MuscleMeat

Ideeen koken met waterkoker (cut) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

wllmzhn

Novice
Lid geworden
25 mei 2020
Berichten
7
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
111kg
Lang verhaal kort: ik heb voorlopig alleen een waterkoker ter beschikking om te koken, dus geen kookpitten/oven/magnetron/rijstkoker oid.

Op dit moment kook ik groenten, zoete aardappels, pasta in de rijstkoker. Couscous laten wellen, kant-en-klaar gerookte kipfilet. Iemand ideeen?

Zit in een studentenhostel want geen kamer
 
Kant en klaar noedels
 
Boterham goed beleggen met pindakaas en banaan. Of kipfilet vleeswaren en paprika. Wrap geprakte avocado op doen, kipfilet plakjes erop, kiemgroente erbij. Maaltijd salade maken met bonen die al gekookt zijn( pot blik , zak)
Volkoren cracker, zakje tonijn van john west with a twist erop doen is minderdroog, snoeptomaatjes erop.
 
Eieren kun je prima koken in een waterkoker:D Deed ik zelf regelmatig toen ik op kamers woonde en te lui was om naar de keuken te lopen :o
 
Bah, zon ding krijg je toch niet meer schoon?
 
Kan je niet ergens preppen Voor 1 week of 5 dagen?
Of ergens iets fixen buurthuis ofzo. In corotijd staan ze er misschien niet om te springen maar je zou toch wel iets kunnen fixen?

Vrienden familie in de buurt of op je eventuele werkplek. Beetje rondvragen?
 
huttenkase is ook ideaal als je het lust, mengen met wat fruit voor zoet
of mengen met ui, (evt tonijn) en tomaat voor hartig
kun je ook nog in een wrap doen voor iets meer maaltijd gevoel maar hoeft niet


je hebt nu ook gare kipreepjes bij de appie die niet gerookt zijn, zie hierboven, volgens mij is er ook een tandoori variant maar die kon ik niet zo snel vinden.
zelf vind ik dit lekkerder dan gerookte kip maar smaken verschillen.
mik deze in een kom met wat sla rauwkost en je kunt eten
 
Ik at op kamers blikken witte bonen in tomatensaus, bruine bonen etc met ham of kip en eieren. Jaren op geleefd :o
Roggebrood met boter en suiker (armeluiskost :D )
Brood met beleg
Wraps met beleg
Krentenbollen mueslibollen etc.

Eieren koken in de waterkoker

Rijstmie, tarwemie (3min wellen)
Rijstmie kan je ook perfect wellen in cup a soup Chinese tomaat. Blikje spercibonen erdoor en wat vleeswaren en klaar
Kan je met elke smaak cup a soup doen trouwens

Rijstbladen wellen warm water

Voor 15 euro heb je een rijstkoker. Rijst erin dan 5 min later groente en vlees erbij heb je een 1 pans gerecht.
 

voor 20 euro kun je gewoon koken
 
Lang verhaal kort: ik heb voorlopig alleen een waterkoker ter beschikking om te koken, dus geen kookpitten/oven/magnetron/rijstkoker oid.

Op dit moment kook ik groenten, zoete aardappels, pasta in de rijstkoker. Couscous laten wellen, kant-en-klaar gerookte kipfilet. Iemand ideeen?

Zit in een studentenhostel want geen kamer
Je kan een blik knakworsten opwarmen in je waterkoker
 
Back
Naar boven