XXL Nutrition

Iemand geweest in colombia? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mark NL

Can't stop the hunger...
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
5 aug 2003
Berichten
2.485
Waardering
1
Hoi,

Zoals sommige van jullie weten is mijn vriendin colombiaans.
Nu is de planning om als alles lukt, volgende zomer voor een dikke maand naar colombia te gaan.

Omdat ik gewoon een lekkere nuchtere hollander ben, heb ik niet zo'n idee wat ik kan verwachten in colombia.
Ik weet dat het een land is van veel armoede, geweld en waar een mensenleven niks voorsteld, maar behalve dat zijn er natuurlijk ook genoeg wel leuke dingen..
Ik was benieuwd of er hier nog mensen waren die al een keer in colombia geweest waren, en wat jullie meegemaakt hebben daar.

We zijn bezig met het zoeken naar haar roots (ouders) en we hebben goeie hoop dat we die ook vinden en ontmoeten.
Ik weet totaal niet wat ik daarvan moet verwachten, dus het is allemaal gewoon nog erg onduidelijk :o

Alvast bedacht.
 
Nu maar wachten op de cocaine grappen...
 
Nu maar wachten op de cocaine grappen...

Als iemand daarover begint, dan zegt dat genoeg over de persoon zelf.
Ik hoop op serieuze reacties, en niet van die kinderachtige.

Maar ik geloof ook wel dat ze zullen komen...
 
Is geen kinderachtige opmerking, en vergeet ook je kogelvrijvest niet ;) .
 
Nou sorry, maar er kunnen toch ook wel andere opmerkingen gegeven worden dan alleen de cocaïne grappen?
Er is toch meer in dat land behalve cocaïne....
En juist naar dat vraag ik.
 
don't join the [WIKIPEDIA]FARC[/WIKIPEDIA]
 
Pas op als je hoogteziekte hebt...;)
 
Ben er zelf niet geweest maar vriendin van mijn zus ook colombiaanse heeft vorig jaar haar familie daar gevonden.

komt je vriendin uit 1 van de grote steden daar? of aan de kust?

momenteel zijn er wel paar gebieden waar je ontraden wordt heen te gaan. zal effe kijken :
kijk hier

Nederlands Ministerie van Buitenlandse Zaken - Reisadvies Colombia
Reizen in het zuidwesten van Colombia - met name de regio’s Putumayo, Caqueta, Guaviare en Meta - wordt in verband met een offensief van het Colombiaanse leger ten zeerste ontraden. Om veiligheidsredenen worden reizen naar de departementen Norte de Santander en Arauca, alsmede naar rurale gebieden in Nariño, Huila, Cauca, Valle del Cauca, Chocó, Bolivar, Sucre, Cesar en Antioquia eveneens ontraden. Voorts wordt ontraden nationale parken en geï soleerde toeristische bestemmingen te bezoeken. (Zie onder ‘Terrorisme’en ‘ Onveilige gebieden’).

Beste is dat je probeert daar toch een gids of instantie te vinden die je daar verder zou kunnen helpen.
Afhankelijk van de info die je hebt van haar biologische ouders kan het meevallen maar het kan ook heel moeilijk te achterhalen zijn.
 
@shutterspeed:

Mijn vriendin komt oorspronkelijk uit Rio Negro, vlak bij Medllin (hele grote stad).
We willen daar als we een excursie gaan doen, ook uitsluitend met gids op pad.
Gewoon omdat het anders niet veilig is.

We zijn via een organisatie bezig om te zoeken. We hebben het dossier van d'r vorige week laten vertalen, en er bestaat goede hoop dat we wat vinden.
Er zijn 3 aanknopingspunten om te beginnen, dus het is zeker niet onbegonnen.

Zie je pm ff :).
 
Er is al jaren strijd tussen de FARC en de regeringstroepen, sommige gebieden zijn echt extreem gevaarlijk. Dus let op waar je heen gaat.

Eigenlijk is het hele land gewoon gevaarlijk
 
Er is al jaren strijd tussen de FARC en de regeringstroepen, sommige gebieden zijn echt extreem gevaarlijk. Dus let op waar je heen gaat.

Eigenlijk is het hele land gewoon gevaarlijk

I know, daarom gaan we ook alleen met een gids :).
Wil er nog wel levend uit vandaan komen...
 
niet geweest, maar wel colombiaanse paddo's genomen en die waren super:D
 
niet geweest, maar wel colombiaanse paddo's genomen en die waren super:D

Sorry, maar wat moet ik hier mee?
Dacht dat ik toch gevraagd had om ervaringen en geen nutteloze opmerkingen over drugs enzo...
 
Back
Naar boven