XXL Nutrition

Iedere dag pasta

Nijlpaard

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
80kg
Als mijn macro's kloppen (eiwitten, koolhydraten en vetten)

en ik iedere dag afwissel in sauzen en groenten enzo, is het dan een probleem om IEDERE dag volkoren pasta te eten als avond eten/lunch?

ik ben geen fan van rijst, aardappelen en brood, en pasta vind ik lekker, zit er langer vol van, en ik vind het lekker makkelijk om te maken/bewaren/mee te nemen.

je kan ook varieren met bonen en havermout, ook een bron van koolhydraten (en eiwitten)

• Topic Starter Topic Starter
havermout neem ik meestal als ontbijt, samen met mijn eiwitshake en halve liter magere melk of water. en peulvruchten vind ik erg lekker, maar krijg vaak erg last van winderigheid wat erg vervelend is haha.

Als mijn macro's kloppen (eiwitten, koolhydraten en vetten)

en ik iedere dag afwissel in sauzen en groenten enzo, is het dan een probleem om IEDERE dag volkoren pasta te eten als avond eten/lunch?

ik ben geen fan van rijst, aardappelen en brood, en pasta vind ik lekker, zit er langer vol van, en ik vind het lekker makkelijk om te maken/bewaren/mee te nemen.

nee hoor, als je verder gebalanceerd en gevarieerd eet zul je geen voedingsstoffen tekort komen. Toch wel volkoren pasta en geen "witte" pasta ?

Waarom geen witte pasta ?

omdat daar geen zemelen (vliesjes van de korrel) inzitten --> vezels voor onze darmpjes.

Daar doe ik het niet voor , ik eet al genoeg vezelrijk voedsel.Ik dacht dat er iets slechts was met gewone pasta :)
maar ja als de TS alleen maar pasta eet dan heeft die wel die extra vezeltjes nodig .

ik eet elke dag 250 gram volkoren pasta! mijn darmen werken perfect

Geen probleem zolang het de volkoren variant betreft en het verder past binnen je schema. Ik eet het zelf ook vaak!

Hou het volkoren!
Is nog een stuk lekkerder ook!

Terug
Naar boven