Fitness Seller

Nieuws Iemand die mij wil/ kan helpen en voorzien van goede tips?

Bezoekers in dit topic

Alcatraz

Novice
10 jaar lid
Lid sinds
19 aug 2008
Berichten
19
Waardering
0
Ben nieuw hier en waag me aan een post over mijn eigen schema.

Ik heb nu een week rust nadat ik het volgende scherma 5 weken heb gedaan:

Ma/ Woe/Vrij:
Squat
Chinnen
Benchpress
Neckpress

Biceps 2 oef.
Triceps 3 oef.

Aantal herhalingen waren, 8-8-15 (20hh voor elke oefening als warming up)
Aantal herhalingen voor armen, 10-10-10


Ik heb dit ervaren als een puur krachtschema, aangezien ik echt sterker ben geworden.
Voor dit schema deed ik Agonist/ Antagonist, dubbele sets.

Zit een beetje te dubben over waarmee ik maandag zal beginnen. Heb genoeg kracht in huis, merk wel dat ik in de afgelopen 5 weken minder spierconditie heb overgehouden zoals ik had toen ik dubbele sets deed.

Ik denk altijd goed na aan het begin van het jaar wat ik wil gaan trainen aangezien ik gemiddeld 7 schema's doe van 7weken (waarvan 1 week rust), en gemiddeld 3 weken extra voor vakantie e.d.

Denk dan na over de voordelen van de schema's die ik als onderdeel zie van een groter geheel, namelijk een heel jaar trainen en hoe de schema's elk op zich elkaar kunnen versterken qua voordelen. En hoe de verschillende schema's elkaar afwisselen, op spierconditie, intensiteit en kracht, zodat ik in verhouding blijf.

Nu ik lid ben geworden van dit forum en ik niet te eigenwijs dan wel te koppig ben om te luisteren en te leren, heeft iemand van jullie een goede tip voor mij over hoe ik nu kan gaan trainen?

Bij voorbaat dank.
Alcatraz
 
wat is precies je doel. wil je kracht, massa of conditie? en hoevaak train je per week?
als we dit weten kunnen we je waarschijnlijk wat meer tips geven.
 
wat is precies je doel. wil je kracht, massa of conditie? en hoevaak train je per week?
als we dit weten kunnen we je waarschijnlijk wat meer tips geven.

Ik wil allemaal en train 3x fitness in de week. Ik boks en doe aan grappling hiernaast wat voor de nodige conditie en uithouding zorgt. Mijn ervaring is dat je niet op alle drie de punten ( kracht, massa, conditie) even goed kan trainen binnen een schema, er is mijns inziens altijd een die meer de boventoon voert dan de andere twee punten. Vandaar ook mijn afwisseling in manier van trainen gedurende het jaar.
 
Laatst bewerkt:
Ben nieuw hier en waag me aan een post over mijn eigen schema.


Aantal herhalingen waren, 8-8-15 (20hh voor elke oefening als warming up)
Aantal herhalingen voor armen, 10-10-10[/I]




20 hh voor elke oefening als warming up, beetje vreemd vind ik dit. Je 1 setje is je warming up. Vervolgens ga je steeds gewicht bijdoen. Dus voor aantal herhalingen wordt dat steeds minder en niet meer zoals bij jou (8-8-15). Beter is 12-10-8 bijvoorbeeld.

Voor wat betreft het soort schema: kracht, massa, conditie. Persoonlijk zou ik kracht doen. En cardio voor je conditie. Bij kracht bouw je trouwens ook massa op :)
 
Doe dit eens, ik ga er als een speer op:

A: Squat
BOR
BP

B: DL
MP
Pull-Ups

Vervolgens doe je Ma-Woe-Vrij A-B-A en de week daarna B-A-B
Je doet alles 3 x 10.
Ik las soms nog wat isolatie in (side raises, preacher curls,...) als ik voel dat mijn lichaam dit nog aankan en niet te vermoeid is.
 
Ben nieuw hier en waag me aan een post over mijn eigen schema.

Aantal herhalingen waren, 8-8-15 (20hh voor elke oefening als warming up)
Aantal herhalingen voor armen, 10-10-10
20 hh voor elke oefening als warming up, beetje vreemd vind ik dit. Je 1 setje is je warming up. Vervolgens ga je steeds gewicht bijdoen. Dus voor aantal herhalingen wordt dat steeds minder en niet meer zoals bij jou (8-8-15). Beter is 12-10-8 bijvoorbeeld.

Voor wat betreft het soort schema: kracht, massa, conditie. Persoonlijk zou ik kracht doen. En cardio voor je conditie. Bij kracht bouw je trouwens ook massa op :)
[/I]

Bedankt voor je reactie. 20 hh voor elke oefening is normaliter misschien beetje veel, maar niet als je maar 4 oefeningen hebt. En dit ook nog eens zwaar doet. Bij de eerste twee setjes van 8-8 is het de bedoeling dat ik tot maximum ga, en de laatste set van 15 om het optimale eruit te halen. Probeer maar eens. Misschien onnodig te zeggen, maar bij armen deed ik geen opwarm set.
Maar goed dit heb ik inmiddels gedaan, en is mij uitstekend bevallen. Mijn vraag is wat ik komend schema kan gaan doen, nadat mijn laatste twee schema's dubbele sets en de laatste zoals hierboven.
 
Als dit werkt voor jou moet je dat doen. Voor iedereen werkt weer een ander schema.
Zolang je vooruit gaat en je gehele lichaam traint is het goed.
 
Back
Naar boven