Fitness Seller

IF vraag

Bezoekers in dit topic

ApolloCreed

Novice
Lid geworden
30 jul 2016
Berichten
11
Waardering
1
Lengte
1m77
Massa
40kg
Vetpercentage
1%
Dit leek me de beste plek voor deze vraag, dus bij deze.

Ik ben nu al enige tijd bezig met trainen en voeding, krachttraining (en 13km fietsen om er te komen dus een soort van cardio :p)
Het gaat redelijk zit al op verlies van vetpercentage en aankomen in gewicht. Desondanks ziet het er rond Mn navel nog niet al te appetijtelijk uit naar mijn wens en zit ik te denken om, eerst op 'proef', een IF periode in te lassen maar heb hier wat vragen over.

1. Klopt het dat ik dus hetzelfde aantal kcal eet in mn eatwindow?
2. Kan ik gewoon krachttraining blijven doen met de juiste voeding&timing of moet ik me echt vooral op cardio richten?

Verder zijn eventuele tips uiteraard meer dan welkom.

Greetz Apollo
 
Heel simpel ja en ja.

Je eet de zelfde hoeveelheid binnen die kortere tijd.

En je blijft verder je normale training doen.

Voordeel van if.
Is eigenlijk met minder kcals toch grotere maaltijden te kunnen eten.
 
Ok. Er wordt vrij interessant over gedaan maar het komt dus eigenlijk gewoon neer op een variatie van cutten? Gewoon ander jasje.
Verlies je er ook echt relatief snel vetpercentage door of is dat echt heel persoonsgebonden? Kom, voordat ik ging trainen, van koolhydraatarm dieet dus wat betreft voeding heb ik soms nog wel eens een dubbel gevoel :p vandaar de vragen
 
Ok. Er wordt vrij interessant over gedaan maar het komt dus eigenlijk gewoon neer op een variatie van cutten? Gewoon ander jasje.
Verlies je er ook echt relatief snel vetpercentage door of is dat echt heel persoonsgebonden? Kom, voordat ik ging trainen, van koolhydraatarm dieet dus wat betreft voeding heb ik soms nog wel eens een dubbel gevoel :p vandaar de vragen
Als je 500 kcal onder onderhoud eet en normaal de hele dag eet of IF gebruikt je valt evenveel af
 
Resultaatgewijs zal het geen verandering brengen. Enkel in je koppie kan het wel verschil maken doordat je meer kan eten per maaltijd/meer verzadigd raakt/kan heugen op een decent meal enz waardoor je dieet beter vol te houden is.
 
Voor mij is IF een nadeel. Ik zit van 9 tot 17 op stage, en moet om 18 tot 21 werken. Me training is van 21:30 tot 23:00. Als ik dan pas mag beginnen met eten rond 12 en ik eten mag tot 8 (als je een 8uur window heb) dan heb ik in de ochtend zware struggle, en na mn training :p. Begin ik om 8uur, dan ben ik om 16:00 al klaar en moet ik tot 2300 zonder eten.. Etc etc. Maar voor jou kan het voordelen hebben. Of het effectiever is dan over de gehel dag eten? No idea. Naar mijn idee niet.
 
Ik heb liever een normale verdeling van mijn eiwitten gedurende de dag in een kcal-deficiëntie.
 
IF is niets magisch, al denkt die alcoholist van een Berkhan dat wel.
 
Back
Naar boven