XXL Nutrition

Iemand ervaring met de 'Slim Belly'?

Bezoekers in dit topic

slimbelly

Het is kennelijk moeilijk om iets te accepteren dat niet in je straatje past....
Denk en schrijf wat je wilt, ik ervaar dat het werkt.
Natuurlijk was ik al aan het sporten en aan het afvallen, maar de slimbelly werkt echt voor de buikomvang, ik ben er dus niet van afgevallen, maar wel centimeters kwijtgeraakt.... Nu sport ik gewoon door, om verder af te vallen
 
Slim Belly

Of het werkt of niet ik ga het proberen!
Vond het een leuke reden om het sporten na jaren lange blessure en op een gegeven moment toch onzeker omdat je al zo uit vorm was en zoveel kilo's erbij weer te beginnen.

Bij mij zal het dan waarschijnlijk wel goed werken omdat ik van niet sporten naar 3 keer per week sporten ga. Maar ik zal zeker laten weten wat voor 'n effect het op mij had.

En als het niet werkt dan zit ik iig weer bij de sportschool en bewegen is altijd weer beter dan niet bewegen! ;)
 
Of het werkt of niet ik ga het proberen!
Vond het een leuke reden om het sporten na jaren lange blessure en op een gegeven moment toch onzeker omdat je al zo uit vorm was en zoveel kilo's erbij weer te beginnen.

Bij mij zal het dan waarschijnlijk wel goed werken omdat ik van niet sporten naar 3 keer per week sporten ga. Maar ik zal zeker laten weten wat voor 'n effect het op mij had.

En als het niet werkt dan zit ik iig weer bij de sportschool en bewegen is altijd weer beter dan niet bewegen! ;)

yep en 80 euro weggesmeten die je aan nuttigere zaken had kunnen besteden.

---------- Toegevoegd om 22:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:51 ----------

ook weer typisch. dat het allemaal mensen zijn zonder posts en die zich net geregistreerd hebben die het allemaal zo fantastisch vinden. Misschien je sluikreclame in het vervolg minder doorzichtig maken.
 
Valt inderdaad wel erg op, mensen met 1 post die meteen dit de hemel inprijzen.
 
5xiip1.jpg


Stond in de nieuwsbrief van mijn sportschool.
:fuu:
 
In mijn wilde jaren ging ik wel eens uit in rubberen kleding.
Ik was toen ook al slank maar na een avondje stappen was ik nog veel slanker op de plaatsen. Mn op mijn taille als ik een rubberen shirtje aan had gehad. Gewoon vochtverlies dus.
Vroeger waren er ook mensen (misschien nu ook nog wel) die met aluminiumfolie om hun middel gingen trainen. Kreeg je ook een slanke taille van. Of gaan hardlopen met een regenpak onder je trainingspak (zie ik tegenwoordig nog steeds wel eens) zorgt ook voor extra cm's reductie.
Mi is dit hele ding gewoon gebaseerd op extra vochtverlies, de mensen die naar dit product grijpen zijn meestal de mensen die nog niet trainden of niet serieus genoeg. Natuurlijk gaat cardio nu helpen als je daarvoor niets deed.
 
Het werk wel degelijk

Ik doe op dit moment trainen met de slim belly en ben in 13 dagen 6 cm in omtrek kwijt geraakt. Ik zal niet meteen zeggen dat het allleen aan de band ligt die je om je buik krijgt maar je zal ook dingen moeten laten (geen bier, fris, snoep e.d)
Het klop inderdaad dat tijdens een training je buik kouder is dan de rest van je lichaam waardoor er minder vetverbranding plaats vindt in je buik. Doormiddel van de band wordt je buik gemasseerd en ook verwarmt waardoor hier ook verbranding plaats vind.
Op dit moment is er ook de better belly en hier zijn de resultaten nog beter.:)
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ik doe op dit moment trainen met de slim belly en ben in 13 dagen 6 cm in omtrek kwijt geraakt. Ik zal niet meteen zeggen dat het allleen aan de band ligt die je om je buik krijgt maar je zal ook dingen moeten laten (geen bier, fris, snoep e.d)
Het klop inderdaad dat tijdens een training je buik kouder is dan de rest van je lichaam waardoor er minder vetverbranding plaats vindt in je buik. Doormiddel van de band wordt je buik gemasseerd en ook verwarmt waardoor hier ook verbranding plaats vind.
Op dit moment is er ook de better belly en hier zijn de resultaten nog beter.:)
Weer een :').
 
Laat ze lekker, als ze willen afvallen doen ze dat, geld afvallen wel te verstaan. Zo zie je maar weer gewoon meerdere bronnen raadplegen wat betreft afvallen en krachttraining en dan een plan maken, dit soort onzin blijft bestaan.
 
Slim Belly? Weggegooid geld uit eigen ervaring! Hoewel ik al aan fitness deed vond mijn trainer het welllicht nodig om mij te onderwerpen aan Slim Belly in Nijmegen (Health club)

De eerste keer. Kennismaking met gratis (jawel) kopje koffie. Leuk gesprek gehad en tevens een rondleiding. Ziet er allemaal gelikt en schoon uit kan niet anders zeggen. Je krijgt een pasje voor 12 trainingen van 40 minuten a 80 euro. Niks meer niks minder. Dus geen leuke extra's zoals een handdoek of bidon. Ook krijg je een boekje mee om je resultaten op te zetten en je voedingspatroon. Alles wordt gemeten en dit wordt uitgerold met heel veel getallen.

Je kunt kiezen uit hardlopen of gewoon lopen, crossen en fietsen. Daarbij krijg je een "zweetband" om die je zelf om moet doen. De eerste keer krijg je nog wat tips, maar dat houdt snel op. Ze nemen de moeite niet om even te kijken. 40 minuten lang sta je al dan niet te zweten en meneer de trainer zit achter zijn pc te rommelen! Halverwege de sessie (na 6 lessen) zal ik maar even langsgaan voor een tussentest. Buikomvang wordt gemeten en ook het gewicht uiteraard. Het boekje wordt niet meer bekeken en op een gegeven moment ben ik het zat. Ik houd niks meer bij. Na 12 sessies ben ik 80 euro armer en geen kilo lichter geworden. Ik heb gezegd dat ik er meer van had verwacht. Totaal geen ondersteuning terwijl he helemaal niet druk was. Slechts 2 a 3 deden mee aan de slim belly dus zo druk hadden ze het niet. Ook je voedingspatroon werd niet bekeken.

Nee deze Health club krijgt van mij een dikke 3. Ben weer terug naar mijn oude fitness centrum en hebben ons schema behoorlijk aangepast.
 
Uit een Japans onderzoek is gebleken dat plaatselijk vetverbranden wel mogelijk is, echter in beperkte mate. Kan de URL even niet vinden.

Ik heb begrepen dat met deze methode je ook een voedingscoach krijgt, oftewel, je krijgt je sixpack gewoon in de keuken met wat extra beweging.
 
Afslankmethoden terroriseren samenleving

De zo gewenste sixpack is volgens vele producten binnen handbereik. Zet hem onder stroom (abtronic), of lekker in de sauna(belt) of pomp die six-pack eruit met de SlimBelly, die opgevolgd wordt door de nog slimmere BetterBelly. Van 3 tot 24 centimeters van de buikomvang af in 4 weken, Doe daarom mee met een onderzoek, zo kregen tienduizenden mensen de afgelopen maanden te horen van fitnesscentra. Kost natuurlijk wel wat, maar dan zit je in een heus onderzoek! Altijd interessant, een fysiologisch onderzoek geïnitieerd door een marketingbureau(?)!

Slim Belly, aangenaam!
De Slim Belly is een product van ABC-One dat in de markt wordt gezet door het bureau Greinwalder. Buikvet laat zich moeilijk verminderen omdat het niet goed doorbloed, zo is de gedachte achter de Slim Belly. Met massage doorbloedt het beter en bindt daarom een band om je buik tijdens je cardiotraining. Deze band bevat een aantal luchtkamers die wisselend opblazen en leeglopen, zodat er een golvende massage ontstaat, wat ze interessant het Airpressure-Bodyforming-Concept (ABC) noemen, een luchtpomp dus. Je gaat drie keer per week, een dertig minuten cardiotraining doen en natuurlijk is er een dieet om het resultaat te optimaliseren. Gelukkig maar!

"Een band met een luchtpomp... "

Het onderzoek
Aan het onderzoek doen een indrukwekkende hoeveelheid fitnesscentra mee. De interesse in de wetenschap is dan voor ons als kenniscentrum bijna ontroerend en benijdenswaardig. Want het lukt ons namelijk nooit om dit soort aantallen te interesseren voor de saaie wetenschap. We zijn dan ook zeer geïnteresseerd in de wijze waarop Greinwalder dit voor elkaar krijgt en nemen een kijkje op de website waar een oproep staat om te helpen in de strijd tegen het akelige buikvet. Daarbij wordt er natuurlijk een beroep gedaan op onze maatschappelijke betrokkenheid met de volgende argumenten:
- Maak 4 weken vrijblijvend kennis met de kracht van Slim Belly
- Inclusief teamtraining met betrekking tot het gebruik en de
uitvoering
- Gemiddeld 189 deelnemers en 126 euro omzet per deelnemer
- Kan niet gekopieerd worden, dus ideaal als u een exclusieve
highlight wilt bieden

Gratis uitproberen, gratis training, meer (nieuwe) leden en meer omzet. Prachtig allemaal, maatschappelijke betrokkenheid is nog nooit zo lucratief geweest.

"Dit 'onderzoek' levert leden, omzet, maar geen bewijs op "

Overwegingen
We zullen maar starten met het schokkende nieuws dat er nog nooit onderzoek gedaan is naar de werking van de Slim Belly. En dat dit onderzoek, geen echt onderzoek is, verrassend he?! En het meest briljante is dat ze mensen laten betalen voor een product / dienst, waarvan ze op voorhand al bekennen dat ze niet weten of het werkt, want waarom zou je anders onderzoek doen? Met zoveel animo, vraag je je werkelijk af, hoe het toch mogelijk is, dat de mens ooit bovenaan de voedselketen terecht is gekomen!

"Briljant is dat ze mensen laten betalen voor een product / dienst, waarvan ze op voorhand al bekennen dat ze niet weten of het werkt "

Laten we ons maar even bij de feiten houden, want de tranen van het lachen, dreigen grote verdrietige waterlanders te worden die straks kortsluiting veroorzaken in dit toetsenbord.
1. Met de Slim Belly moet je bewegen
2. Bij het Slim Belly concept zit een dieet (zoals altijd)
3. De buikomvang meting is niet gestandaardiseerd
4. Buikomvangmetingen worden niet standaard uitgevoerd in
fitnesscentra
5. De fitnesscentra gebruiken dit onderzoek als een verkooptool
6. Spieren gebruiken het vet dat in de spieren opgeslagen ligt
7. Bewegen en niet massage leiden tot een slankere buik
8. Tijdens de inspanning wordt geen beroep gedaan op buikvet
9. Bloeddoorvoer gaat 10 x harder met bewegen dan met massage
10. Er is geen enkel onderzoek dat suggereert dat dit zou moeten
werken
11. Natuurwetten gelden ook voor Slim Belly
12. Het uitvoeren van een onderzoek is een vak!

Commentaar op de punten
Het is het meest waarschijnlijk dat het afslanken ontstaat als gevolg van de negatieve energiebalans (punt 1 en 2). Of het nu abtronic is of een ander wonderproduct. Er zit altijd een dieet bij om het resultaat te bewerkstelligen.

"Bij alle wondermiddelen zit altijd een dieet "

Er wordt waarschijnlijk afgerond met metingen (punt 3 en 4). De fixatie normaal op kilo's heeft ons afgeleid van de buikomvang en men is er ineens achter dat je geen kilo's hoef te verliezen om toch een slankere buik te krijgen (punt 5). Als je nog nooit in vier weken tijd een aantal centimeters verloren bent, heb je dat nog nooit goed gemeten of ben je nog nooit fatsoenlijk begeleid.

"Je verliest altijd sneller centimeters dan kilo's "

Als je beweegt dan zal een negatieve energiebalans altijd gefinancierd worden uit buikvet. Tijdens de beweging zelf wordt geen buikvet aangewend (en hoeft dus ook niet doorbloed te worden), maar wordt dit uit de spieropslag (IMTG) zelf gehaald (punt 5, 6 en 7).
"Tijdens het bewegen wordt sowiezo geen buikvet aangesproken "

Buikspieroefeningen zorgen voor meer bloeddoorvoer dan met massage ooit mogelijk is (punt 8). Tenzij je de afgelopen 100 jaar in een grot hebt gewoond, weet je dat buikspieroefeningen met superieure doorbloeding ook niet helpen om het buikvet te verbranden, dus waarom zou massage dat wel bewerkstelligen?
"Bloeddoorvoer met massage is minimaal "

Het concept heeft dus geen solide wetenschappelijke basis (waarmee nog niet gezegd wordt dat het niet zou kunnen werken), maar onwaarschijnlijk is het wel (punt 10, 11 en 12). Wat de resultaten ook mogen zijn van dit zogenaamde onderzoek, het bewijst helemaal niets! Er is geen randomisatie, geen controlegroep, geen blindering, etc (punt 12). En betalen voor een product waarvan niemand weet of het werkt, is en blijft een beetje raar!
"Dit zogenaamde onderzoek bewijst helemaal niets! "

Conclusie
De Slim Belly gaat uit van het principe dat de vetafbraak in de buik versneld kan worden door massage. De band bevat daartoe drukkamers die wisselend opblazen en leeglopen. Men weet niet of het werkt, daarom doet men een onderzoek, waarbij de deelnemers zelf betalen voor een product waarvan niemand weet of het werkt en de fitnesscentra vooral de vruchten van plukken. De onderbouwing van het werkende mechanisme is in strijd met wat we weten over de fysiologie en vooral gericht op het verleggen van de aandacht van kilo's naar buikomvang. De buikomvang neemt bij beweging altijd harder af dan het aantal kilo's, zo is al vaker vast gesteld, ook zonder Slim Belly. Mensen en niet vergeten de fitnesscentra, moeten daarom wel heel wanhopig zijn om mee te doen. Schijnbaar staat het buikvet tot aan de lippen en is het dus pompen of verzuipen.

Bron:Health software
 
We zullen het wel eens even zien... ze gebruiken het bij mijn werk dus ik kan het een maand proberen. Vorig jaar heb ik gewoon gecut met een low carb dieet / HITT / groene thee / Lipotropin -PM en kwam ik na 2,5 maand op 8% (komend vanaf 17%).

Als ik nu na een maand zonder flinke wijzigingen in mijn voedingsschema plots een sahara droge buik heb zal ik het even laten weten ;)
 
Hoi,
Ik heb er in onze grote sportschool nog niet eentje gehoord die echt erg enthousiast was over de slim belly als het om de slanke lijn - en gewichtsafname gaat.
Wel 1 persoon (super slank) die er veel profijt van had i.v.m. ernstige rugklachten.
Maar wat na 6 weken?
Ik ben erg benieuwd hoe het verder loopt met deze belly maar geloof mij: bewegen en opletten wat er door je 'mondje' gaat. Vooral wel zorgen dat je alle belangrijke voedingsstoffen binnen krijgt.
 
Its amazing Mike !!!
 
Hoi,
Ik heb er in onze grote sportschool nog niet eentje gehoord die echt erg enthousiast was over de slim belly als het om de slanke lijn - en gewichtsafname gaat.
Wel 1 persoon (super slank) die er veel profijt van had i.v.m. ernstige rugklachten.
Maar wat na 6 weken?
Ik ben erg benieuwd hoe het verder loopt met deze belly maar geloof mij: bewegen en opletten wat er door je 'mondje' gaat. Vooral wel zorgen dat je alle belangrijke voedingsstoffen binnen krijgt.

en hoe vlot het?
 
Back
Naar boven