XXL Nutrition

iemand ooit gehoord van 'droge bulk'? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

010

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
5 mei 2009
Berichten
1.313
Waardering
56
werd me gister geadviseerd een droge bulk te doen

'ga uit van je cut voedingsschema en daar bovenop schone eiwitten'

zit al op bijna 3gr per kilo bw en dan grofweg nog eens zo'n hoeveelheid..
lijkt me allemaal een beetje teveel

maar goed, iemand hier van gehoord of zelfs ervaring mee?
 
doel is natuurlijk om vvm aan te zetten
blijft dan toch ook een kwestie van cal in vs cal out
hiermee zou je dus way minder vet aanzetten
 
1 g eiwit per kg bw is genoeg . 1.5 gaat ook , meer dan twee is nergens voor nodig . Eet dan meer gezonde vetten .
 
Het is bijna onmogelijk om "schoon" te bulken en dus niets aan wat extra vet aan te zetten terwijl je wel wilt groeien. Daarbij beperkt je in bepaalde mate ook de bulk (je groei) doordat je de inname van koolhydraten en vetten mindert. Je hebt gewoonweg een goede verhouding nodig binnen je Kcal patroon om te groeien.

Hou je werkelijk zo snel vet vast dat je een goede bulk niet eens kan proberen? Want als je dat eigenlijk niet weet..gewoon bulken, knallen en na een paar maanden lekker cutten.
 
1 g eiwit per kg bw is genoeg . 1.5 gaat ook , meer dan twee is nergens voor nodig . Eet dan meer gezonde vetten .

waar ik dan tegenaan loop is zeg max 2 gr eiwit
1,5 gr vet per k bw
en de rest met carbs opvullen
de carbs zijn dan een huge lading
of dat is na een lange cut slechts mijn verbeelding hehe..

Het is bijna onmogelijk om "schoon" te bulken en dus niets aan wat extra vet aan te zetten terwijl je wel wilt groeien. Daarbij beperkt je in bepaalde mate ook de bulk (je groei) doordat je de inname van koolhydraten en vetten mindert. Je hebt gewoonweg een goede verhouding nodig binnen je Kcal patroon om te groeien.

Hou je werkelijk zo snel vet vast dat je een goede bulk niet eens kan proberen? Want als je dat eigenlijk niet weet..gewoon bulken, knallen en na een paar maanden lekker cutten.

i know, ben ook niet bang voor een beetje vet.
ging over zeer hoog in eiwit, relatief laag in carbs blijven, vetten waren geen punt.
en je hebt gelijk in beperking van groei denk ik wegens te lage carbs
 
Al die dirty/clean of in jouw gevale droge bulk praat is onzin.
Je hebt een bepaalde hoeveelheid eiwit nodig (2-2,5g per kg als je hoogwaardige bronnen binnenkrijgt, al volstaat minder wss ook), een hoeveelheid koolhydraten groot genoeg om je training er niet onder te laten leiden, en genoeg vet voor hormoon productie

Probeer 0,3kg per week aan te komen. Lukt dat niet? Meer koolhydraten en vetten eten. Kom je te veel aan? Minder eten.

Simpel als dat. Je zelf vettig laten worden is onnodig, onzinnig en dom.
 
Al die dirty/clean of in jouw gevale droge bulk praat is onzin.
Je hebt een bepaalde hoeveelheid eiwit nodig (2-2,5g per kg als je hoogwaardige bronnen binnenkrijgt, al volstaat minder wss ook), een hoeveelheid koolhydraten groot genoeg om je training er niet onder te laten leiden, en genoeg vet voor hormoon productie

Probeer 0,3kg per week aan te komen. Lukt dat niet? Meer koolhydraten en vetten eten. Kom je te veel aan? Minder eten.

Simpel als dat. Je zelf vettig laten worden is onnodig, onzinnig en dom.

cal in vs. cal out dus
 
Dat is mijn punt niet.
 
Back
Naar boven