Fitness Seller

Iemand ervaring met het bloedgroepen dieet?

Bezoekers in dit topic

neet61

Gargantuan Beast
10 jaar lid
Lid geworden
18 jan 2012
Berichten
25.082
Waardering
22.828
Lengte
1m73
Massa
75kg
Vetpercentage
13%
In het topic over DNA analyse werd een paar keer gerefereerd naar het bloedgroepen dieet. Ik kende het niet (leef mogelijk onder een steen), maar het is een soort internet hype.
Ik vraag me af of er binnen deze gemeenschap mensen zijn die zelf ervaring hebben met dit dieet of er anderszins een mening over hebben.

Op http://www.robkalmeijer.nl/voedingsleer/dieeten/bloedgroep/bloedgroep.pdf
staat een interessante vertaling van een artikel van Peter d'Adamo, de man achter de bloedgroepen dieet hypothese.

Het idee klinkt niet eens heel raar: bloedgroep 0 is vooral prevalent in de oude jagersgemeenschappen uit West Europa, deze mensen zijn evolutionair aangepast aan een vleesrijk dieet en kenden geen graan. Bloedgroep A komt voort uit landbouwers gemeenschappen in het midden oosten en deze mensen zijn aangepast aan een grotendeels vegetarisch dieet met granen. Bloedgroepen B en AB komen uit Azie en daar raakt hij mij kwijt bij de invloed die dat op hun dieet zou hebben.

Peter d'Adamo noemt een aantal zaken die volgens mij relatief makkelijk te controleren zijn met de gegevenspool uit enkele grote bevolkingsstudies zoals Framingham en de Nurses study.

Mensen met
- bloedgroep 0 zouden vaker asthma, hooikoorts en arthritis hebben, vaker intolerant zijn voor tarwe.
- bloedgroep B vaker multiple sklerose en 'neurologische aandoeningen', hij noemt specifiek ALS.
- bloedgroep A hogere cholesterol en trigryceride niveaus indien ze rood vlees eten, meer kanker hebben en gevoeligheid vertonen voor melk, vaker bloedarmoede en vitamine B12 tekort.

In de Framingham study lijkt volgens hem een verschil in overleving bij 'een hartziekte' voor te komen tussen bloedgroepen 0 en A, maar (alleen??) in de groep mannen tussen 50-59 jaar. Voor alle andere beweringen hierboven komt geen ondersteuning.

Dan volgt per bloedgroep een hele lijst van voedingsmiddelen die 'goed' of 'verboden' zijn, vooral gebaseerd op de lectines die in die voedingsmiddelen zitten. Maar waar mi. zeer veel inconsistenties en omissies in zitten, je zou bij bloedgroep 0 geen granen mogen eten, maar wel volkorenbrood??? Bij bloedgroep B (veel in Azie voorkomend) worden de meeste zuivelproducten aanbevolen, terwijl ik weet dat bijna alle volwassenen daar lactose intolerant zijn.

Wat moet de krachtsporter hier mee?

Ik vind het slecht onderbouwde hocus-pocus, maar je zou natuurlijk eens kunnen proberen enkele weken voedsel uit de groepen die voor jouw bloedgroep 'verboden' zijn te vermijden. Voel je je beter, fitter, levendiger dan zou ik daar mee door gaan, en dan nog is zelf suggestie niet uit te sluiten. Merkt iemand geen verbetring dan schuift dit verhaal iets meer richting het rijk der broodjes aap. Wie heeft dit al geprobeerd?
 
Laatst bewerkt:
O negatief, geloof ik, kan aan iedereen geven dat weet ik wel.
Ik hoorde dit pas ook en denk dat er wel een kern van waarheid in zit.
Kan zoveel vlees op niet normaal, leefde als kind op rosbief ,hamburgers,Turkse grote shoarmas, runder of paardenrookvlees etc etc, als het maar vlees was en rosbief of rauw vlees helemaal lekker dat at ik zo uit het pakje of lever, mmmmmm lekker.

Sushi kan ik ook geen genoeg van krijgen ook al is dat dan vis maar dan wel tonijn of zalm.

Heb hooikoorts als een malle, kan heel slecht tegen brinta en alles wat volkoren/tarwe is.

Ergens klopt ie dus wel maar dat stuk van Azie snap ik inderdaad ook niet
 
Vooral mierenneukerij lijkt me, gewoon uitvogelen wat lekker voor jou is. Ik kan er ook naast zitten, maar anders zou het een stuk bekender zijn.
 
Ik kan maar moeilijk geloven dat er nog steeds mensen zijn die dit serieus nemen?????
 
Ik weet niet of het aan de bloedgroep ligt maar ik verdraag zeer slecht tarwe en soja producten. Van soja word ik letterlijk impotent en hartkloppingen. Tarwe schijt ik net zo hard uit. Quinoa gaan mijn darmen ook flink van slag van. Maar vlees eten is helemaal toppie. Alles gaat perfect. Ik eet nu gemiddeld 800 gram vlees per dag met wat groentes en rijst. Af en toe aardappels omdat het gezin knettergek word van de rijst.

Franse kwark heb ik ook sinds een maand nu verbannen en ik merk dat mijn huid dunner wordt. Toen ik twee weken gestopt was met Franse magere kwark was ik letterlijk al 3 kilo kwijtgeraakt. Nu totaal 5 kilo. Ik eet nog evenveel alleen heb ik de kwark vervangen voor een blik tonijn in olijfolie.

Of dit aan mijn bloedgroep ligt? Weet ik veel. Gewoon testen waar je lichaam het beste op draait en bij mij is dat 100 procent vlees. Helemaal geen allergien of wat dan ook.
 
Ik weet niet of het aan de bloedgroep ligt maar ik verdraag zeer slecht tarwe en soja producten. Van soja word ik letterlijk impotent en hartkloppingen. Tarwe schijt ik net zo hard uit. Quinoa gaan mijn darmen ook flink van slag van. Maar vlees eten is helemaal toppie. Alles gaat perfect. Ik eet nu gemiddeld 800 gram vlees per dag met wat groentes en rijst. Af en toe aardappels omdat het gezin knettergek word van de rijst.

Franse kwark heb ik ook sinds een maand nu verbannen en ik merk dat mijn huid dunner wordt. Toen ik twee weken gestopt was met Franse magere kwark was ik letterlijk al 3 kilo kwijtgeraakt. Nu totaal 5 kilo. Ik eet nog evenveel alleen heb ik de kwark vervangen voor een blik tonijn in olijfolie.

Of dit aan mijn bloedgroep ligt? Weet ik veel. Gewoon testen waar je lichaam het beste op draait en bij mij is dat 100 procent vlees. Helemaal geen allergien of wat dan ook.


Heb je bloedgroep O ?

Soja word ik ook helemaal naar van.
 
Galen: Beters je bloedgroep laten bepalen! Sinds ik bloedgroep dieet maak ik de gains van m'n leven..

Heb ik gezien. Weet niet of ik die Galen ooit serieus moet nemen. Denk nu niet.
 
Heb je bloedgroep O ?

Soja word ik ook helemaal naar van.

Maar jullie volgen het bloedgroepen dieet niet toch?

Ik (ook bloedgroep 0) krijg juist een beetje last van (ws. de lactose in) wei eiwit, maar soja gaat prima. Dat zijn dus 2 tegengestelde ervaringen.
 
nice en dan kan je daarbij dus ook cola light drinken zonder dat al je spieren eraf vallen omdat je daarvoor al compenseert met de citroen (ben pakulski certified debiel et al.)

Nee, NOOIT light drinken

Drink regular soda pop (possibly caffeine free) and whole milk. Never drink any fluids that don't have calories. No tea without sugar, no coffee without cream and sugar, no diet beverages whatsoever. No plain water! Canned soda pop is an excellent source of purified water. But it also has precious calories. Gatorade is fine and has electrolytes as well. 108 ounces a day is the minimum. But don't fill your stomach without putting some calories in along with. A 12 0z. can of soda pop has about 150 calories. Quench your thirst and give your body more calories at the same time. ( I'm not knocking water, folks, I'm just illustrating that you can hydrate yourself and get calories in the bargain. )

http://wannabebig.com/forums/threads/78823-The-Big-Boy-s-Menu-Plan-by-J-M-Blakely
 
Maar jullie volgen het bloedgroepen dieet niet toch?

Ik (ook bloedgroep 0) krijg juist een beetje last van (ws. de lactose in) wei eiwit, maar soja gaat prima. Dat zijn dus 2 tegengestelde ervaringen.

Wow, bloedgroep O?? Dat jij uberhaupt nog eiwitten durft te eten.
 
Sinds ik bloedgroepen eet...
 
Mmmm, dit infantiele gegiebel had ik niet verwacht.
 
Mmmm, dit infantiele gegiebel had ik niet verwacht.
Oh sorry, je had verwacht dat je serieuze reacties zou krijgen die impliceren dat er enige waarheid zit in een dieet gebaseerd op een groepje genen die voorschrijven welk bloedtype antigenen er tot expressie komen en zich lokaliseren op de celmembranen? Nee sorry, dan moet ik je teleurstellen.

Een volledig dieet, zoals 'het bloedgroep dieet' dat is, gebaseerd op een veel groter aantal genen waarvan we het e.e.a. weten is momenteel grote onzin, laat staan een volwaardig dieet gebaseerd op een select groepje genen wat je bloedgroep bepaalt.
 
Back
Naar boven