XXL Nutrition

Iemand nog tips? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Elmar
Ik heb gehoord dat kiwi hetzelfde effect geeft als verse ananas. --> eiwitafbrekend enzym. Dus ik zou die kiwi er ook uit gooien en iet anders verzinnen. Maar goed ik heb het ook maar gehoord dus. :D
Van kiwi weet ik het niet. maar waarom denk je nu juist waarom ananas zo'n geliefd stuk fruit is onder bb-ers :D
btw papaya ook. Omdat het helpt eiwitten af te breken waardoor het beter opgenomen wordt.

kweet nog dat als wij (m'n broer en ik) last hadden van wormen in de ontlasting dat mijn moeder ons papaya gaf. Die wormen (eiwit) losten daardoor als het ware op. smakelijk eten :D
 
Originally posted by kingnbajam
haal ajb die banaan weg uit je post-workout shake... dextrose en whey is genoeg! :o

Waar kan ik die banaan dan 't beste plaatsen?

Vind een banaantje toch altijd wel lekker...
 
banaan tussendoor ofzo in de dag
 
Originally posted by ErEf
Van kiwi weet ik het niet. maar waarom denk je nu juist waarom ananas zo'n geliefd stuk fruit is onder bb-ers :D
btw papaya ook. Omdat het helpt eiwitten af te breken waardoor het beter opgenomen wordt.

kweet nog dat als wij (m'n broer en ik) last hadden van wormen in de ontlasting dat mijn moeder ons papaya gaf. Die wormen (eiwit) losten daardoor als het ware op. smakelijk eten :D

Ja ananas uit blik is geliefd, omdat het enzym daar niet inzit.
 
Bedoel je ananas uit blik IN die ranzige siroop? Of alle ananas uit blik, want ananas uit blik in originele sap... tja het lijkt mij hezelfde als verse ananas maar dan in een blikkie? Wat is het verschil dan, hoe kan het enzym in verse ananas wel zitten en in blik niet? Maar is ananas nu wel of niet geliefd? Vers uit blik? Want ErEf zegt dat er een enzym inzit die eiwitten afbreekt en zo dus sneller opgenomen worden, maar Elmar zegt dat ananas uit blik geliefd is, omdat het enzym daar NIET in zit! :s
 
Originally posted by frietbakker
Bedoel je ananas uit blik IN die ranzige siroop? Of alle ananas uit blik, want ananas uit blik in originele sap... tja het lijkt mij hezelfde als verse ananas maar dan in een blikkie? Wat is het verschil dan, hoe kan het enzym in verse ananas wel zitten en in blik niet? Maar is ananas nu wel of niet geliefd? Vers uit blik? Want ErEf zegt dat er een enzym inzit die eiwitten afbreekt en zo dus sneller opgenomen worden, maar Elmar zegt dat ananas uit blik geliefd is, omdat het enzym daar NIET in zit! :s

Ja ik vind het ook een raar verhaal van Eref want ik wil niet dat mijn eiwitten die ik heb ingenomen weer worden afgebroken door dat enzym, maar ik weet dat het enzym in verse ananas zit dus rijp van de boom geplukt of waar die ook vandaan komt. Alles uit blik is volgens mij het enzym eruit. en die ranzige siroop is juist goed. (is mij verteld)
 
Enzym breekt eiwit af in amino's, dat is juist een goede zaak ;)
Maar fruit + zuivel is een slechte voedingscombi omwille van het 'verteringsconflict' in maag en darmen.
 
Ohwkeeee, maar dus ananas is goed, of het nu uit blik of vers is maakt niet uit... ALS je maar zorgt dat er niets is bij gestopt in de fabriek zoals die siroop? Of is die nu juist wel goed? Zelf dacht ik van niet, meestal is namelijk gewoon om er een zoet smaakje aan te geven.... ---> Gefabriceerde suikers.... En dus ook geen kwark, ananas en kaneel meer? Maar alleen kwark kaneel?
 
Originally posted by admin
Enzym breekt eiwit af in amino's, dat is juist een goede zaak ;)
Maar fruit + zuivel is een slechte voedingscombi omwille van het 'verteringsconflict' in maag en darmen.

owkeej weet ik ook weer :D


We zijn hier om te leren

:lifter:
 
Originally posted by frietbakker
Ohwkeeee, maar dus ananas is goed, of het nu uit blik of vers is maakt niet uit... ALS je maar zorgt dat er niets is bij gestopt in de fabriek zoals die siroop? Of is die nu juist wel goed? Zelf dacht ik van niet, meestal is namelijk gewoon om er een zoet smaakje aan te geven.... ---> Gefabriceerde suikers.... En dus ook geen kwark, ananas en kaneel meer? Maar alleen kwark kaneel?
Punt is dat je aminozuren (dus eiwit) verliest door fruit met pure eiwitbronnen te combineren.
Eiwit begint letterlijk te rotten in je maag (dit is een bewezen feit)
Daarom moet je fruit altijd afzonderlijk eten, min 30 min voor of na een maaltijd en liefst als tussendoortje tussen 2 hoofdmaaltijden.

Als je toch fruit bij je kwark wil doen, beperk dit dan met een paar stukjes en kauw goed door in de mond zodat je speeksel zich kan vermengen en de enzymen afgeeft die de koolhydraten sneller doen omzetten in glucose.

Oja het sap.. met siroop leverd meer suikers, meestal is dit sacharose dus een smamen stelling van fructose en glucose wat ook weer moet worden afgebroken en extra calorieën leverd.
 
Allright, bedankt voor de info, dat bedoelde ik..... maar de sap is ook uit den boze? Want ik las net in een andere thread dat je daarmee je kwark een smaakje kan geven... maar als dat hetzelfde effect heeft als een stukje ananas dan laat maar. Ik denk zelf wel dat het oke is omdat namelijk het een soort gekauwde ananas is, correctomundo?
 
Het sap van een vrucht bevat meer water maar ook suikers dus komt op hetzelfde neer.
Het probleem zit hem in de fructose en sacharose dit zijn suikers die bestaan uit verschillende moleculen waardoor ze altijd een tijdje in de maag verblijven om afgebroken te worden, is dit in combi met eiwit dan verteren ze slecht en sleuren ze het eiwit mee in hun slechte vertering.
gevolg slechte opname en winderigheid maar nog heel wat andere problemen die je niet wil weten.
 
Originally posted by admin
Het sap van een vrucht bevat meer water maar ook suikers dus komt op hetzelfde neer.
Het probleem zit hem in de fructose en sacharose dit zijn suikers die bestaan uit verschillende moleculen waardoor ze altijd een tijdje in de maag verblijven om afgebroken te worden, is dit in combi met eiwit dan verteren ze slecht en sleuren ze het eiwit mee in hun slechte vertering.
gevolg slechte opname en winderigheid maar nog heel wat andere problemen die je niet wil weten.

Jij had zeker vroeger een 10 voor je examen biologie! :D
 
Hm het was men 2de beste vak eerste was lichamelijke opvoeding maar dit heb ik gewoon van veel leeswerk :)
 
Originally posted by admin
Hm het was men 2de beste vak eerste was lichamelijke opvoeding maar dit heb ik gewoon van veel leeswerk :)

MAar is ook leuk om te weten :D
 
Hmmm, elke dag rosbief is niet het je van het. Iemand enig idee waarmee ik dus m'n boterhammetjes om 10.00u mee kan beleggen?


7.30
1/4 liter halfvolle melk vermengd met brinta en langzame eiwitten + 4 boterhammen met honing + eetlepel lijnzaadolie + 2x vitamineC

10.00
4 boterhammen rosbief

12.00
±200 gram zilvervlies rijst met gebakken ei* + 1x fruit (mandarijn of kiwi) + banaan + 3x vitamineC

14.00
4 boterhammen met dik kipfilet + 1/2 liter magere kwark vermengd met kaneel (en zoetstof voor de smaak)

16.00
±250 gram pasta + eetlepel lijnzaadolie

18.15
avondeten + 1x multivitamine en 3x vitamineC

direct na trainen
shake bestaande uit dextrose & wheyshake

1/2 uur na trainen
4 boterhammen pindakaas + 1/2 liter magere kwark vermengd met kaneel (en zoetstof voor de smaak)

voor slapen
1/4 liter halfvolle melk vermengd met brinta en langzame eiwitten + eetlepel lijnzaadolie + 2x vitamineC


* per 250 gram droge zilvervliesrijst (= 1 week) komen 10 eieren, waarvan 8 zonder dooier.



Tnx!!!
 
Laatst bewerkt:
-kalkoenfilet
-kipfilet
-30+ kaas
-eendenfilet
-filet d'anvers
-lamsfilet
-tongsfilet
-tonijn
-varkensfilet

en qua zoetigheid

-appelstroop
-honing
-Pindakaas
 
Ok, misschien dat ik daar wat mee kan.

Maar ik heb dus al kipfilet, honing en pindakaas in m'n dieet, en van vis hou ik absoluut niet (ben een zeer moeilijke eter ja...) :)

Zal wel naar eoa filesoort gaan zoeken denk ik.
 
Originally posted by MrJ
Ok, misschien dat ik daar wat mee kan.

Maar ik heb dus al kipfilet, honing en pindakaas in m'n dieet, en van vis hou ik absoluut niet (ben een zeer moeilijke eter ja...) :)

Zal wel naar eoa filesoort gaan zoeken denk ik.

Tja learn 2 eat man! :D

Maar je kan alles lekker maken met een scheutje van dit een likje van dat een eetlepeltje van zus en een grammetje zo.
 
Hehe, dat krijg ik thuis nou ook altijd te horen! :p


I know, er zit al een kilo peper op m'n rosbief, maar ik blijf 't prut vinden... :)
 
Back
Naar boven