MuscleMeat

Iemand verstand van Gitaar spelen hierzo? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

cQb

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
23 jan 2006
Berichten
397
Waardering
0
Ik ben ff aan het oefenen.

Ik kom er niet meer uit man.

e|-------0--0=-0=-|-0~------3p0---0=-|-0~-----0~h5p0--------|
B|-----5----5=-5=-|-5~---5-----5--5=-|-7~---7-------7p0-0h5- |
G|---5------5=-5=-|-5~--5-5-----5-5=-|-7~--7-7---------------|
D|-----------------|------------------- |------------------------|
A|-0--------0=-2=-|-3~-3----------3=-|-5~-5-----------------|
E|----------------|---------------#1#|#1#-------------------|


Hier kom ik niet uit. Kan hem wel lezen hoor. Alleen het punt is bij het 2e accoord. E0-B5-G5-A2.

Hoe kan ik Nu in gods naam die 2e fred halen(A2) als ik vinger 2 en 3 op B5 en G5 heb staan? Dat lijkt mij namelijk onmogelijk. Doe ik iets fout?
 
pff dat gaat boven mijn verstand helaas.
 
Wie zegt dat je vinger 2 en 3 op B5 en G5 moet hebben staan?... Gebruik daar gewoon je pink voor !
 
moet dat met de pink? damn lastig man. Mijn snaren zijn van staal allemaal. Als ik A2 goed wil raken heb ik geen kracht in mijn pink om ze allbei in te drukken. Trouwens speel ik die snaren allemaal tegelijk of kort na elkaar?

dit stukje is van Nothing else matters btw
 
Tegelijk, btw welke nummer is dit?
 
moet dat met de pink? damn lastig man. Mijn snaren zijn van staal allemaal. Als ik A2 goed wil raken heb ik geen kracht in mijn pink om ze allbei in te drukken. Trouwens speel ik die snaren allemaal tegelijk of kort na elkaar?

dit stukje is van Nothing else matters btw

Kwestie van tijd en oefening. Ik heb net even me gitaar erbij gepakt en het is makkelijk mogelijk (anders had ik het uiteraard niet aangeraden ;) ).

Hoe lang speel je al gitaar?
 
Dan moet je geloof ik bij BuilderB zijn
 
Kwestie van tijd en oefening. Ik heb net even me gitaar erbij gepakt en het is makkelijk mogelijk (anders had ik het uiteraard niet aangeraden ;) ).

Hoe lang speel je al gitaar?

Nou ik speel geen gitaar. Ik kocht een gitaar met het idee er al op kunnen te spelen, alleen dat valt zwaar tegen. Ik volg geen les hoor. Gewoon een beetje aan k*tten, met wat Tabs van internet. Wil deze song graag kunnen spelen. ik pak dus laat maar zeggen liedje voor liedje.
 
Tegelijk, btw welke nummer is dit?

Metellica - Nohing else matters ( Accoustic)

Btw. Tegelijk dacht ik ook al aan. Alleen bedoel je daar mee, dat al die 4 snaren Tegelijk moeten klinken? Of ..
 
Ik speel alleen luchtgitaar....:D
 
Nou ik speel geen gitaar. Ik kocht een gitaar met het idee er al op kunnen te spelen, alleen dat valt zwaar tegen. Ik volg geen les hoor. Gewoon een beetje aan k*tten, met wat Tabs van internet. Wil deze song graag kunnen spelen. ik pak dus laat maar zeggen liedje voor liedje.


Verkeerde aanpak bro!


Les is geen must, maar zeker wel een aanrader! Je kan je handen lelijk bezeren met het verkeerd bespelen van een gitaar. Ik weet zelf dat je met tabs en internet heel ver kunt komen, maar met een goede privé gitaarleraar zul je veel verder komen. Nothing Else Matters is niet een supermoeilijk stuk om te spelen, maar je handen moeten zeker wel wat gewend zijn kwa accorden (en dat heb je aan de lijve ondervonden ;) ).
 
Verkeerde aanpak bro!


Les is geen must, maar zeker wel een aanrader! Je kan je handen lelijk bezeren met het verkeerd bespelen van een gitaar. Ik weet zelf dat je met tabs en internet heel ver kunt komen, maar met een goede privé gitaarleraar zul je veel verder komen. Nothing Else Matters is niet een supermoeilijk stuk om te spelen, maar je handen moeten zeker wel wat gewend zijn kwa accorden (en dat heb je aan de lijve ondervonden ;) ).

mijn handen zijn wel wat gewend hoor. ik trek me 3x per dag af ;) . nee maar ff serieus, les zie ik niet zitten geen tijd voor. Af en toe pak ik er een tab bij als ik me verveel. Dan speel ik een heel klein stukje snaar voor snaar, en dan langzaam sneller proberen + onthouden :). Het Begin ken ik al perfecto :) dies ook nie zo moeilijk :P. das gewoon snaar voor snaar ja.
 
mijn handen zijn wel wat gewend hoor. ik trek me 3x per dag af ;) . nee maar ff serieus, les zie ik niet zitten geen tijd voor. Af en toe pak ik er een tab bij als ik me verveel. Dan speel ik een heel klein stukje snaar voor snaar, en dan langzaam sneller proberen + onthouden :). Het Begin ken ik al perfecto :) dies ook nie zo moeilijk :P. das gewoon snaar voor snaar ja.

Haha, het begin is een makkie inderdaad. ;)


Ik raad aan om af en toe toch even wat "Guitar Lesson" sites te bezoeken. Even Googlen en je vindt zat sites met tal informatie over bepaalde technieken etc. En de echte lol komt pas als je echt vloeiend gitaar begint te spelen bro!... Maargoed, eerst komt 't oefenen natuurlijk. :p
 
ok thanks voor je hulp :)
 
Wel grappig.. ik ben sinds kort wat fanatieker weer bezig met gitaar spelen (zonder les). En dan vooral akkoorden, wat ook wel redelijk gaat. Het fingerpicken gaat alleen voor geen kloot. Oefen me nu ook ziek op Nothing Else Matters :o


Misschien dat het stukje er zo makkelijker uitziet (komt uit Guitar Pro):
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Metellica - Nohing else matters ( Accoustic)

Btw. Tegelijk dacht ik ook al aan. Alleen bedoel je daar mee, dat al die 4 snaren Tegelijk moeten klinken? Of ..

Nee, gewoon alle 4 tegelijk fingerpicken.
De nummer van mettelica is wel te doen, je moet wel (zoals moontribe al zei) je akkoorden kennen ofcourse...
 
e|-------0--0=-0
B|-----5----5=-5 pink
G|---5------5=-5 ringvinger
D|---------------
A|-0--------0=-2 wijsvinger
E|---------------

voila, gaat de rest ook makkelijker.

De pink en ringvinger laat je staan, met de wijsvinger pak je de andere tonen voor de seconden na dat akkoord. Succes!
 
Back
Naar boven