XXL Nutrition

Iemand bekend met powermark bumperplates? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik heb ze gekocht. Omdat het mij niet om bumpers ging maar om de hoogte van de schijven en de prijs goedkoper is dan gewone schijven.
Schijven zijn gewoon kei hard en vallen even hard als gewone schijven. Mijn oude sportschool hadden alleen maar bumpers en heb daar meerdere malen 200+ kg zien stuiten op de grond. Als het echt bumpers zijn, is de kwaliteit heel slecht. Misschien dat ik eens een filmpje op zet en ze eens laat vallen.
Verder ben ik wel tevreden over de schijven en zijn ze wel ok als je ze niet als bumpers beschouwd.

Kijk, dit is super. Dankzij een gezamenlijke actie kunnen we concluderen dat de bumperplates van Helisports te hard zijn om als bumperplates te gebruiken, maar ze zijn wel goed als goedkoop alternatief als je ze als gewone schijven wenst te gebruiken.
Ik neem aan dat je ze wel op deadlift hoogte kan laten vallen? Of ook niet?
 
Wat ga je allemaal bestellen?
Ik heb mijn oog laten vallen op de texas power bar, ik ga er dan een setje bumpers bij kopen van 100kg en waarschijnlijk nog een weight stand. Dan is mijn gym zo goed als compleet voor mij. voorlopig dan :p

---------- Post toegevoegd Sat 2 Mar 2013 om 12:11 ----------

Kijk, dit is super. Dankzij een gezamenlijke actie kunnen we concluderen dat de bumperplates van Helisports te hard zijn om als bumperplates te gebruiken, maar ze zijn wel goed als goedkoop alternatief als je ze als gewone schijven wenst te gebruiken.
Ik neem aan dat je ze wel op deadlift hoogte kan laten vallen? Of ook niet?
Ik heb de gietijzeren schijven met baar van helisports eens laten vallen van deadlifthoogte, is ook niets mis mee hoor. Zolang dit niet regelmatig gebeurt kan de baar dit wel aan. Was met 140kg trouwens.
 
Ik heb mijn oog laten vallen op de texas power bar, ik ga er dan een setje bumpers bij kopen van 100kg en waarschijnlijk nog een weight stand. Dan is mijn gym zo goed als compleet voor mij. voorlopig dan :p

---------- Post toegevoegd Sat 2 Mar 2013 om 12:11 ----------


Ik heb de gietijzeren schijven met baar van helisports eens laten vallen van deadlifthoogte, is ook niets mis mee hoor. Zolang dit niet regelmatig gebeurt kan de baar dit wel aan. Was met 140kg trouwens.

Goed om weten, bedankt. Maar mijn vloer zou dat niet aankunnen denk ik.
 
Het was op een houten vloer. Een klein rubberen matje van 5mm dikte was het enigste dat mijn vloer beschermde.
 
Goed om weten, bedankt. Maar mijn vloer zou dat niet aankunnen denk ik.
ik weet niet of bumperplates voldoende dempen om je vloer op zo'n manier te beschermen... wij trainden een tijd met eleiko plates (die hadden ook een ijzeren kern) als er 200kg naar beneden dondert kwam dat nog steeds aardig hard neer hoor... zou dan eerder investeren in (een paar) rubberen matten
 
ik heb er hier een hoop van helo bumpers , ze zijn hard maar wel groot verschil vind ik dan met de rubber coateds die ik heb van barbarian..
 
Eigenlijk zijn bumper plates voor mij enkel interessant, of ze nu hard of heel hard zijn, als de prijs lager is dan de rubber coated van fitness seller. Ik ga nooit zo sterk worden als die mannen op youtube die dat echt nodig hebben.
 
100kg bumpers voor €275 laag genoeg?

---------- Post toegevoegd Sat 2 Mar 2013 om 17:15 ----------

is wel zonder verzendkosten
 
Ik zou gewoon bumper plates kopen bij strengthwithingymequipment.com. Verzendkosten zijn gratis en kwaliteit is goed :). Deze zijn niet "hard" en stuiteren gewoon op de vloer. Echte bumper plates dus.
 
Ik heb ze gekocht. Omdat het mij niet om bumpers ging maar om de hoogte van de schijven en de prijs goedkoper is dan gewone schijven.
Schijven zijn gewoon kei hard en vallen even hard als gewone schijven. Mijn oude sportschool hadden alleen maar bumpers en heb daar meerdere malen 200+ kg zien stuiten op de grond. Als het echt bumpers zijn, is de kwaliteit heel slecht. Misschien dat ik eens een filmpje op zet en ze eens laat vallen.
Verder ben ik wel tevreden over de schijven en zijn ze wel ok als je ze niet als bumpers beschouwd.

Kan je hier misschien eens een filmpje over posten? Zijn ze nu 45cm of 44? Hoe zit het met het gat? Past dit strak rond de bar of is het toch te groot uitgeboord? Ik heb een goed platform met uitstekende demping, dus zolang ze het doen samen met een paar bumpers van rogue is het voor mij goed.
 
Kan je hier misschien eens een filmpje over posten? Zijn ze nu 45cm of 44? Hoe zit het met het gat? Past dit strak rond de bar of is het toch te groot uitgeboord? Ik heb een goed platform met uitstekende demping, dus zolang ze het doen samen met een paar bumpers van rogue is het voor mij goed.

ik heb een tijdje terug naar heilisport gemaild. op de site staat 44 cm. maar toen ik het via de mail nog een keer navroeg was het 45 cm. vanaf 15 t/m 25 kg zijn ze allemaal even dik. en de zwaarte word dan bepaald door de ijzeren binnenring
 
ik heb een tijdje terug naar heilisport gemaild. op de site staat 44 cm. maar toen ik het via de mail nog een keer navroeg was het 45 cm. vanaf 15 t/m 25 kg zijn ze allemaal even dik. en de zwaarte word dan bepaald door de ijzeren binnenring

Wat wil zeggen dat die van 25 kilo minder rubber heeft, wat hem dus harder maakt dan de 15 kilo. De bumpers hebben dus een verschillende bounce en hardheid. Niet ideaal.
Zoals Calimera zei: goed zolang je ze niet als bumpers gebruikt.
 
Ik zelf heb Rogue bumpers ( hg , hitemp , competition ) en een paar 5 kg Atx bumpers.
De hg's voldoen voor normaal thuis gebruik , de hitemp zijn duurzamer en dus meer voor intensief gebruik zoals in een fitness. De competition zijn uit een ander soort rubber en zijn smaller waardoor je er meer op de baar krijgt. Maar deze zijn zeker niet zo duurzaam als de andere. In Atx heb ik enkel de 5 kg's waardoor het moeilijk is hierover te oordelen aangezien deze bij eender welke fabrikant zouden plooien als je ze los gebruikt.
 
Is het probleem met de hitemps niet dat de ring los komt?
 
Back
Naar boven