MuscleMeat

Iemand nog de smaakpolitie gezien over Stackers?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elmar

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2002
Berichten
1.493
Waardering
1
De gevaren van Stacks
Stackers of stack, het lijkt het nieuwe wondermiddel om af te vallen. Het zoemt door Nederland en de pillen zijn niet aan te slepen. De pillen worden door sporters én afvallers gebruikt, maar zijn ook in 't partycircuit populair om een nachtje door te halen. De Smaakpolitie sprak tientallen mensen die ernstige bijwerkingen hebben van deze pillen, waaornder Katalijne die werkt in een sportschool.
Kathelijne gebruikte stackers en kreeg er hartkloppingen van, zweetaanvallen, en obstipatie (verstopping van de spijsverstering). Toen ze naar haar huisarts ging, moest ze direct stoppen met de pillen. "Hij heeft meteen mijn bloed laten controleren", zegt Kathelijne in de uitzending, "want hij was bang dat ik door 't langdurige gebruik schade had opgelopen."
Gelukkig heeft Kathelijne geen blijvende schade opgelopen, maar niet iedereen is zo verstandig naar de huisarts te gaan als hij of zij bijwerkingen van de stackers heeft.
Het Nederlands Centrum voor Dopingvraagstukken bevestigt de bijwerkingen van stackers die Kathelijne heeft ervaren. De bijwerkingen kunnen nog veel verder gaan, zoals hoge bloeddruk, gevaar voor beroerte en hartritmestoornissen.
De werkzame stof in stackers/stack is ephedra en dat staat al jaren op de dopinglijst. Dat betekent dat sporters in de wedstrijdport die gesnapt worden met ephedra hun carrière 'vaarwel' kunnen zeggen.


Wat zijn Stackers? Wat is Stack 2?
Of je 't nou stackers noemt op z'n Amerikaans, of Stack zoals 't in Nederland verkocht wordt; de pillen bevatten een kruidenmengsel dat je stofwisseling verhoogd en je trek in eten vermindert. Je wordt er actiever van en verbrandt meer. Daardoor val je af.
Het is vooral één stofje dat de pillen zo populair maakt: ephedra.
Ephedra is een natuurprodukt en daarom denken veel mensen dat 't wel goed zal zijn.
Maar, zoals de woordvoerder van het Nederlands Centrum voor Dopingvraagstukken in de Smaakpolitie zegt: "De mythe dat alles dat natuurlijk is, goed is, wil ik tegenspreken. Cocaïne is ook natuurlijk en we weten dat dat wel degelijk schadelijk is."


Stacks, de wet & de dosering
De pillen zijn in heel Europa verboden, maar niet in Nederland. Hier wordt een 'beproefd' middel op de pillen toegepast: 'gedogen'.
Maar onze overheid weet niet zo goed wat ze moet met de stof 'ephedra'. In de laatste 15 maanden is de zogenaamde 'geadviseerde veilige' dosering al drie keer veranderd.
Op dit moment is het advies absoluut niet meer te slikken dan 3x per dag 30 milligram. Hoe meer ephedra je slikt, des te actiever je wordt en hoe erger de bijverschijnselen.
Maar hoe weet je wat je slikt?
Niet iedere fabrikant zet op z'n potje hoeveel ephedra de pil bevat. Bovendien zijn er tientallen merken op de markt die allemaal een verschillende hoeveelheid ephedra bevatten.


Illegale Stackers
Wie niet uitkijkt als ie stackers koopt, loopt ook nog eens de kans dat ie de wet overtreedt.
In potjes stackers die je via internet in Amerikan kunt bestellen, is regelmatig de chemische variant van ephedra, namelijk, Efedrine aangetroffen. Dat is in heel Europa én in de Verenigde Staten een stof die je alleen op doktersrecept kunt krijgen. Iedere andere manier van verhandelen is verboden.


Het succes van Stackers
De Nederlandse producent wil geen cijfers geven, maar 't is duidelijk dat ie goed verdient aan de nieuwe rage.
"Cijfers wil ik niet geven", zegt Marco Verhoek, de Nederlandse producent van Stack 2. In de Verenigde Staten zag hij het succes van de pillen en hij besloot ze voor Nederland te gaan produceren. Met het bedrijf MdoubleYou, levert hij verschillende sportpreparaten aan sportscholen en fitness-centra. Maar stack 2 is absoluut z'n succesnummer.
"Ik kan je wel vertellen dat het erg goed gaat met de omzet, vooral door alle publiciteit die er de laatste tijd over is. Ik kan de pillen nu overal kwijt, in tattoo-shops, parkeergarages en aan iedere drogist. Dat wil ik niet, want ik wil dat mensen 't zorgvuldig gebruiken".
Omdat stacks/stackers voor sporters werden ontwikkeld, waren ze in 't begin vooral populair in sportscholen. Daar werden en worden ze ook nog steeds 't meest verkocht.
Een onderzoek van de Smaakpolitie met de verborgen camera toont aan, dat sportscholen gelukkig wel wijzen op de gevaren van stackers.


Waarschuwing voor Stacks-gebruikers
Fabrikant MdoubleYou zegt in De Smaakpolitie ervoor te willen zorgen de stacks door iedereen op verantwoorde manier gebruikt worden. Dat doet ze ondermeer door een goede gebruiksaanwijzing én ingrdiëntenlijst op de verpakking te zetten.
Maar dat wil niet zeggen dat iedere fabrikant dat doet. De vraag naar steckers is groot en dat belooft vaak niet veel goeds voor het produkt en de plekken waar 't verkocht wordt.
Wees gewaarschuwd als je toch stacks of stackers gebruikt:

- Controleer op de verpakking hoeveel Ephedra de pillen bevatten.

- Gebruik nooit meer dan 3 X 30 milligram per dag

- Raadgpleeg direct je huisarts als je last krijgt van zweetaanvallen, hartkloppingen of verstoppingen.

bron:[Link niet meer beschikbaar]
 
kort samen gevat vertelden ze dat stackers bij verkeerd gebruik en bij mensen die er overgevoelig voor zijn, negatieve effecten heeft! tja dat heeft cafeïne ook! ook was er in amerika iemand aan overleden...elk jaar overlijden hier tengevolge van alcohol ook een aantal mensen! maar goed ik denk dat het minder onschuldig is dan dat we denken er zitnog altijd efedrine in en dat heeft dezelfde uitwerking als speed!

mvg martijn
 
"Iedereen heeft de bijwerkingen"
Ze zeiden ook dat mensen die super dik waren en dit gebruikte ook last had van bijwerkingen maar toch doorgingen omdat je er echt van afvalt.

geloof ik graag maar hoe!
 
3 x 30 mg?!? Ik heb vorig jaar op MOH nog 5 x 850 mg gegeten! Daar kun je wel ff op door stuiteren :) Nooit last van hardkloppingen of zo gehad...

Stond laatst ook al een heel stuk over stackers in revu (of een ander magazine uit de leesmap, weet niet meer zeker), daar werden ze ook al de grond in geboord.
 
heb het ook gezien , had het al aangevinkt in de veronicagids.
en al die verhalen. tja, ik gebruik ze ook op een party en ik kan er lekker op stampen, zelfs in combi met alcohol heb ik er geen problemen mee. zo zie je maar dat t zich bij iedereen anders uit.
Maar ik heb dan ook de mdoubleyou versie en daar schijnt niet mee gefokked te zijn, dus beter voor mij.
ps. artikel stond al aantal maanden terug in de panorama.
 
Dat was het ja, de panorama!

Maaruh, ik vind ook dat je stukken meer kan drinken en blowen onder invloed van ephedra, perfecte partydrug voor mij aangezien ik geen XTC gebruik (1 x per jaar maar, maar natuurlijk wel meer party'en als 1x per jaar). Ik pak nooit stackers maar gewoon die pure ephedra pilletjes. Zit 850 mg ephedra in 1 zo'n capsule en die zitten weer 4 in een verpakking voor 2,5 euro.
 
Originally posted by Rob G
3 x 30 mg?!? Ik heb vorig jaar op MOH nog 5 x 850 mg gegeten! Daar kun je wel ff op door stuiteren :) Nooit last van hardkloppingen of zo gehad...

Stond laatst ook al een heel stuk over stackers in revu (of een ander magazine uit de leesmap, weet niet meer zeker), daar werden ze ook al de grond in geboord.

Sommige fabrikanten doen niet de exacte ingedrienten vermelden maar alleen de dosering van combinatie van stuff... weet je zeker dat het 850 mg van die stof was?

Ik heb het prog niet gezien, maar om eerlijk te zijn... juist door dit stukje denk ik het te gaan gebruiken. Ik train veel en eet te weinig cals... daardoor kan ik af en toe wel een oppepper gebruiken (in de cutfase dan)
 
Originally posted by martijn23
kort samen gevat vertelden ze dat stackers bij verkeerd gebruik en bij mensen die er overgevoelig voor zijn, negatieve effecten heeft! tja dat heeft cafeïne ook! ook was er in amerika iemand aan overleden...elk jaar overlijden hier tengevolge van alcohol ook een aantal mensen! maar goed ik denk dat het minder onschuldig is dan dat we denken er zitnog altijd efedrine in en dat heeft dezelfde uitwerking als speed!

mvg martijn

1. er zit geen ephdrine in, dat is de chemische variant die op de dopinglijst staat en vele malen sterker is.

2. gevaar zit hem in misbruik. je kan mij niet vertellen dat iemand die 1 stacker neemt dood neervalt, het is altijd de samenloop of overdosering. alcohol en tabak kennen aardig wat doden, maar dit is nog altijd niet verboden. nee, daar wordt aardig wat door de overheid aan verdient. hypocriet en overtrokken. het aantal doden door zwaarlijvigheid, hartproblemen, dichtslibben, enz. is nog altijd vele malen hoger..
 
Originally posted by CrocoDillon


Sommige fabrikanten doen niet de exacte ingedrienten vermelden maar alleen de dosering van combinatie van stuff... weet je zeker dat het 850 mg van die stof was?

Ik heb het prog niet gezien, maar om eerlijk te zijn... juist door dit stukje denk ik het te gaan gebruiken. Ik train veel en eet te weinig cals... daardoor kan ik af en toe wel een oppepper gebruiken (in de cutfase dan)

ik weet het bijna zeker van wel, maar ik zou het na moeten kijken want ik heb ze al een tijdje niet meer gehad. Ik zal wel opletten met het gebruik vn ephedra want als je het r flink van neemt een avondje ben je de volgende dag 2 kilo kwijt (veel vocht ook natuurlijk).
 
Originally posted by Rob G
Dat was het ja, de panorama!

Ik pak nooit stackers maar gewoon die pure ephedra pilletjes. Zit 850 mg ephedra in 1 zo'n capsule en die zitten weer 4 in een verpakking voor 2,5 euro.

en hoeveel op een avond dan?
een maat van me die heeft er serieuze buikkrampen aanovergehouden, maar die slikt er ok wel overmatig veel naar binnen. en dan bedoel ik meer dan 10 op een avond. zieke vent ja.
 
Meeste was 5 tegelijkertijd. Errug relaxed, ik hou r wel van. Maar ik doe het maar 3 a 4 keer per jaar dus dan werkt het wel goed.

Blow r wel altijd veel bij, als ik die dingen op heb wil ik het liefst aan 1 stuk door pieten!
 
Originally posted by soulreaver


1. er zit geen ephdrine in, dat is de chemische variant die op de dopinglijst staat en vele malen sterker is.

2. gevaar zit hem in misbruik. je kan mij niet vertellen dat iemand die 1 stacker neemt dood neervalt, het is altijd de samenloop of overdosering. alcohol en tabak kennen aardig wat doden, maar dit is nog altijd niet verboden. nee, daar wordt aardig wat door de overheid aan verdient. hypocriet en overtrokken. het aantal doden door zwaarlijvigheid, hartproblemen, dichtslibben, enz. is nog altijd vele malen hoger..

1. Inderdaad. En die sterkte is ook wel goed te merken. Overigens wat hier gespeculeerd wordt (niet door jou hoor soul) dat het dezelfde uitwerking als speed zou hebben is totale bullshit. Ik heb zelf wel eens de chemische variant van efedrine gebruikt. Heb daarvan geen nevenwerkingen kunnen ontdekken. En van wat ik van speed hoor...daarmee blijf je gewoon 48 lang wakker ofzo. Met efedrine kan je dat echt schudden...

2. Weer helemaal mee eens. Ik heb enkele onderzoeken enzo gelezen over de ongelukken daarvan. Tja...personen die naar een feestje gaan ofzo, en 8 van die caps naar binnen schuiven en zodoende de hele nacht denken te kunnen blijven springen enzo...beetje jammer. Ik denk dat de overdosering van dit soort producten schade aan het lichaam kan opleveren (of het onjuist gebruik ervan), maar dat kan je evengoed met het overdoseren van bepaalde vitaminen en mineralen...
 
stackers

ik ga morgen beginnen met stackers.
ALR hyperdrive.
ben benieuwd:p
 
damn zit gewoon een topic uit 2003 te lezen
 
ik ga morgen beginnen met stackers.
ALR hyperdrive.
ben benieuwd:p

Jammer voor jou vroeger zat er efendrine in en mogen ze nu niet meer ;) .
Nu zit er alleen nog cafeïne en wat andere rommel wat het niet waard is , kan je beter bij de kruidvat cafeïne pillen halen bespaard hoop geld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven