AndroidHealthClinic

iets voor onderarmen?

Bezoekers in dit topic

awesome

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
10 nov 2002
Berichten
53
Waardering
0
als ik deadlift doe moet ik meestal stoppen omdat mn onderarmen het gewicht niet meer kunnen houden. zijn hier soort van riemen ofzo voor te koop? daar bedoel ik mee dat je je arm vast maakt aan de stang en dus niet hoeft te stoppen omdat je onderarmen niet meer kunnen.

zo ja hoe heten die dingen en waar kan ik ze krijgen.
 
straps, ja dat bestaat. maar zou je niet liever gewoon een sterke grip hebben, die het lang genoeg kan volhouden?
 
ja tuurlijk, maar mijn bedoeling met die dingen is gewoon proberen zelf de barbell vast te houden en als ik hem niet meer kan houden dan de straps het laten opvangen. :) en hoop ze op ten duur natuurlijk niet meer nodig te hebben.
 
Originally posted by awesome
ja tuurlijk, maar mijn bedoeling met die dingen is gewoon proberen zelf de barbell vast te houden en als ik hem niet meer kan houden dan de straps het laten opvangen. :) en hoop ze op ten duur natuurlijk niet meer nodig te hebben.

Zo werkt het helaas niet. Met de straps voorkom je in feite rollen, doordat je aan de andere zijde van je hand ook grip hebt hoef je minder kracht te zetten om de halter vast te houden en kan hij logischerwijs ook niet wegrollen.

Ik zou als ik jou was gewoon alleen bij de laatste set deadlift je straps gebruiken als je echt je set er door niet kan afmaken.
 
wat je ook kan doen is 1 tot 2 keer kracht en onthoudingswerk doen voor je grip.
 
Leg eens uit spike?
 
ok ga ik mn onderarmen wel appart trainen. heb ik een maand of wat terug al even gedaan maar toen deed ik nog geen deadlifts en ben ik er weer mee gestopt omdat ik het nie nodig had
 
En als je één hand omgekeerd houd, voorkomt dat ook dat de stang kan rollen.
 
wat je kan doen zijn farmer's walk (als je de mogelijkheid hebt daarvoor). gewoon 2 zware bumbells in je hand, en zolang mee stappen als je kan.

of dan gewoon barbell holds. je neemt een zwaar gewicht, en houdt het zolang mogelijk vast. (dit laatste doe je in een powerrack, waarbij je dan slechts enkele centimeters moet bewegen.)


voor kracht ga je dan gewoon hoger in gewicht voor een korte tijd. en proberen elke ker beter te doen.
 
Nog eentje die je grip versterkt!
Hang je aan een chin toestel. Sluit en vervolgens open je handen zodanig dat je enkel nog aan je vingertoppen hangt. Doe 4 sets en maak zoveel mogelijk herhalingen.
 
versterkt je grip ook van wrist curls?

ik zal die oefeningen die jullie genoemt hebben ook eens proberen
 
wrist curls is voor de pols... wrist=pols...
 
ik wist ook wel dat wrist pols betekent, maar het kon zijn dat het een samenhangend geheel was (als je de een traint, train je ook de ander). net zoals je bij benchpress de boven en de onderkant van je borst pakt.
 
neen, wrist curls zullen spijtig genoeg weinig voor je grip doen.

de spieren die je gebruikt wanneer je iets vastneemt zijn niet dezelfde wanneer je een wrist curl doet.

simpele test :

je kan je zomaar de beweging uitvoeren met je hand zowel open als gesloten, en in beide posities, kan je je hand openen en sluiten, onafhankelijk van de positie van je hand.
 
Back
Naar boven