XXL Nutrition

Iemand ervaring met het carnivoordieet

Bezoekers in dit topic

Het is hier bijna een wedstrijdje 'wie kan het beste wetenschappelijke studies interpreteren' geworden, maar iedereen met een beetje gezond verstand en basiskennis voeding snapt toch dat een strikt carnivoordieet op de langere termijn slecht is voor je gezondheid?
 
Daar gaat het nu ook niet mee over, het gaat nu om de vermeende kanker bevorderende eigenschappen van onbewerkt rood vlees.
 
Het is hier bijna een wedstrijdje 'wie kan het beste wetenschappelijke studies interpreteren' geworden, maar iedereen met een beetje gezond verstand en basiskennis voeding snapt toch dat een strikt carnivoordieet op de langere termijn slecht is voor je gezondheid?
Het ontbreekt bij een groot deel van de mensen aan 'gezond verstand', anders wisten al die onzindiëten niet zoveel aanhangers te krijgen.
 
Ik hoop echt dat je aan het trollen bent. Heb je ook nog bronnen om al die dubieuze claims van je te ondersteunen?
Jawel, sinds ik carnivoordieet doe maak ik de gains van mijn leven. Bedankt ook om al het lekkere rode vlees voor mij te houden, ik hou namelijk van een lekkere steak.
 
@AuserB

Je bijdrage aan (ook) deze discussie vind ik een mooie!

(bericht geëdit omdat de discussie al veel verder was)

Ben helaas afgehaakt omdat het geen discussie meer was. Jeoma linkt een aantal verbanden aan elkaar en trekt op basis hiervan conclusies die je niet kunt maken. Ik laat hem onderzoek zien dat expliciet concludeerd dat onbewerkt rood vlees (in tegenstelling tot bewerkt rood vlees) GEEN verhoogd risico op CVD of diabetes geeft (wat tegenovergesteld is aan zijn conclusies). Dat negeert hij volledig en vervolgens blijft hij zijn oude statements herhalen (en die kloppen dus niet).

Ik deed nog een poging om uit te keggen hoe cholesterol en cholesteroltransporteerders werken, om inzicht te geven wanneer een verhoogd LDL cholesterol wel of niet een verhoogd risico geeft. Ook daar werd niet op ingegaan en hij herhaalde opnieuw hetzelfde riedeltje als ervoor.

Er valt geen nuttige discussie te voeren met Iemand die zijn plaat op repeat heeft staan en niet luistert of openstaat voor andere of nieuwe informatie nog de moeite neemt zich hier serieus in te verdiepen (Maar wel anderen de maat neemt op ditzelfde punt).
 
Laatst bewerkt:
Ben helaas afgehaakt omdat het geen discussie meer was. Jeoma linkt een aantal verbanden aan elkaar en trekt op basis hiervan conclusies die je niet kunt maken. Ik laat hem onderzoek zien dat expliciet concludeerd dat onbewerkt rood vlees (in tegenstelling tot bewerkt rood vlees) GEEN verhoogd risico op CVD of diabetes geeft (wat tegenovergesteld is aan zijn conclusies). Dat negeert hij volledig en vervolgens blijft hij zijn oude statements herhalen (en die kloppen dus niet).

Ik deed nog een poging om uit te keggen hoe cholesterol en cholesteroltransporteerders werken, om inzicht te geven wanneer een verhoogd LDL cholesterol wel of niet een verhoogd risico geeft. Ook daar werd niet op ingegaan en hij herhaalde opnieuw hetzelfde riedeltje als ervoor.

Er valt geen nuttige discussie te voeren met Iemand die zijn plaat op repeat heeft staan en niet luistert of openstaat voor andere of nieuwe informatie nog de moeite neemt zich hier serieus in te verdiepen (Maar wel anderen de maat neemt op ditzelfde punt).

Zucht.. Ik sta altijd open voor nieuwe informatie, helaas was ik al bekend met cholesteroltransporteerders, verschillende particle sizes (Apo B, L1, L2, L3). Als je kijkt naar apo B/apo A1 ratios kan je op basis daarvan inderdaad enigzins een inschatting maken (gemiddeld tot hoog risico ratio 0,7-1,1 voor mannen). Echter is de belangrijkste risicofactor de oxidatie van cholesterol. LDL zit bomvol cholesterol, hierdoor wordt alleen een verhoging van alleen het LDL-gehalte al gelinkt aan groter risico op hart- en vaatziekte.

ROS oftewel vrije radicalen zoals geoxideerd LDL kunnen letsel brengen aan de bloedvaten (injury). Hoe hoger je LDL hoe groter de kans op oxidatie en dus schade. Vervolgens heb je 'response to injury' en daarna een 'rupture' oftewel trombose.

Ik probeer hiermee aan te tonen dat de oxidatie van LDL kan leiden tot hart- en vaatziekte.

Voedingscholesterol (vlees, eieren etc.!) verhoogt het LDL-cholesterol. (triggered? :))

Wat voor voedingscholesterol denk je dat de onderzoekers gebruikte in alle genoemde studies? Ik begrijp dat er geen directe onderzoeken zijn die aantonen dat rood vlees een groter risico geeft op hart- en vaatziekte. Maar er is wel dergelijk bewezen dat een verhoging van LDL de kans op hart- en vaatziekte vergroot. En de verhoging van LDL ontstaat door grotere consumptie van voedingscholesterol (oftwel vlees, eieren etc.).

Hoop dat je mijn verband enigszins begrijpt, als je tijd over hebt hoor ik graag je mening over dit onderzoek: A way to reverse CAD
 
Laatst bewerkt:
Het is hier bijna een wedstrijdje 'wie kan het beste wetenschappelijke studies interpreteren' geworden, maar iedereen met een beetje gezond verstand en basiskennis voeding snapt toch dat een strikt carnivoordieet op de langere termijn slecht is voor je gezondheid?

Ja vraag me ook altijd af hoe sommigen kunnen denken dat het gezond is.
 
Ja vraag me ook altijd af hoe sommigen kunnen denken dat het gezond is.
161212_346939_mGQko0U.jpg
 
Ja ik doe de carnivoren dieet nu 3 maanden. Ben heel veel afgevallen,heb veel energie en voel me mentaal super. Ik heb heel lang met een depressie rondgelopen .Ik had een te hoge bloeddruk die is nu veel beter en hopelijk kan ik binnenkort van de medicatie af.Mijn bloedwaardes waren veel beter tijdens de laatste controle.Deze dieet heeft veel mensen met auto immum ziektes ook geholpen. Ik lees trouwens hier veel reactie s maar weinig echte ervaring ermee eigenlijk. Alleen meningen die beetje uit de klei zijn getrokken. Ik doe het dieet en heb er veel voordelen van en geen negatieve effecten tot nu toe. Mocht ik negatieve effecten gaan ervaren op lange termijn wat hier veel beweerd wordt zal ik het zeker laten weten. Voor wat het waard is:Heb echter wat ik beschouw een expert in carnivoren dieet horen zeggen dat het niet optimaal zou zijn voor bodybuilding. Ben ook geen bodybuilder dus geen probleem voor mij.
 
Start er ook mee, tijdelijk.
 
Back
Naar boven