AndroidHealthClinic

iemand raad ?

Bezoekers in dit topic

eskeboy

Cool Novice
Lid geworden
1 mei 2011
Berichten
196
Waardering
3
Lengte
1m78
Massa
88kg
Vetpercentage
11%
http://youtu.be/X8ggSVVBhWs
iemand raad hiermee

ik kan geen toegang krijgen tot het configuratiescherm van mijn d-link DWL-G700AP
mijn standaard ip-adres (na resetten) is 78.22.0.1 terwijl het normaal 192.168.0.50 zou moeten zijn.
Ook is het zo dat als ik 78.22.0.1 of 192.168.0.50 intyp in mijn internet explorer / google crome / opera ik telkens op da webpagina "kan deze webpagina niet openen kom".
Kunt u me soms uitleggen hoe dit komt en hoe ik op het configuratiescherm van mijn D-Link kan gaan ?
 
nor sure if ... in ieder geval werkt het ook niet maar toch bedankt. :)
 
;;
 
Laatst bewerkt:
heb je misschien een vast ip adres (en DNS) ingesteld in windows? even checken bij je (W)lan verbinding eigenschappen en IP adres op automatisch laten toewijzen zetten!
 
het probleem is niet dat ik geen verbinding heb, maar dat ik in het instelmenu van mijn router niet geraak.
 
Als je DNS en DHCP op auto zet, bekabeld aansluit en dan ff ipconfig /all intikt in je command prompt kun je toch gewoon zien op welke ip de standaard gateway zit?
Als je daar dan naartoe gaat kun je de instellingen toch in je router aanpassen?
 
Het 78.* is het publieke IP adres, oftewel het IP adres dat je van je ISP krijgt. Het 192.168.* adres is een private range en is daarom ook afkomstig van je router. Aangezien een router doorgaans op *.1 zit, zou je in jouw geval je router moeten kunnen bereiken via 192.168.0.1. Maar zoals Framedrop al aangeeft is dit eenvoudig te controleren door in de command prompt het commando 'ipconfig' in te voeren en te kijken naar de default gateway.
 
Back
Naar boven