MuscleMeat

Iets eten voor voedselverbranding - maar hoeveel is iets?

  • Topic starter Rzr
  • Startdatum
  • Reacties 2
  • Weergaven 1K
  • Volgers 2

Bezoekers in dit topic

Rzr

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
367
Waardering
8
Lengte
1m75
Massa
78kg
Vetpercentage
13%
Dit is even puur gericht op de theorie van de cut.

We weten allemaal wel dat je moet eten om af te vallen.
Vaak hoor je ook wel van "je moet wel iets eten om je voedselverbranding te "activeren""
Ik vroeg me alleen af, hoeveel is dit "iets" eigenlijk?

Even niet denkend aan het punt dat je niet te weinig moet eten omdat je anders massa verliest, wat is dan eigenlijk het minste wat je moet eten?

Anders gezegd, als je voedselverbranding zou denken, dan is het logisch dat als je een vol bord groene groente eet dat hij denkt, oei, een lading complexe KH's, laat ik eens als de sodemieter wat gaan doen!
Maar wat gebeurt er nou als je bijv. 2 lepels broccoli eet? Of een halve volkoren boterham (al dan niet met bijv. kipfilet)
Denkt je voedselverbranding dan, oh dat is weinig, laat maar zitten ik wacht wel met werken tot ik echt wat te doen heb? Of denkt het dan, zo even snel dit wegwerken maar daarna stop ik ook weer meteen met werken?

Nog even voor de duidelijkheid, ik hoef niet geflamed te worden dat 6x per dag 50gram voedsel eten niet werkt om een mooi lichaam te krijgen, want dat snap ik echt wel. Ik ben alleen geinteresseerd in de achterliggende werking achter de bekende methodes.
 
Ik begrijp je gedachtengang voor geen meter :p
Eet kwalitatief voedsel en zorg dat je een negatieve kcal balans hebt.
Ga je te diep zitten, las dan op regelmatige basis een refeed in.
 
Het is allang achterhaald dat je vaak MOET eten om je metabolisme op gang te gooien.

Waarom denk je anders dat IF werkt?

Eet gewoon wat je wil wanneer je wil. zolang het maar gezond en goed is voor je lichaam ;) >> BB Gericht.
 
Back
Naar boven