Fitness Seller

Iemand, advies voor acne op schouders (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Fitt

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
20 sep 2012
Berichten
456
Waardering
57
Lengte
1m70
Massa
74kg
Vetpercentage
13%
Hallo dbb,

Ik heb al een hele tijd last van acne op voornamelijk de schouders, terwijl ik goed op mijn voeding let en voldoende water drink. Ik heb al diverse dingen geprobeerd; PH-neutrale zeep, kleding vaak verschonen, Zinc en biergist supplementen, scrubben maar niks lijkt echt te helpen.

Mijn voedingsschema bevat ook: 1 bak kwark en ook whey isolaat.
Misschien dat het hierdoor komt, vanwege lactose....

Ik hoop dat er iemand is die nog een optie weet want het ziet er echt niet uit.

Alvast bedankt!

IMG_20161026_123313.jpg


IMG_20161026_123341.jpg
 
Licht insmeren met pindakaas en dan strak inwikkelen met van die plastic huishoudfolie. Twee dagen laten zitten en voilà!

Thank me later :)
 
Licht insmeren met pindakaas en dan strak inwikkelen met van die plastic huishoudfolie. Twee dagen laten zitten en voilà!

Thank me later :)

Okee gedaan, ben benieuwd xD

Nee toch maar niet...
 
Drink je het met melk of water?
Zo ja melk switch maar naar water.

Vaak ook slagroom en melkchocolade en dergelijke, dan kan ik zelf ook niet goed tegen.
 
Nee, gebruik ik zelden. Wel neem ik kwark en eiwitpoeder misschien dat het daardoor komt.
 
Is gewoon kut en voornamelijk genetisch. Dingen als zinc, biergist, vitame B5 kunnen wel minimaal helpen. Wat bewezen werkt is roaccutane, maar is wel troep en belastend voor je lever.

Sap van een citroen erop smeren kan ook helpen indien je niet een te gevoelige huid hebt.
 
Heb ook een lange tijd erg last van acne gehad. Voornamelijk op schouders en rug zoals bij jou het geval lijkt te zijn.

Alles geprobeerd: melk geschrapt, biergist, zinc, vitamine B5, noem maar op...
Helaas werkte hier niets van (lijkt bij een klein aantal mensen wel wat te doen).

Benzoylperoxide droogde mijn huid alleen maar uit en zorgde voor een rode uitslag.

Door de huisarts vervolgens minocycline voorgeschreven gekregen. Dit hielp erg goed maar helaas slechts tijdelijk. Zodra je ermee stopt komt de acne snel terug.
Hierna ben ik begonnen met roaccutane (isotretinoïne) voor een zestal maanden geloof ik. Ik ben nu reeds een jaar volledig acne vrij (met uitzondering van een klein pukkeltje af en toe).

Zou je aanraden om een afspraak te maken bij een dermatoloog.
 
Bedankt voor jullie reacties, ga eerst dat citroensap nog is even proberen en anders maar een afspraak maken bij een dermatoloog.
 
Bedankt voor jullie reacties, ga eerst dat citroensap nog is even proberen en anders maar een afspraak maken bij een dermatoloog.

Citroensap gaat je weinig opleveren.

Beter maak je afspraak bij dermatoloog, hoe sneller je dat doet, hoe sneller je acne zal behandeld worden. Zal je zeker en vast niet beklagen!
 
Geloof ook niet echt in citroensap. Heb er ook veel last van gehad en een dermatoloog zou ik je toch wel aanraden!
 
Vicks vaporub helpt, maar je moet het wel blijven gebruiken ;-) No joke
 
Ik had/heb er zelf ook veel last van (gehad). Probeer 1-2x per week onder de zonnenbank te gaan. Dat verminderde het bij mij tot 80-90%
 
van mijn 14- tot 16e ook veel last van gehad. Bij mij lach de oorzaak in melk producten ( chocomelk etc) maar ook pindakaas etc. Merk ook aan mijzelf hoe hoger ik mijn vetten heb zitten hoe sneller ik kans heb op kleine puistjes
 
is duidelijk niet your average occasional puistje door iets te infrequent verschonen van je bed of iets raars eten

dermatoloog

wou dat ik eerder gegaan was want die shit met roa blitzkriegen was ellendig maar werkte uiteindelijk wel en als ik het eerder gedaan had had dat me een hoop littekens gescheeld
 
van mijn 14- tot 16e ook veel last van gehad. Bij mij lach de oorzaak in melk producten ( chocomelk etc) maar ook pindakaas etc. Merk ook aan mijzelf hoe hoger ik mijn vetten heb zitten hoe sneller ik kans heb op kleine puistjes
Volgens mij lag het aan de puberteit.
 
Waar was die puberteit goed voor eigenlijk? Huid naar de klote, confrontaties met ouders, stem die overslaat door baard in de keel.
Schiet toch allemaal niet op? Gewoon in 1 dag van kind naar volwassene, bam! Is toch veel handiger?
 
Heb er al 6 jaar last van :)
I don't give a f*ck lol
 
Zonnebank
Zinc
Vit B5
Biergist
 
Back
Naar boven