XXL Nutrition

iemand tips voor een beginneling die er strakker wil gaan uitzien?

Bezoekers in dit topic

zoeloekes

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
25 apr 2005
Berichten
70
Waardering
0
hallo iedereen !!

IK heb een vraagje voor jullie allemaal ! NU ik ben afgestudeerd heb ik eindelijk weer tijd om de draad van het power trainen weer terug op te nemen.
NU ben ik al zeg ik het zelf wel erg vet geworden ( met name mijn buik) , k ben dan ook vastbesloten om kilo's op een gezonde manier kwijt te raken en eveneens spieren bij te kweken.

Van voedingsschema's weet ik wel wat af en momenteel eet ik dan ook ongeveer 300 cal minder dan dat ik verbruik , heb al in men KH zitten znijden en eet ongeveer 150 gram eiwit/dag.

Nu had ik zo gedacht om 3 X/week een stevige workout te gaan doen , zodat ik alle spiergroepen zeker 2 X getraind krijg.
Naast de powter training ga ik ook eenmaal per week baantjes zwemmen ( zo een 2 tal km zwemmen) , en ga ik ook zeker één maal per week joggen .

Volgens mij moet dit voldoende zijn om kilo's af te vallen en toch spieren bij te kweken?

Heeft iemand tips hoe ik het vet ( met name op men buik kan kwijtraken) ( ik weet dat ik veel water moet drinken , drink nu zo n 4 l/dag , eet veel fruit/groenten en weinig vette,)... iemand tips ?

Greetz
 
hoi, cardio moet je idd doen, 's morgens na het opstaan uurtje gaan lopen of fietsen
voor eetschemas vind je hier genoeg tips (zie stickeys)
en welkom :)
 
Ik denk dat het met jou schema wel gaat lukken om vet kwijt te raken en spieren te trainen. Met baantjes zwemmen train je ook al aardig wat. Houdt wel rekening mee dat je niet plaatselijk vet kan verbranden

Let wel op voldoende inname van je eiwitten.
 
Ik v het toch maar ingewikkeld al die regels enzo in de bodybuilding , door te lezen weet ik er nu ook wel wat vanaf maar er zijn zoveel regeltjes en dingen waar je op moet letten. Ze zeggen dat wanneer je je cal inname beperkt je geen spieren kan bijwinnen.. dit snap ik toch niet zo goed , dan ga ik me uren afbeulen in de fitness en zouden men spieren niet opgebouwd worden ?
 
Beginners kunnen ook nog niet alles weten, dat zou ook niet leuk zijn. Bodybuilding is een sport waar je altijd nog wat bijleert en waarin je "groeit". Wel kun je je aan richtlijnen houden. Zo kun je bijvoorbeeld niet vet verliezen en spier opbouwen tegelijk. Als je onder je onderhoudsniveau gaat zitten verlies je vet. Verder wil je je spieren behouden, en dat doe je alleen door deze te prikkelen om wakker te blijven, in de gym. Dus eigenlijk train je dan om ze te behouden en ook je test niveau op peil te houden ;).
 
met dat schema ga je al een eind komen
 
Gewoon lekker aan de gang gaan en over een week of 4 even de balans opmaken. Gaat het naar je zin ga je door, gaat het niet naar je zin maak je (met hulp van deze of gene) wat aanpassingen.

Succes!
 
BadMF zei:
Beginners kunnen ook nog niet alles weten, dat zou ook niet leuk zijn. Bodybuilding is een sport waar je altijd nog wat bijleert en waarin je "groeit". Wel kun je je aan richtlijnen houden. Zo kun je bijvoorbeeld niet vet verliezen en spier opbouwen tegelijk. Als je onder je onderhoudsniveau gaat zitten verlies je vet. Verder wil je je spieren behouden, en dat doe je alleen door deze te prikkelen om wakker te blijven, in de gym. Dus eigenlijk train je dan om ze te behouden en ook je test niveau op peil te houden ;).


Jij kan met een goed eetpatroon en goede training en rust zeker spiermassa winnen ondanks dat je onder je onderhoudsniveau zit. Je bent nieuw met krachtraining dus je spieren reageren heftiger op fysieke inspanning resulterend in spiermassa. Ten tweede heb je een hoog vetpercentage. Dat vet is in principe brandstof dat niet is gebruikt. Je hebt dus een volle tank met brandstof die wordt aangesproken indien je minder eet dan je verbruikt waardoor het makkelijker is voor je lichaam om je spier te behouden en op te bouwen.
 
Hoeveel weeg je?
Houd rekining met voldoende proteine voor behoud en groei spiermassa!
 
Smoothmold zei:
Jij kan met een goed eetpatroon en goede training en rust zeker spiermassa winnen ondanks dat je onder je onderhoudsniveau zit. Je bent nieuw met krachtraining dus je spieren reageren heftiger op fysieke inspanning resulterend in spiermassa. Ten tweede heb je een hoog vetpercentage. Dat vet is in principe brandstof dat niet is gebruikt. Je hebt dus een volle tank met brandstof die wordt aangesproken indien je minder eet dan je verbruikt waardoor het makkelijker is voor je lichaam om je spier te behouden en op te bouwen.

Idd zolang die tank nog vol is, maakt het niet uit of je onder onderhoud zit of niet, die spieren bouw je zo heus wel op...spiergroei komt pas in de problemen als je erg laag in je BF gaat zitten!
 
zoeloekes zei:
Volgens mij moet dit voldoende zijn om kilo's af te vallen en toch spieren bij te kweken?

Er zit een verschil in het afvallen en het spier kweken!

Afvallen (cutten) doe je door ± 500 kal onder je normale niveau te gaan zitten.Door veel cardio zul je dan ook lekker afvallen.

Spier kweken (veelal Bulk) zul je juist meer moeten eten. Dus ga na wat je doel is en maak dan een keuze.
 
Back
Naar boven