Fitness Seller

Iemand ervaring ATX powerrack?

Bezoekers in dit topic

Tweakable

Novice
Lid geworden
24 jan 2020
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
79kg
Vetpercentage
20%
Zijn er mensen die ervaring hebben met een atx-prx-710 of 720 of iets weten wat omtrent de kwaliteit van deze racks? Ik was eigenlijk op zoeken naar een Heavy Duty HD-2 maar zie bij fitness seller dat deze rack worden vervangen door de ATX variant. Zijn deze vergelijkbaar of beter?

Fitnesseller zit en best stuk bij mij vandaan, ik ga sowieso even bij ze kijken voor mijn aankoop maar ik ben eerst benieuwd wat jullie ervan weten.
 
Ik denk dat ATX qua prijs/kwaliteit moeilijk te overtreffen valt.
Mijn lijkt zo'n 710 of 720 rack een aardige stap vooruit op het oude HD-2 rack. Misschien niet zozeer qua veiligheid of stevigheid, maar toch zeker wel qua afwerking en kleine zaken zoals de afleg-haken, lak-kwaliteit, ... Het zijn gewoon hele mooie goeie racks. (ben al regelmatig in hun showroom geweest om spullen te vergelijken ;) )
Ik heb zelf een Barbarian half rack. Dat is een beetje te vergelijken qua kwaliteit met die 710 en 720 racks denk ik. En ik moet zeggen dat ik van mijn rack absoluut geen klagen heb.
Ik heb voor de rest nog wat ATX spullen in huis en die zijn van gelijkaardige kwaliteit.
Volgens mij is dat dus een erg interessant merk om een rack van aan te schaffen.
 
Wat Rik76 aangeeft klopt inderdaad. De prijs-kwaliteitverhouding van de nieuwe ATX racks is een stuk beter dan de oude Heavy Duty racks. Met name de afwerking van de PRX-710 en PRX-720 racks is een stuk hoogwaardiger dan die van het oude HD-2 rack, zo hebben deze bijvoorbeeld nummering op de staanders, rubbervoeten en rubberen bekleding op de J-hooks en noodsteunen. Daarnaast zijn de nieuwe ATX racks Europees gecertificeerd en zijn hier veel meer accessoires voor verkrijgbaar, zoals Monolift Hooks, Jammer Arms, een Utility Seat en nog veel meer :cool:

Mocht je willen langskomen in onze showroom, hou er dan rekening mee dat hier helaas nog geen nieuwe ATX racks staan opgesteld. Wij starten binnenkort namelijk met verbouwingen, waardoor er nu geen nieuwe toestellen meer worden opgebouwd in de showroom. Ik denk dat de nieuwe showroom pas rond de zomer klaar zal zijn, dan zullen uiteraard ook alle nieuwe ATX toestellen worden opgebouwd.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de atx 650. Echt super tevreden van! Netjes afgewerkt, zwaar belastbaar, zwaar eigengewicht waardoor hij ook zo stevig staat.
 
Ik heb de atx 650. Echt super tevreden van! Netjes afgewerkt, zwaar belastbaar, zwaar eigengewicht waardoor hij ook zo stevig staat.
Waarom heb je voor de 650 gekozen en bijv. Niet voor de 720?
Ik twijfel tussen beiden. Ik zie dat de 650 wat zwaarder is vanwege de dikte van de profielen, de 720 een iets diepere footprint heeft binnenin en met wat meer kom zoals safety's.
 
Waarom heb je voor de 650 gekozen en bijv. Niet voor de 720?
Ik twijfel tussen beiden. Ik zie dat de 650 wat zwaarder is vanwege de dikte van de profielen, de 720 een iets diepere footprint heeft binnenin en met wat meer kom zoals safety's.
De PRX-720 is wat goedkoper afgewerkt dan de PRX-650. Hoewel deze een paar centimeter dieper is en dikkere staanders heeft, is er wel dunner staal gebruikt en zijn de staanders bijvoorbeeld anders aan het frame verbonden. Het totaalgewicht en de stabiliteit van de PRX-650 is daardoor bijvoorbeeld wat hoger.

De PRX-650 en de PRX-750 zijn in feite de twee topmodellen (buiten de racks uit de 800 serie uiteraard). In deze tabel kun je alle ATX power racks met elkaar vergelijken.
 
Waarom heb je voor de 650 gekozen en bijv. Niet voor de 720?
Ik twijfel tussen beiden. Ik zie dat de 650 wat zwaarder is vanwege de dikte van de profielen, de 720 een iets diepere footprint heeft binnenin en met wat meer kom zoals safety's.
Ik twijfelde ook tussen de 720 en de 650 en heb dan wat met Fitness Seller gesproken en zo toch voor de 650 gegaan voor de redenen die ze zelf al aangehaald hebben. Tis echt een mooi en goed rack er staan foto's van in 'toon mijn homegym'
 
De PRX-720 is wat goedkoper afgewerkt dan de PRX-650. Hoewel deze een paar centimeter dieper is en dikkere staanders heeft, is er wel dunner staal gebruikt en zijn de staanders bijvoorbeeld anders aan het frame verbonden. Het totaalgewicht en de stabiliteit van de PRX-650 is daardoor bijvoorbeeld wat hoger.

De PRX-650 en de PRX-750 zijn in feite de twee topmodellen (buiten de racks uit de 800 serie uiteraard). In deze tabel kun je alle ATX power racks met elkaar vergelijken.

Bedankt voor het antwoord!
Ik heb nog 2 vraagjes:
(1) zie ik het goed dat je bij het prx-650 rek de jammer arms niet in het rek kunt gebruiken (omdat het rek geen 70cm diep is)?
(2) waar bestaat de betere afwerking uit van het prx-650 rek tov de 720 (naast de andere montage van de staanders)?
Alvast bedankt voor de info!
 
Bedankt voor het antwoord!
Ik heb nog 2 vraagjes:
(1) zie ik het goed dat je bij het prx-650 rek de jammer arms niet in het rek kunt gebruiken (omdat het rek geen 70cm diep is)?
(2) waar bestaat de betere afwerking uit van het prx-650 rek tov de 720 (naast de andere montage van de staanders)?
Alvast bedankt voor de info!
Dat lees je inderdaad goed. Om de jammer arms volledig horizontaal te gebruiken is een diepte van 70 cm nodig. In de tweede helft van dit jaar zullen de Jammer Arms iets korter worden zodat deze ook in de 600 serie racks passen. De huidige levering past echter nog niet in de 600 serie (je kunt deze wel aan de buitenkant op de Spotter Arms gebruiken).

Voor de verschillen in afwerking zie mijn vorige bericht: de PRX-650 heeft dikker staal en de staanders zijn anders gemonteerd. Verder is alles nagenoeg hetzelfde.
 
Dat lees je inderdaad goed. Om de jammer arms volledig horizontaal te gebruiken is een diepte van 70 cm nodig. In de tweede helft van dit jaar zullen de Jammer Arms iets korter worden zodat deze ook in de 600 serie racks passen. De huidige levering past echter nog niet in de 600 serie (je kunt deze wel aan de buitenkant op de Spotter Arms gebruiken).

Voor de verschillen in afwerking zie mijn vorige bericht: de PRX-650 heeft dikker staal en de staanders zijn anders gemonteerd. Verder is alles nagenoeg hetzelfde.

Mooi! Dan is de keuze niet zo moeilijk. Wanneer komt de prx-650 weer binnen?
 
Back
Naar boven