MuscleMeat

iets schrijven maar de manier niet weten?

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Centaur

Colossal Veteran
Elite Member
15 jaar lid
Waardering
417
Lengte
1m90
Massa
110kg
oke, ik moet volgende week een brief schrijven, maar ik weet niet hoe het moet. Hoe doen jullie het dan? Met een pen of een vulpen, of misschien met een potlood ofzo? En ik heb ergens iets gehoord over een soort van persoonlijke computer ofzo waar je mee kan schrijven. wat is nou makkelijker?? ? is serieus vraag bedankt.

oke, ik moet volgende week een brief schrijven, maar ik weet niet hoe het moet. Hoe doen jullie het dan? Met een pen of een vulpen, of misschien met een potlood ofzo? En ik heb ergens iets gehoord over een soort van persoonlijke computer ofzo waar je mee kan schrijven. wat is nou makkelijker?? ? is serieus vraag bedankt.

Je moet eerst maar eens een paar lessen Nederlandse taal volgen op het VMBO.

Met een parker pen natuurlijk! Maarja welke moet je kiezen he?;)

Moeilijk..moeilijk:D

images?q=tbn:ANd9GcQY1d_-srbuRaR--kSVZ2uEeUY0Z7JtsHZ4cfBJ4_A3JhmiyAeX-w.jpg

Stoepkrijt

Ktoepsrijt

SRS Centaur is SRS

De zakelijke brief

Hieronder vind je een schematisch voorbeeld van een veel gebruikte indeling:

http://www.cambiumned.nl/brief.htm#zakelijke brief

2. De sollicitatiebrief

De schematische indeling is hetzelfde als die van de zakelijke brief.

In de eerste alinea vermeld je de baan waarnaar je solliciteert en, als je op een advertentie reageert, de bron.
In de eerste of één van de volgende alinea's moet je schrijven dat je voor de baan in aanmerking wilt komen.

In de tweede en volgende alinea's schrijf je waarom je voor de baan in aanmerking wenst te komen en wat jou geschikt maakt voor de functie.

In de slotalinea geef je kennen dat je je brief graag mondeling wilt toelichten en verwijs je naar je curriculum vitae.

Bij je brief voeg je als bijlage een curriculum vitae.
In die bijlage geef je een korte, zakelijke beschrijving van je levensloop (curriculum vitae).
In het curriculum vitae horen in ieder geval je persoonlijke gegevens, je opleiding, informatie over werkervaring en je referenties vermeld te staan.
Bij referenties kan het bedrijf/de instelling informatie over je functioneren inwinnen.
Geef nooit iemand ongevraagd op. Het is niet gebruikelijk dat je een familielid opgeeft. Van een referentie vermeld je naam, functie, bedrijf en in ieder geval telefoonnummer.

Volgens mij was dit een grapje van Centaur, als reaktie op een ander topic.

Ik doe 'm maar dicht want vindt het geflame erg ongepast en onnodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven