XXL Nutrition

ietswat ongelijke groei

Bezoekers in dit topic

micr

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
15 jun 2005
Berichten
435
Waardering
0
Ik zal even schetsen wat het geval is :

Ben sinds aantal maanden weer flink trainen

Ik groei weer als kool, alleen probleem is dat mijn borst en rug achterblijven. Mijn armen, schouders, en benen krijgen flinke massa terwijl dat bij mijn borst en rug miniem is. ( v-shape )

Mijn schema voor borst en rug ziet er zo uit :

Rug:
Bent Over Rows 4 sets : 10, 8, 6, 6
Lat Pulley 4 sets : 10, 8, 6, 6
Seated Cable Rows 4 sets : 10, 8, 6, 6

Borst:
Barbell Flat Bench Press 4 sets : 10, 8, 6, 6
Barbell Incline Bench Press 4 sets : 10, 8, 6, 6
Dumbbell Flys 4 sets : 10, 8, 6, 6

Natuurlijk train ik deze groepen afzonderlijk. Ik werk mijn hele schema af met deze sets/herhalingen en het werkt in principe goed, behalve voor die 2 groepen. Alle advies is hartelijk welkom
 
probeer 1 van de volgende schema's

Borst:

[Link niet meer beschikbaar]

Rug:

[Link niet meer beschikbaar]

Ze zijn hardcore dus zorg dat je voeding/slaap in orde zijn. Train schouders een aantal dagen na je borsttraining en doe deze schema 's alleen op een dag dus geen 2 spiergroepen per dag. Maar je merkt het vanzelf wel.

Enjoy
 
vind je schemaatje voor de rug een beetje magertjes om eerlijk te zijn..
Ben gister eindlijk eens voluit gegaan met de rug en kan hem nu wel behoorlijk voelen :o Rug is een hele grote spiergroep, dus vraagt om meer oefeningen! Doe zelf graag schrugs voor de 'vleugeltjes'..
Zit nu aan 5/6 oefeningen voor de rug in een training van een uur
 
Waarom doe je geen deadlifts in je schema? Is toch een mooie massa oefening.
 
lionel zei:
Waarom doe je geen deadlifts in je schema? Is toch een mooie massa oefening.

Kan niks anders doen dan het hiermee eens zijn. Deadliften en het komt helemaal goed!
 
Yep, zou er een deadlift erbij gooien, dan zit je op z'n 16 sets voor rug. Wat beter is voor een grote spiergroep.

Persoonlijk zou ik borst op 3 sets per oefening houden, en een dip erbij doen.
Vaak wordt de houding bij het benchpressen onderschat, wat tot gevolg kan hebben dat je teveel uit je armen drukt.
Dus let op de hoek van je ellebogen, langzaam naar beneden (laat hem helemaal zakken tot de borst) en krachtig uitdrukken.

Reps zou ik tussen 12-8 houden. Ik groei hier iig beter op.
 
vandaag rug getrained. oude oefeningen + chins widegrip + deadlift. Enja ik voel hem nu stuk beter. Ga een tijdje zo door en kijk het resultaat ervan op langere duur. thx voor het advies ;)
 
^ Tof dat het werkt. Succes!!
 
inderdaad leuk om zo'n reactie te horen..
En hoe is de spierpijn vandaag? gnagna..
 
Heerlijk :D
 
Back
Naar boven