XXL Nutrition

Iemand ervaring met BODYMASS Whey protein? (action) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dhx55

Novice
Lid geworden
13 feb 2017
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
95kg
Ik ben deze sinds kort gaan gebruiken maar heeft iemand goede/slechte ervaring met dit soort goedkope eiwitshake (7 euro / 750g bij de action als ik het goed heb) boven bekendere merken?

Wat ik kan vinden: [Link niet meer beschikbaar]

Daar worden de volgende beweringen gedaan:
- ''Bodymass Whey Protein bevat uitsluitend 100% zuivere wei-eiwitten''
- ''24 gram wei-eiwitten per 30 g serving / Zeer hoge biologische waarde''
- ''Zeer hoog eiwitpercentage (80%)''

Nu is mijn vraag kloppen die beweringen of zijn het reclame praatjes? Want als ik dit zo lees komt het over als de ideale proteine voor een erg lage prijs, wat te mooi om waar te zijn is.

En al klopt het wel, weet iemand negatieve kanten van Bodymass proteine? Of waar het iets minder mee is, want het lijkt mij dat er toch echt wel beter beschikbaar is.

Misschien voor de bovenstaande vraag handig om te bepalen;

Aminozuurprofiel percentage in totale aminozuurprofiel:
Alanine 5,0
Arginine 2,5
Asparaginezuur 10,8
Cystine 2,2
Glutamine 17,8
Glycine 1,8
Histidine 1,8
Isoleucine*** 5,8
Leucine*** 10,4
Lysine 8,9
Methionine 2,1
Phenylalanine 3,1
Proline 6,1
Serine 5,0
Threonine 7,0
Tryptofaan 1,9
Tyrosine 2,9
Valine*** 5,0

**Op droge stof
 
Ik ben echt een beginner en dit is ook mijn eerste proteineshake wat ik koop (3 jaar geleden was ik gevorderd maar stopte lang met trainen), desalniettemin zal ik ook mijn eigen ervaringen na aantal weken gebruik laten weten..
 
Ik ben echt een beginner en dit is ook mijn eerste proteineshake wat ik koop (3 jaar geleden was ik gevorderd maar stopte lang met trainen), desalniettemin zal ik ook mijn eigen ervaringen na aantal weken gebruik laten weten..

Veel ga je niet kunnen schrijven over je ervaring met whey eiwitten.

Makkelijk mixen en smaak( das dan weer persoonlijk) Meer ga je niet kunnen zeggen. Je gaat nl niks merken van die eiwitten.
 
Veel ga je niet kunnen schrijven over je ervaring met whey eiwitten.

Makkelijk mixen en smaak( das dan weer persoonlijk) Meer ga je niet kunnen zeggen. Je gaat nl niks merken van die eiwitten.

Ik moet zeggen dat de aardbeijen smaak zelfs met water goed te drinken is (lekker en niet ''het moet maar'' zoals ik jaren geleden wel eens bij andere dacht)

Maar er zit toch wel degelijk een kwaliteits verschil tussen whey shakes, dat ontken je toch niet ofwel? Qua biologische waarde, en de waarde van eiwitten, kom op zeg :) anders zou niemand een voorkeur hoeven hebben of bewust te hoeven kiezen en zou deze sectie misschien wel niet bestaan
 
Ik gebruik alleen maar een beetje whey om mijn kwark goed weg te slikken (voor de smaak dus i.p.v. een ander zoetmiddel). Je kunt eigenlijk al je eiwitten uit je voeding halen hoor...
 
Van de Action zou ik niet direct kwaliteit verwachten.
 
Ik moet zeggen dat de aardbeijen smaak zelfs met water goed te drinken is (lekker en niet ''het moet maar'' zoals ik jaren geleden wel eens bij andere dacht)

Maar er zit toch wel degelijk een kwaliteits verschil tussen whey shakes, dat ontken je toch niet ofwel? Qua biologische waarde, en de waarde van eiwitten, kom op zeg :) anders zou niemand een voorkeur hoeven hebben of bewust te hoeven kiezen en zou deze sectie misschien wel niet bestaan
Tuurlijk zit er verschil tussen, maar wat het echte verschil is? Kan me nog herinneren dat een bepaald merk toch wel flink wat minder eiwit bevatte dan het label vermelde... :rolleyes:
 
Ik moet zeggen dat de aardbeijen smaak zelfs met water goed te drinken is (lekker en niet ''het moet maar'' zoals ik jaren geleden wel eens bij andere dacht)

Maar er zit toch wel degelijk een kwaliteits verschil tussen whey shakes, dat ontken je toch niet ofwel? Qua biologische waarde, en de waarde van eiwitten, kom op zeg :) anders zou niemand een voorkeur hoeven hebben of bewust te hoeven kiezen en zou deze sectie misschien wel niet bestaan

Er is wel zeker kwaliteits verschil.

Maar jij gaat je ervaringen posten. Dat kwaliteitsverschil ga je niet voelen,ervaren.

Wat ga je dan merken als 1 merk 70% eiwitten bevat en een ander 80%?
Wat ga je merken als het ene merk een beter aminozuurprofiel heeft dan het andere?
 
Back
Naar boven