AndroidHealthClinic

Iemand nog tips? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MrJ

10 year + member
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
28 jan 2003
Berichten
18.436
Waardering
185
Lengte
1m83
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Hi!

Iemand nog tips op/aanmerkingen over mijn voedingsschema?

7.30
¼ liter halfvolle melk vermengd met brinta en ‘langzame’ eiwitten + 4 boterhammen met honing + eetlepel lijnzaadolie + 2x vitamineC

10.00
4 boterhammen met dik kipfilet

12.00
±200 gram zilvervlies rijst met gebakken ei* + 1x fruit (mandarijn of kiwi) + 3x vitamineC

14.00
4 boterhammen honing + ½ liter magere kwark vermengd met kaneel (en zoetstof voor de smaak)

16.00
±250 gram pasta

18.15
avondeten + 1x multivitamine en 3x vitamineC

½ uur na trainen
banaan + ½ liter magere kwark vermengd met kaneel (en zoetstof voor de smaak)

voor slapen
¼ liter halfvolle melk vermengd met brinta en ‘langzame’ eiwitten + eetlepel lijnzaadolie + 2x vitamineC



* per 250 gram droge zilvervliesrijst (= 1 week) komen 10 eieren, waarvan 8 zonder dooier.



Tnx! :)
 
Mijn suggesties:
- Vetten verhogen, eventueel i.p.v. koolhydraten
- Voeg bij de maaltijd van 16:00 zeker wat vet en eiwit
- Verbeter je post-workout maaltijd

Verder: ben je aan het bulken of cutten? Hoeveel kcal? en wat zijn de verhoudingen?
 
Ik zou zowiezo de honing eruit gooien, neem liever ham of kaas.
Naar mijn mening: beetje veel vitamine C.
 
Originally posted by burn
Mijn suggesties:
- Vetten verhogen, eventueel i.p.v. koolhydraten
- Voeg bij de maaltijd van 16:00 zeker wat vet en eiwit
- Verbeter je post-workout maaltijd

Verder: ben je aan het bulken of cutten? Hoeveel kcal? en wat zijn de verhoudingen?

- ok, op wat voor manier. MacD 5x per week? :p
- hier ook op wat voor manier? in pasta zitten toch al redelijk wat eiwitten?
- wat zou er dan nog bij kunnen? wat extra boterhammen ofzo?


Originally posted by Jefro
Ik zou zowiezo de honing eruit gooien, neem liever ham of kaas.
Naar mijn mening: beetje veel vitamine C.

Er is mij ooit verteld dat honing 'goede' suikers bevatte, en dat een aantal boterhammen per dag ermee wel aan te raden waren. Ham of kaas dus zeg jij. Kan kipfilet ook?

Veel vitamine C, true.
Maar ik reageer er volgens mij wel goed op. Door m'n lichaam continu van Vitamine C te voorzien is m'n weerstand behoorlijk omhoog gegaan.
 
Kan best zijn van die honing maar ik tel al 8 boterhammen met honing in jou schema.
Kipfilet kan ook, maar die eet je al... variatie!
 
Liever geen ham -> varkensvlees! Kaas liefst met wat minder vet. Eet wat meer eiwitten. Haal je vetten uit lijnzaadolie, noten en vis, pindakaas(!). Neem meteen na je training een shake. Liefst whey+dextrose.
 
Vitamine C is niet verkeerd. rosbief is ook een lekkere en goede broodbeleg als je variatie wilt.
1/2 uur na je trainen eet je banaan met kwark. Eet/drink je direct na je training ook nog iets? the famous Post Workout shake?
dextrose + wei is daarvoor heel goed. Dextrose ongeveer 1 tot 1.5 gram per kilo vetvrije lichaamsgewicht (je kan zelf ff testen wat goed bij jou aanslaat, heeft ook te maken met hoe zwaar je trainig was. Hoe zwaarder je training hoe meer dextrose je nodig hebt.) en 40 gram wei. Je 1/2 uur maaltijd zou ik flink vergroten en een uurtje na je training eten. Wat ik zelf doe is de warme maaltijd van 18:00 bewaren voor na de training.

Drink genoeg water! Stel je vvm is 70 kg en je gebruikt 70 gram dextro en 40 gram wei is samen 110 gram. richtlijn is ongeveer 4 ml per gram carb of eiwit. dan kom je op 440 ml. Maar je hebt natuurlijk aardig gezweet etc. Dus meer dan een liter drinken na je training incl. je post workout shake is niet verkeerd. Drink het niet in 1 teug anders krijg je omgekeerd effect dat je meer vocht uitplast dan dat je drinkt.
 
OK, tnx al!!

De boterhammen om 14.00 worden rosbief of kipfilet (ik lust geen kaas nl.)

Na m'n training neem ik dan wel een shake aan de bar. Zal kijken of ze die met whey en dextrose kunnen doen.

als ik dan thuis ben (15 a 30 minuten later) neem ik gewoon wel die banaan en kwark.

En om 12.00 een 3e eetlepel lijnzaadolie dan maar?

En waar zou ik eventueel die pindakaas moeten plaatsen?


/edit:

Drinken doe ik zat, ook tijdens en na de training.

Ik denk op zo'n 2 a 3 liter water/thee te zitten per dag

De warme maaltijd om 18.15 verplaatsen is not done helaas. Me moeder ziet me al aankomen! :D
 
Laatst bewerkt:
pindakaas op je brood misschien ;), zou maar zelf een pot whey kopen en de dextrose kan je bij de supermarkt halen. Die shakes aan de bar zijn duur.

en ipv van die banaan na je shake zou ik havermout/brinta eten.
 
Originally posted by MrJ
OK, tnx al!!

En om 12.00 een 3e eetlepel lijnzaadolie dan maar?

En waar zou ik eventueel die pindakaas moeten plaatsen?


/edit:

Drinken doe ik zat, ook tijdens en na de training.

Ik denk op zo'n 2 a 3 liter water/thee te zitten per dag

De warme maaltijd om 18.15 verplaatsen is not done helaas. Me moeder ziet me al aankomen! :D

hmmm... misschien mag je wat van je warme maaltijd bewaren om later op te warmen.

iig extra lepel lijnzaad olie kan geen kwaad. Alleen maar goed voor je huid, hormoon productie, anti ontstekingremmende werking, je hersenen.
zelf neem ik 's ochtends en 's avonds 15 gr. dus 30 samen.
 
Originally posted by f*cking ecto
pindakaas op je brood misschien ;), zou maar zelf een pot whey kopen en de dextrose kan je bij de supermarkt halen. Die shakes aan de bar zijn duur.

en ipv van die banaan na je shake zou ik havermout/brinta eten.

Zullen m'n collega's leuk vinden! :p

En dan vooraf maken en in de kleedkamer opdrinken dus.

Brinta neem ik al voor 't slapen gaan, samen met eiwitten (langzaam opneembare)


Originally posted by ErEf


hmmm... misschien mag je wat van je warme maaltijd bewaren om later op te warmen.

iig extra lepel lijnzaad olie kan geen kwaad. Alleen maar goed voor je huid, hormoon productie, anti ontstekingremmende werking, je hersenen.
zelf neem ik 's ochtends en 's avonds 15 gr. dus 30 samen.

Zal eens kijken wat ik kan doen. :)

1 eetlepel = 15gram?

kom ik dus op 45 gram per dag uit.
 
Het is het best om meteen na de training snelle koolhydraten en eiwitten in te nemen (whey+dextrose) en halfuur-uur na die shake complexe koolhydraten en langzame eiwitten. Banaan bestaat alleen uit simpele koolhydraten (fructose), dus je kan beter bij die kwark havermout, brinta, brood etc eten.
 
OK tnx man voor de info!:thumb:

Dit is het dan geworden:


7.30
¼ liter halfvolle melk vermengd met brinta en ‘langzame’ eiwitten + 4 boterhammen met honing + eetlepel lijnzaadolie + 2x vitamineC

10.00
4 boterhammen met dik kipfilet

12.00
±200 gram zilvervlies rijst met gebakken ei* + 1x fruit (mandarijn of kiwi) + 3x vitamineC

14.00
4 boterhammen rosbief + ½ liter magere kwark vermengd met kaneel (en zoetstof voor de smaak)

16.00
±250 gram pasta + eetlepel lijnzaadolie

18.15
avondeten + 1x multivitamine en 3x vitamineC

direct na trainen
shake bestaande uit dextrose & wheyshake + banaan

½ uur na trainen
4 boterhammen pindakaas + ½ liter magere kwark vermengd met kaneel (en zoetstof voor de smaak)

voor slapen
¼ liter halfvolle melk vermengd met brinta en ‘langzame’ eiwitten + eetlepel lijnzaadolie + 2x vitamineC



* per 250 gram droge zilvervliesrijst (= 1 week) komen 10 eieren, waarvan 8 zonder dooier.
 
Laatst bewerkt:
Is volle melk niet beter dan halfvolle melk?
 
Voor iemand van mijn bouw wel ja, maar de rest van 't huis wil er niet aan. :D
 
heb je al eens gekeken hoeveel het scheelt? als je liters drinkt ja. 3,5 gram per 100 ml ongeveer, maar als je maar een glas of 2 drinkt per dag dan maakt 't niet zoveel uit.
 
Burn vroeg je al wat je doel was, niet beantwoord?
 
Nog niet gedaan, sry. :)

M'n doel is gewoon groeien nu. Ik zit keurig op <8% bf, en veel hoger zal dat ook niet worden met m'n hoge verbranding.

Droog worden is nog nooit een probleem geweest voor mij. Ben nu aan het einde van m'n 1e kuurtje en wil nu toch lekker blijven bouwen enzo.
 
Ik heb gehoord dat kiwi hetzelfde effect geeft als verse ananas. --> eiwitafbrekend enzym. Dus ik zou die kiwi er ook uit gooien en iet anders verzinnen. Maar goed ik heb het ook maar gehoord dus. :D
 
haal ajb die banaan weg uit je post-workout shake... dextrose en whey is genoeg! :o
 
Back
Naar boven