hoor. Gewoon blijven trainen zoals je nu traint, dat gaat je waarschijnkijk goed af en levert je wat op anders doe jenhet niet. En blijf gewoon ook zo doortrainen na je kuur. Ik ben er alleen tegen om veel volume en split schemas te trainen waar je 2x per week spiergroepen pakt als je off bent.
 
Niet mee eens dat je niet groeit na een kuur hoor. Gewoon blijven trainen zoals je nu traint, dat gaat je waarschijnkijk goed af en levert je wat op anders doe jenhet niet. En blijf gewoon ook zo doortrainen na je kuur. Ik ben er alleen tegen om veel volume en split schemas te trainen waar je 2x per week spiergroepen pakt als je off bent.

Ik heb laatst een gesprek gehad met een man, hij heeft ontzettend veel fitness gerelateerde diploma's... en die vertelde mij dat je als je off bent je juist split schema's moet doen.. Fullbody om de dag.. of 2 daags split waarbij je 1 dag traint, 1 dag rust, etc... Maar volume hou je laag, en intensiteit ook niet te hoog.

En als je gaat kuren dan knal je er weer flink tegen aan, hoog volume, hoge intensiteit, regelmatig setjes tot falen trainen, Spiergroep 1x per 6 of 7 dagen trainen.

De reden hiervan had te maken met het proces van eiwitsynthese, waar ik zelf te weinig verstand van heb om het goed te begrijpen, maar de manier waarop hij het uitlegde + kijkende naar al zijn gehaalde diploma's ging ik er van uit dat de beste man precies wist waar hij het over had.
 
Laatst bewerkt:
Ik train precies hetzelfde als ik ONN ben, als OFF. Ik train altijd volgens de principes van HIT, en wanneer ik OFF ben verander ik mijn mindset van "groeien" naar "maintainen", wat betekent dat ik hetzelfde train, maar ver weg blijf van drop-sets, rest-pause-sets of negatieve herhalingen.

Doe dus gewoon wat voor jou werkt, en verminder de intensiteit ietwat wanneer je OFF bent; het doel is is maintainen, niet overtrainen.
 
3x pw fullbody met een paar isolatie oefeningen voor tri/bi.
2x px vechtsport (uur lang compleet los:interval cardio).
2 dagen rust.
Of ik nou on ben of off.

Gaat lekker en hou zo beetje de "leane" look.
Heb ook split gedaan 4x pw maar met meer rust groei ik beter.
Is denk persoonsafhankelijk verder.
 
Ik heb laatst een gesprek gehad met een man, hij heeft ontzettend veel fitness gerelateerde diploma's... en die vertelde mij dat je als je off bent je juist split schema's moet doen.. Fullbody om de dag.. of 2 daags split waarbij je 1 dag traint, 1 dag rust, etc... Maar volume hou je laag, en intensiteit ook niet te hoog.

En als je gaat kuren dan knal je er weer flink tegen aan, hoog volume, hoge intensiteit, regelmatig setjes tot falen trainen, Spiergroep 1x per 6 of 7 dagen trainen.

De reden hiervan had te maken met het proces van eiwitsynthese, waar ik zelf te weinig verstand van heb om het goed te begrijpen, maar de manier waarop hij het uitlegde + kijkende naar al zijn gehaalde diploma's ging ik er van uit dat de beste man precies wist waar hij het over had.

Geen ervaring met kuren maar persoonlijk zou ik zelfde manier van trainen doorzetten. Maar mijn vraag is of je log bij gaat houden, ik zal volgen wanneer je dat doet ;)
 
En wat is dan jou indeling die je gebruikt..

---------- Post toegevoegd 22 October 2013 om 00:07 ----------



Als je net klaar bent met kuren kun je wel zwaar door blijven trainen, maar groeien doe je toch niet..
Dus dan kun je toch beter gewoon fullbody of 2 daags split gaan doen, met een niet te hoge intensiteit/volume?

Borst triceps
Rug biceps
Hamstrings en kuiten
Schouders
Quads en kuiten
 
@ts , het valt me wel op dat je voor elk klein dingetje een topic aanmaakt. Sommige dingen moet zelf in de praktijk ervaren. Niet alles is uit het boekje te doen omdat mensen simpelweg gewoon niet hetzelfde zijn. Als je ver genoeg bent in de sport om te gaan kuren moet je dit aspect zo ongeveer wel onder knie hebben, dus go with the flow en doe gewoon wat goed voelt!!!
 
@ts , het valt me wel op dat je voor elk klein dingetje een topic aanmaakt. Sommige dingen moet zelf in de praktijk ervaren. Niet alles is uit het boekje te doen omdat mensen simpelweg gewoon niet hetzelfde zijn. Als je ver genoeg bent in de sport om te gaan kuren moet je dit aspect zo ongeveer wel onder knie hebben, dus go with the flow en doe gewoon wat goed voelt!!!

Ik zou het wel vet vinden om van iedereen te weten hoe diegene traint hier op het forum.
Gewoon kort en bondig.
 
Ik zou het wel vet vinden om van iedereen te weten hoe diegene traint hier op het forum.
Gewoon kort en bondig.

Wordt vast geen lang lijstje, de meeste hier trainen niet eens :P

OT, ik train standaard in een 4 dagen split. Nu ik ON ben pak ik m'n borst/rug 2 keer per week, 1 keer licht en 1 keer zwaar omdat deze achter blijven lopen. Ook side delts pak ik 2 keer omdat die niet mooi rond wilden worden en dat gaat nu een stuk beter. Armen train ik hierdoor af en toe een beetje op het eind van een training, die lopen toch op schema.
 
Ik train gewoon hetzelfde schema, alleen verhoog ik de intensiteit en pak spieren die acherlopen soms nog een keer extra tusendoor.
 
Wordt vast geen lang lijstje, de meeste hier trainen niet eens :P

OT, ik train standaard in een 4 dagen split. Nu ik ON ben pak ik m'n borst/rug 2 keer per week, 1 keer licht en 1 keer zwaar omdat deze achter blijven lopen. Ook side delts pak ik 2 keer omdat die niet mooi rond wilden worden en dat gaat nu een stuk beter. Armen train ik hierdoor af en toe een beetje op het eind van een training, die lopen toch op schema.

Lekker dan!:p
 
Borst triceps
Rug biceps
Hamstrings en kuiten
Schouders
Quads en kuiten

Kijk top, dat bedoel ik dus. :D

---------- Post toegevoegd 22 October 2013 om 17:02 ----------

@ts , het valt me wel op dat je voor elk klein dingetje een topic aanmaakt. Sommige dingen moet zelf in de praktijk ervaren. Niet alles is uit het boekje te doen omdat mensen simpelweg gewoon niet hetzelfde zijn. Als je ver genoeg bent in de sport om te gaan kuren moet je dit aspect zo ongeveer wel onder knie hebben, dus go with the flow en doe gewoon wat goed voelt!!!

Ik vond dat ik het de laatste tijd goed deed, haha, ik probeer het niet te overdreven te maken hoor, dus niet van die topics als.. zal ik 6 of 7 reps per oefening doen :o

Maar het aantal x per week dezelfde spiergroep trainen blijft toch wel een dingetje voor mij.... dus vind het dan cool om van andere te zien hoe hun schema er uit ziet.

---------- Post toegevoegd 22 October 2013 om 17:03 ----------

Ik zou het wel vet vinden om van iedereen te weten hoe diegene traint hier op het forum.
Gewoon kort en bondig.

Ja precies, net als de reactie van Bricks

Borst triceps
Rug biceps
Hamstrings en kuiten
Schouders
Quads en kuiten

Duidelijk as fack, en mooi de schema's vergelijken.

---------- Post toegevoegd 22 October 2013 om 17:06 ----------

Geen ervaring met kuren maar persoonlijk zou ik zelfde manier van trainen doorzetten. Maar mijn vraag is of je log bij gaat houden, ik zal volgen wanneer je dat doet ;)

Daar zit ik nog een beetje over te twijfelen, misschien een wekelijks logje met progressie in gewicht + krachtprogressie op bepaalde oefeningen, maar iig geen dagelijkse log.
 
Laatst bewerkt:
Ik train precies hetzelfde als ik ONN ben, als OFF. Ik train altijd volgens de principes van HIT, en wanneer ik OFF ben verander ik mijn mindset van "groeien" naar "maintainen", wat betekent dat ik hetzelfde train, maar ver weg blijf van drop-sets, rest-pause-sets of negatieve herhalingen.

Doe dus gewoon wat voor jou werkt, en verminder de intensiteit ietwat wanneer je OFF bent; het doel is is maintainen, niet overtrainen.

Dat is ook een beetje mijn achterliggende gedachte bij het juiste schema kiezen voor als je net klaar bent met een kuur, het "maintainen"...

Maar je kunt dan toch veel beter 2 of 3 x per week rustig trainen, dan 1 x per week... want omdat je dan al wat rustiger traint lijkt 1 x per week mij veel te weinig.. ivm involutie, dat op het moment dat je uiteindelijk weer gaat trainen, je weer op het punt zit waar je die week begon, of misschien zelfs lager.. Of gaat het proces van de involutie dermate langzaam dat je je hier, zelfs met 1 lichte training per week geen zorgen over hoeft te maken?
 
Back
Naar boven