MuscleMeat

Iemand tips tegen nachtelijk eetbuien

Bezoekers in dit topic

Lion

Cool Novice
Waardering
86
Lengte
1m70
Massa
71kg
Vetpercentage
15%
Sinds een goede week kamp vreetbuien en vroeg mij af of er mensen hier zijn die enig tips hebben.

ik heb nu al 2 weken lang dat ik enorme vreet buien (niet elke dag) heb en mijn honger gevoel niet kan stillen, waardoor ik mij de volgende dag schuldig voel en dan minimum 120 min cardio doe. Waardoor ik niet echt vooruit kom in mijn cut.

Dit kan ik wel ‘overwinnen’ is vooral mentaal denk ik.

Wat wel een probleem is: snachts word ik gewoon wakker en ga ik als een gek de koelkast in en eet ik gewoon als een losgelsagen.

De volgende dag word ik dan wakker met weer een schuldig gevoel en dan mag ik weer lekker extra cardio doen.

Iemand tips wat ik misschien kan eten of enig supplement die ik kan nemen om dit gevoel weg te krijgen? Is niet bepaald lekker voor mijn cut en ik wil dolgraag naar die 10%

Wat eet jij voor het slapengaan en welke tijd is dit?
Word je wakker met een intens honger gevoel, of heb je geen honger maar wil je gewoon eten? (Dus lichamelijk of mentaal?).

Laatst bewerkt:
(Snack)groente kan helpen en zit laag in calorieën.

Meer eiwitten eten gedurende dag hielp mij wel. Hoe zien je macro’s eruit?

Er zijn hulpmiddelen die je hongergevoel kunnen onderdrukken maar dat heb je nu echt nog niet nodig.

Geen te groot kcal tekort. Geen enkele macro te laag hebben. Geen 'dirty' voeding uitsluiten. Geen strafcardio.

Meer vullend eten, dingen die langzaam verteren, en eventueel later op de dag plannen zodat je snachts geen honger krijgt. (misschien wel op een ander moment waar je het beter kunt hebben je 'honger inplannen') Ook een snack/snoepje/toetje die je graag lust en anders zo gaat missen gewoon in je dagelijkse macros plannen.

Zelf doe ik het nooit en krijg ik van te veel 'clean' volume eten juist meer honger, maar veel groente hoor ik vaak. Koolzuur houdende drank.

Maar eigenlijk zou normaal eten zoals altijd -op maintenance- met dan om rustig af te vallen een half uurtje cardio of 10k stappen ofzo toch al genoeg moeten zijn. Daar wordt je toch niet zo gek van.

Kan ook een maintenance periode inplannen om je voeding gewoontes tov bovenstaande te verbeteren en om fysiek bij te komen van de dieetperiode en daarmee die honger gevoelens kwijt te raken.

Zit je op 1000+ kcal tekort? Low carbs of low fat? Is je kcal inname elke dag gelijk? Uren cardio.. met extremen maak je het des te moeilijker uit te houden.

Wat eet jij voor het slapengaan en welke tijd is dit?
Word je wakker met een intens honger gevoel, of heb je geen honger maar wil je gewoon eten? (Dus lichamelijk of mentaal?).
Voor het slapen gaan eet ik meestal:

• 350 gram skyr (naturel)
• 250 gram diepvries fruit (blauwe bessen framboos mix)
• Schep whey

Goede vraag, ik weet eigenlijk niet of ik op dat moment extreem honger heb of dat ik gewoon wil eten. Kan hier niet echt een duidelijk antwoord om geven maar vind het echt een goede vraag. Lastig.

(Snack)groente kan helpen en zit laag in calorieën.

Meer eiwitten eten gedurende dag hielp mij wel. Hoe zien je macro’s eruit?

Er zijn hulpmiddelen die je hongergevoel kunnen onderdrukken maar dat heb je nu echt nog niet nodig.
Snack groenten eet ik eigenlijk gedurende dag genoeg. Ik eet bv ongeveer 400 gram sla mix om meer volume te krijgen bij mijn maaltijden.

Wortels, snack tomaten. Eet ik ook vaak.

Macros zien er meestal: 155 gram koolhydraten, 157 gram eiwitten, 24 gram vetten.

Varieert moet ik zeggen, maar ik probeer minimum mijn eiwitten op 150 gram per dag te houden en de rest vul ik in met carbs en vetten. Vetten komen meestal nooit boven de 45 gram.

Zit momenteel op 1700 calorieën. Ik kom van ver. (Volledig verhaal te lezen in mijn andere topic)

Probeer elke nacht bij te houden wat je denkt en voelt voordat je eet, en kijk of je simpelweg in bed kan blijven of niet en waarom niet.

Ook zijn je vetten erg laag in de dag.

Geen te groot kcal tekort. Geen enkele macro te laag hebben. Geen 'dirty' voeding uitsluiten. Geen strafcardio.

Meer vullend eten, dingen die langzaam verteren, en eventueel later op de dag plannen zodat je snachts geen honger krijgt. (misschien wel op een ander moment waar je het beter kunt hebben je 'honger inplannen') Ook een snack/snoepje/toetje die je graag lust en anders zo gaat missen gewoon in je dagelijkse macros plannen.

Zelf doe ik het nooit en krijg ik van te veel 'clean' volume eten juist meer honger, maar veel groente hoor ik vaak. Koolzuur houdende drank.

Maar eigenlijk zou normaal eten zoals altijd -op maintenance- met dan om rustig af te vallen een half uurtje cardio of 10k stappen ofzo toch al genoeg moeten zijn. Daar wordt je toch niet zo gek van.

Kan ook een maintenance periode inplannen om je voeding gewoontes tov bovenstaande te verbeteren en om fysiek bij te komen van de dieetperiode en daarmee die honger gevoelens kwijt te raken.

Zit je op 1000+ kcal tekort? Low carbs of low fat? Is je kcal inname elke dag gelijk? Uren cardio.. met extremen maak je het des te moeilijker uit te houden.
Ik cut nu al een langer periode, ongeveer 1,5 jaar als het niet langer is. af en toe wel een refeed periode van 2-3 weken erin gegooid en op onderhoud gegeten om de metabolisme weer in gang te krijgen. Maar kort samengevat ik ben meer dan 40kg verloren. (Volledig verhaal in mijn andere topic te lezen)

Ik zit nu momenteel op ongeveer 1700 calorieën. Low carb days heb ik geprobeerd maar ik hou teveel van carbs.

Momenteel zit ik ongeveer (varieert van dagen) op 150 gram carbs, 150 eiwitten en de rest vetten. Dit varieert uiteraard maar ik probeer minimum 150 gram eiwit te eten per dag en de rest vul ik in met vooral carbs. Vetten zijn nooit hoger dan 40 gram.

Ik eet wel heel clean moet ik zeggen. Heel veel volume met sla, komkommer, tomaten etc. In de hoop dat ik geen honger krijg. Helaas :p

Probeer elke nacht bij te houden wat je denkt en voelt voordat je eet, en kijk of je simpelweg in bed kan blijven of niet en waarom niet.

Ook zijn je vetten erg laag in de dag.
Goed plan. Kan beter een tijdslot zetten op mijn koelkast :p

Toch bedankt.

Ja vetten zijn erg laag, maar goed ik zit al laag in de calorieën en vind het zonde om vetten te eten die oh zoveel calorieën ‘kosten’ en waardoor ik in principe weinig aan heb. Althans zo redeneer ik het

Doorzettingsvermogen
Geen gebrek aan denk ik. Althans ik ben meer dan 45 kg kwijt gespeeld.

Maar goed, het is misschien deels er aan te wijten inderdaad.

Snack groenten eet ik eigenlijk gedurende dag genoeg. Ik eet bv ongeveer 400 gram sla mix om meer volume te krijgen bij mijn maaltijden.

Macros zien er meestal: 155 gram koolhydraten, 157 gram eiwitten, 24 gram vetten.

Varieert moet ik zeggen, maar ik probeer minimum mijn eiwitten op 150 gram per dag te houden en de rest vul ik in met carbs en vetten. Vetten komen meestal nooit boven de 45 gram.

Zit momenteel op 1700 calorieën. Ik kom van ver. (Volledig verhaal te lezen in mijn andere topic)

Ik vind 1700 calorieën best laag, je vet zou ik iets hoger aanhouden.

Wellicht dat andere cardio helpt? Stairwalker of gewoon wandelen

Goed plan. Kan beter een tijdslot zetten op mijn koelkast :p

Toch bedankt.

Ja vetten zijn erg laag, maar goed ik zit al laag in de calorieën en vind het zonde om vetten te eten die oh zoveel calorieën ‘kosten’ en waardoor ik in principe weinig aan heb. Althans zo redeneer ik het

Begrijpelijk, alleen laag vet is niet goed voor de hormonen en wellicht voor de eetbuiten. Kun je een verband tussen laag vet en eetbuien vinden?

Geen gebrek aan denk ik. Althans ik ben meer dan 45 kg kwijt gespeeld.

Maar goed, het is misschien deels er aan te wijten inderdaad.

Misschien dat dit wel het meeste meespeelt, het mentale gedeelte.

Je hebt voorheen altijd kunnen eten wanneer je dat wilde en nu heeft je lichaam daar moeite mee.

Ik vind 1700 calorieën best laag, je vet zou ik iets hoger aanhouden.

Wellicht dat andere cardio helpt? Stairwalker of gewoon wandelen
Ben ook niet groot en zwaar.. foto’s en verhaal in andere topic te vinden.

Doe elke dag 30 min wandelen op 15 niveau helling en 4,5km, vervolgens schakel ik door naar stairwalker op niveau 12. Doe ik ongeveer een kwartier.

De rest vul ik in met thuis op de home trainer (fiets) meestal een uur

Word je altijd in de nacht wakker, of is dat ook nieuw? Ik weet niet hoe goed je slaapt, maar misschien is het makkelijker om daar op te richten. Bv minder vocht voor het slapen gaan (zuivel en fruit vervangen voor vlees, of gewoon stuk vroeger eten oid).

1700 kcal is behoorlijk weinig en kan mij voorstellen dat je dan aardige drang hebt om te snacken.

Persoonlijk vind ik 24 gram vet per dag erg weinig. Vetten zijn ook belangrijk voor je hormoonhuishouding en deze zou ik wat verhogen ten koste van je koolhydraten. Producten die wat hoger in vet/eiwit zijn stillen bij mij ook beter de honger dan koolhydraten.

Begrijpelijk, alleen laag vet is niet goed voor de hormonen en wellicht voor de eetbuiten. Kun je een verband tussen laag vet en eetbuien vinden?
Hmm niet direct.. snak vooral dan naar suikers. Nutella, pindakaas, Speculoos.. Achja, misschien moet ik dit ff overwinnen en is het mentaal iets.

Word je altijd in de nacht wakker, of is dat ook nieuw? Ik weet niet hoe goed je slaapt, maar misschien is het makkelijker om daar op te richten. Bv minder vocht voor het slapen gaan (zuivel en fruit vervangen voor vlees, of gewoon stuk vroeger eten oid).
Is iets nieuws, sinds een week of 2 begonnen. Niet elke dag, zo hier en daar op een week gebeurd dit.

Ik moet zeggen dat ik goed slaap, en dat ik gelijk ook in slaap val na die eetbuien. Ik ga denk ik voor het eten geen frisdrank (zero) meer drinken, eens daarmee beginnen.

Back
Naar boven