XXL Nutrition

Iets nieuws

Bezoekers in dit topic

NLRus

Cool Novice
Lid geworden
15 aug 2019
Berichten
46
Waardering
3
Lengte
1m83
Hoi mensen,

Ik ben al een tijdje bezig met de stronglift schema, wel met up en downs (motivatie/minder motivatie dus soms even niet dan weer wel).
Waarbij ik gestopt was om de squads te doen (lukte niet goed en na een bepaalde tijd lukte het nog steeds niet), deadlift heb ik wel gedaan maar vind ik voor mijzelf geen prettige oefeningen (ivm met rug).

Nu wil ik toch wat anders ivm met wat uitdaging, ik merk dat dit schema mij niet echt motiveert. Laatst met iemand meegedaan die meer variatie doet en andere oefeningen doet en dat gaf mij meer motivatie om er voor te gaan.

Waar ik nu op zit met stronglift:
OHP: 32,5 Kg
DL: 55 KG
BP: 45 KG
ROW: 45 KG

Ik had een tijd geleden een schema gevonden hier ergens, helaas kan ik deze nergens meer terug vinden.. :clown:
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel weken draai je dit schema nu ?
Gezien je stats die je vermeld gok ik week 1 of 2 ..
 
Hoeveel weken draai je dit schema nu ?
Gezien je stats die je vermeld gok ik week 1 of 2 ..
2 weken? ik ben op 0 begonnen...
Misschien dat veel mensen dit in 2 weken hebben maar ik niet..
ergens in september begonnen, in het begin fanatiek maar laatste 2 maanden met ups en downs zoals ik al zei.

Vorige topic:
 
Ik heb het vermoeden dat je alleen het gewicht vermeld wat je op de stang schuift, dus exclusief de 20 kg van de stang zelf?
 
Ik heb het vermoeden dat je alleen het gewicht vermeld wat je op de stang schuift, dus exclusief de 20 kg van de stang zelf?
oh excuses dat klopt.:clown:
Zal het er bij zetten.
 
Om verwarring te voorkomen kun je beter het gewicht inclusief stang noteren. Dat is de standaard. Kun je geen hulp vragen in de sportschool om aan je techniek te werken? Zonder squats is het sowieso niet aan te raden om door te gaan met stronglifts.
 
Om verwarring te voorkomen kun je beter het gewicht inclusief stang noteren. Dat is de standaard. Kun je geen hulp vragen in de sportschool om aan je techniek te werken? Zonder squats is het sowieso niet aan te raden om door te gaan met stronglifts.
Gaat er om dat ik iets anders wil doen dan stronglift (dus daarmee stoppen), hoopte hier input te krijgen op een nieuwe/andere schema om verder mee te gaan.
 
https://forum.bodybuilding.nl/topics/trainingsprogrammas-voor-beginners.412841/
Jammer dat je zo snel de handdoek in de ring gooit met stronglifts. Iedereen zou toch squats en deadlifts moeten leren.
Tja, ben al een poos bezig met squats maar kom geen steek verder voor mijzelf. Verschillende oefeningen gedaan maar ik kan niet eens normaal squaten, laat staan met gewichten. En deadlift ben ik gewoon erg voorzichtig mee ivm met rug (heb mijn redenen).

Maar de link die je mij stuurde kende ik al, zocht meer naar zoiets:
https://www.fitmole.org/upper-lower-split/ of dit https://www.muscleandstrength.com/workouts/upper-lower-4-day-gym-bodybuilding-workout

Is dit wat?
 
Hoewel stronglifts door vrijwel iedereen word aangeraden is het ook een feit dat een schema voor jou pas goed is als je deze voor aan langere periode met plezier blijft doen. Moet ik wel eerlijk zeggen dat het vaak bij beginners zo is dat de "wil" er niet genoeg is. Als jij denkt gemotiveerder te zijn met een schema zonder squats en deadlifts moet je daar gewoon voor gaan. Zie zelf het probleem niet.

Ik neem aan dat je de afgelopen tijd 3x per week trainde? wil je dit blijven doen? Indien ja, zou ik je adviseren om nog steeds een full body te doen 3x per week. Heb ik ook heel wat maandjes gedaan en daar pak je zeker massa mee mits je het volume aan de lage kant houdt. Een andere optie voor 3 keer per week is Push - Pull - legs maar ik zou je adviseren om elke spiergroep minstens 2x (en max 3 keer) per week te trainen. Zeker als beginner is frequentie belangrijker dan volume (heb ik zelf ook gemerkt).

Als je 4 keer per week traint kun je ook voor een Upper - Lower split gaan 2x per week.

Ik ben recent van Fullbody 3x per week naar Upper - Lower gegaan en bevalt erg goed omdat je iets meer volume per spiergroep kan doen per workout. Kan je af en toe iets meer pomp ervaren wat ik heel prettig vind.

Ik zou als beginner niet te veel gaan sleutelen aan de standaard schema's. Hoewel je zelf wel kan varieren met de oefeningen.

Maandag: Upper A
Dinsdag: Lower A
Woensdag: Rust
Donderdag: Upper B
Vrijdag: Lower B
 
Misschien kan je een hacksquat machine proberen als je die in je gym heb, die maakt het een stuk makkelijker. DL kan je ook sumo proberen als de normale niet lekker gaat.
 
Back
Naar boven