Fitness Seller

Iemand ooit te maken gehad met Costochondritis na training

Bezoekers in dit topic

Inb4

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
22 jan 2015
Berichten
5.057
Waardering
2.685
Lengte
1m75
Massa
50kg
Vetpercentage
> 50%
Beste Dbb'ers,

Sinds gisteren (na training) heb ik last van pijnlijke steken (vooral bij beweging) links in mijn ribbenkast.
De pijn is zo nu en dan vrij heftig.

Na een onderzoekje ben ik er achter gekomen dat het haast zeker Costochondritis moet zijn.

Een paar citaten uit een document: "Bij costochondritis is dit kraakbeen ontstoken, meestal bij de tweede, derde of vierde rib". En ook : "Men is nog steeds onderzoek aan het doen naar de oorzaken van costochondritis. Het kan dus niet met zekerheid gezegd worden waardoor costochondritis ontstaat. Maar bij verschillende factoren vermoedt men dat dit kan zorgen voor costochondritis. Als eerste zou de ontsteking kunnen ontstaan door veel fysieke inspanning".

Nu is dit natuurlijk nog steeds geen onomstotelijk bewijs dat ik dit ook heb en natuurlijk is het verstandig om even naar de dokter te gaan (wat ik overigens ook wel doe als het te lang aan houdt). Er staan echter meerdere zaken beschreven (in meerdere bronnen) die mij doen vermoeden: "dit moet het haast wel zijn".
__________________________________________________________________________________________

Heeft iemand dit ooit gehad (zeker ook na een training) ?
En zo ja hoe lang duurde dit in jou geval ? Heb je er naderhand nog last van gehad ?

Bvd

Marr
 
Niemand ?
 
acute Costochondritis lijkt me sterk.
 
acute Costochondritis lijkt me sterk.

Nou ja, iig weekje niets gedaan. Vandaag tijdens pull ups plots weer heftige steek.
Moeten stoppen met training, dan toch in elk geval een forse blessure.

Het zit in mijn ribbenkast. Hopelijk gaat dit niet te lang duren :mad:
 
Heb op verschillende plaatsen gezocht en wil graag weten of er hier mensen zijn die er ervaring mee hebben dus even een bump.

Ik oktober deed ik een keertje bench dips met wat plates op me schoot en omdat ik altijd maximale ROM wil hebben in elke oefening ging ik dus maximaal ver naar beneden, totdat ik met me kont bijna de grond raakte... en blijkbaar vond mijn sternum dat iets minder want erna voelde ik dus een vrij scherpe pijn in me borst.

Vervolgens natuurlijk nooit meer bench dips gedaan, maar voor de rest wel gewoon zoals normaal doorgetraind... had er eigenlijk alleen wat last van tijdens overhead movements, maar de pijn was goed te doen. Na een 1,5 maand was het eigenlijk zo goed als weg.

Maar toen is het opeens weer op gaan spelen en zelfs in sterkere mate dan ervoor... dus nu heb ik ook in het dagelijks leven een zeurende pijn/af en toe stekende pijn en ook wat moeite/pijn bij het diep inademen etc... vrij klote dus. Dit overigens terwijl ik niet anders ben gaan trainen oid.

Op internet kan ik er eigenlijk vrij weinig over vinden wat betreft oplossingen (wat ik wel lees is dat veel BBers er last van krijgen door weighted dips) en doktoren heb ik sowieso niet veel vertrouwen in als het gaat om bodybuilding gerelateerde blessures. Het enige wat ik lees is niet trainen (zie ik niet zo zitten) en NSAIDs om de ontsteking (want dat is het in feite als ik het goed begrijp) te remmen/pijn te verlichten. ITT rust nemen zijn NSAIDs nog wel te overwegen...

Maar eerst zou ik dus graag willen weten of iemand dit heeft (gehad) en hoe men er van af is gekomen en hoe lang dat ongeveer heeft geduurd.
 
Back
Naar boven