AndroidHealthClinic

Iemand die hier een crossmotor had/heeft? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

CQ_Demolisher

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
19 jan 2003
Berichten
3.267
Waardering
1
deze zomer ga ik me 49.9 CC rijbewijs(bromfiets, alleen theorie dus) halen zodat ik even een sneller vervoermiddel in a'dam heb..
ik ben van plan zo'n crossmotor te kopen omdat die niet zo duur zijn en er wel flex uitzien..


to the point:iemand weet je dergelijke motors kan halen/kopen/leasen whatever?
ik heb gehoord dat het veelal (jongeren-)boeren zijn die dergelijke motors hanteren..

any help iz appreciated.
 
Originally posted by CQ_Demolisher
deze zomer ga ik me 49.9 CC rijbewijs(bromfiets, alleen theorie dus) halen zodat ik even een sneller vervoermiddel in a'dam heb..
ik ben van plan zo'n crossmotor te kopen omdat die niet zo duur zijn en er wel flex uitzien..


to the point:iemand weet je dergelijke motors kan halen/kopen/leasen whatever?
ik heb gehoord dat het veelal (jongeren-)boeren zijn die dergelijke motors hanteren..

any help iz appreciated.

errrr je wilt een crossmotor rijden met een brommerrijbewijs?

da ga nie lukken dude... die dingen mag je als je ze streetlegal maakt nog niet eens rijden met een licht motorrijbewijs (teveel vermogen), mischien bedoel je een derbi brommer ofzo... zo`n schakelbrommer met 49cc... mja.. die dingen zijn wel te vinden (www.marktplaats.nl) en je kan natuurlijk ook kijken voor een honda mt/mtx die dingen kosten geen drol (tweedehands) en rijden goed (vooral een mtx... die ikzelf reed toen ik 16 was), anders gewoon ff naar een bromfiets handelaar info halen over het hoe of wat? (in die 11 jaar zal er wel veel veranderd zijn ;))
 
Inderdaad ik heb ook een crosser en als ik ermee in ijn buurt ga rijden heb ik die blauwpetjes in no-time achter mij aan :( Zaterdag weer:D
 
Re: Re: Iemand die hier een crossmotor had/heeft?

Originally posted by jimmy101


errrr je wilt een crossmotor rijden met een brommerrijbewijs?

da ga nie lukken dude... die dingen mag je als je ze streetlegal maakt nog niet eens rijden met een licht motorrijbewijs (teveel vermogen), mischien bedoel je een derbi brommer ofzo... zo`n schakelbrommer met 49cc... mja.. die dingen zijn wel te vinden (www.marktplaats.nl) en je kan natuurlijk ook kijken voor een honda mt/mtx die dingen kosten geen drol (tweedehands) en rijden goed (vooral een mtx... die ikzelf reed toen ik 16 was), anders gewoon ff naar een bromfiets handelaar info halen over het hoe of wat? (in die 11 jaar zal er wel veel veranderd zijn ;))
crossmotor..bleh ik weet niet precies hoe ze heten..maar idd bij marktplaats staan ze onder Bromfietsen/brommers..
zal 's kijken thnx
 
Originally posted by Bodyman
Inderdaad ik heb ook een crosser en als ik ermee in ijn buurt ga rijden heb ik die blauwpetjes in no-time achter mij aan :( Zaterdag weer:D
opgevoerd dan of niet?
49 cc mag gewoon maar als je hem opvoert dan kunnen ze je pakken..
 
hoezo opgevoerd ik heb hem gehaald bij een crossmotor zaak en pompen maar. Het is er zo een die ze gebruiken bij wedstrijden en dat je ze dan over die heuvels ziet jumpen
 
Originally posted by Bodyman
hoezo opgevoerd ik heb hem gehaald bij een crossmotor zaak en pompen maar. Het is er zo een die ze gebruiken bij wedstrijden en dat je ze dan over die heuvels ziet jumpen

ja dat bedoelde jimmy dus..dat mag niet..die zitten ver over 50 cc grens, de grens die je bij zo'n rijbewijs krijgt..

je kan echter ook een derbi-motor van 49 cc kopen en dan ver opvoeren..
 
Ja maar die zijn nix aan joh
 
Originally posted by CQ_Demolisher


ja dat bedoelde jimmy dus..dat mag niet..die zitten ver over 50 cc grens, de grens die je bij zo'n rijbewijs krijgt..

je kan echter ook een derbi-motor van 49 cc kopen en dan ver opvoeren..

haal dan zo`n supermotard uitvoering... die zijn best mooi (dan zitten er kleinere wielen op met straatbanden) en redelijk makkelijk snel te maken...

mja.. tis wat bodyman zegt... een echte crosser is pas echte fun (en veelste onderhoudsgevoelig voor elke dag te gebruiken)
 
Originally posted by Bodyman
Ja maar die zijn nix aan joh
wat is het verschil?
derbi motors zien er hetzelfde uit maar zijn veel goedkoper..
tja echte crossmotors gaan harder maar derbi motors kan je net zo hard opvoeren..

alleen maar voordelen in mijn ogen.
 
klopt daarom moet je er ook alleen in het weekend mee rijden als er volop politzei is, kun je lachen man die zijn echt bang om te rijden vooral in het donker
 
Originally posted by jimmy101


haal dan zo`n supermotard uitvoering... die zijn best mooi (dan zitten er kleinere wielen op met straatbanden) en redelijk makkelijk snel te maken...

mja.. tis wat bodyman zegt... een echte crosser is pas echte fun (en veelste onderhoudsgevoelig voor elke dag te gebruiken)

supermotard=?
btw ik zou het liefst iets race achtiger uiterlijk derbi motor willen hebben
 
Originally posted by Bodyman
klopt daarom moet je er ook alleen in het weekend mee rijden als er volop politzei is, kun je lachen man die zijn echt bang om te rijden vooral in het donker
hehe
 
Originally posted by CQ_Demolisher
deze zomer ga ik me 49.9 CC rijbewijs(bromfiets, alleen theorie dus) halen zodat ik even een sneller vervoermiddel in a'dam heb..
ik ben van plan zo'n crossmotor te kopen omdat die niet zo duur zijn en er wel flex uitzien..

eh... als je alleen theorie exaam doet mag je maar 25Km/h rijden, en 50cc crossmotoren (MT5,MTX) vind je niet in A-klas.
Dan moet je ook nog een praktijk exaam doen en met een MTX/5 is dit alles behalve een lachertje!

enne een standaard MTX/5 doet echt niks af, in 5e zit je gewoon belachelijk laag in toeren. Dus als je zo'n ding koop voer j'm gegarandeerd op.

moet wel zeggen dat zo'n ding prima is om te leren schakelen
 
Re: Re: Iemand die hier een crossmotor had/heeft?

Originally posted by bart82


eh... als je alleen theorie exaam doet mag je maar 25Km/h rijden, en 50cc crossmotoren (MT5,MTX) vind je niet in A-klas.
Dan moet je ook nog een praktijk exaam doen en met een MTX/5 is dit alles behalve een lachertje!

enne een standaard MTX/5 doet echt niks af, in 5e zit je gewoon belachelijk laag in toeren. Dus als je zo'n ding koop voer j'm gegarandeerd op.

moet wel zeggen dat zo'n ding prima is om te leren schakelen

in nederland is zo`n mtx luchtgekoeld + 4 bak :( ... heel jammer... ik kan me nog herrineren dat ik uit belgie een mtx50sh gehaald had voor erbij... lekker watercooling en cilinder opgeboord tot +/- 65cc, iets grotere sproeier, beetje stellen en dat ding reed 80 ofzo..

p.s. topic starter,... een derbi supermotard is zo`n 'race' modelletje :D

hier een foto van een derbi senda (supermotard)

[Abeelding niet meer beschikbaar]
 
oja... waarom eigenlijk niet je motorrijbewijs halen en een honda xr250r kopen ofzo? dan heb je pas echt leuk speelgoed voor in amsterdam.. volgens mij rijden een hoop koeriers op zo`n ding daar... snelste vervoer in de stad :D

en een foto van een xr250.... zeg nou zelf veel mooier toch dan een brommert :D

[Abeelding niet meer beschikbaar]
 
Originally posted by jimmy101
oja... waarom eigenlijk niet je motorrijbewijs halen en een honda xr250r kopen ofzo? dan heb je pas echt leuk speelgoed voor in amsterdam.. volgens mij rijden een hoop koeriers op zo`n ding daar... snelste vervoer in de stad :D

een 250 als eerste motor!!!

niet zo'n goed id...


maar op je 16 mag je d'r toch niet mee rijden

:p


ga maar op zoek naar een MTX ofzo
 
Re: Re: Re: Iemand die hier een crossmotor had/heeft?

Originally posted by jimmy101


in nederland is zo`n mtx luchtgekoeld + 4 bak :( ... heel jammer... ik kan me nog herrineren dat ik uit belgie een mtx50sh gehaald had voor erbij... lekker watercooling en cilinder opgeboord tot +/- 65cc, iets grotere sproeier, beetje stellen en dat ding reed 80 ofzo..

p.s. topic starter,... een derbi supermotard is zo`n 'race' modelletje :D

hier een foto van een derbi senda (supermotard)

[Abeelding niet meer beschikbaar]

prachtig!
 
Originally posted by bart82


een 250 als eerste motor!!!

niet zo'n goed id...


maar op je 16 mag je d'r toch niet mee rijden

:p


ga maar op zoek naar een MTX ofzo

ik weet niet hoe oud de topic starter is ([edit]Your Age 23[/edit])... maar als ie 18 is mag ie zen motorrijbewijs halen.....

en zo`n 250 4 takt heeft niet zoveel vermogen hoor ;) <25kW zijn hier in nederland zeer geliefd als opstappertjes voor de beginners.. ding rijdt tog niet harder als 130 ofzo,... maar voor in de stad (en zeker zo`n stad als amsterdam) snel zat in het verkeer... en als je je verveelt kun je nog eens gaan crossen ook :D

23... haal je motorrijbewijs kerel :D
 
ik ben helaas nog geen 18..ik ben nu 17 en een half :)
ik wil ook geen motorrijbewijs halen, want das me te duur en ik heb toch liever een auto over een paar jaar..
 
Back
Naar boven