MuscleMeat

IIFYM, coach, eetbuien, bulk, whatever.

Bezoekers in dit topic

Xarrow

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
16 dec 2014
Berichten
407
Waardering
108
Lengte
1m83
Het gaat nogal een lang verhaal worden :P

Inleiding:


Ik doe al enige jaren aan krachtsport. Begon om af te vallen (98 kilo). Woog op een gegeven moment 72kg. Toch was ik niet echt droog droog. Ik had het in mijn hoofd gehaald dat ik year round op 15% moest zitten en mijn gemeten vet percentage van 21,2% was in mijn ogen veelste hoog.


Anyway, dit heeft een eetstoornis getriggerd. Jezelf nooit goed genoeg vinden, jezelf eruit vinden zien als een varken, weinig eten (1500kcal begon ik mee, geëindigd op 2400) wat eetbuien triggerde. Op 2400 kcal had ik onwijze eetbuien. Ging even goed, daarna ging het vierkant mis.


Therapie gehad, whatever.. werkte allemaal niet echt. Uiteindelijk heb ik het nu eigenlijk best onder controle. Ik ben deze zomer begonnen bij een coach en we zijn de bulk in gegaan (op 2800kcal. Bij normaal gesproken 12x per week (2x per dag; ‘s ochtends bv rug en in de middag biceps. Werkt voor mij. Met om de 3 dagen een rustdag) trainen. Dan heb ik op een gemiddelde activiteit van 3 tot 5x sport in de week 2557kcal nodig, bij actief sporten 5 tot 7x per week 2876kcal en bij zeer actief sporten 3196kcal nodig. Dus ik dacht dat ik voor een bulk wel vrij netjes zat. En wellicht te laag, maar daar gaat het nu niet om.


Wielrennen eruit gegooid (yes, niet meer van mezelf verplicht 40km of meer hoeven fietsen 3 tot 4x per week… en “verboden dingen” weer gaan eten. Dat resulteerde erin dat ik in de eerste 3 weken qua voeding met name troep vrat. Wel in de kcals.. maar echt gezond was het niet. Alles wat ik lang van mezelf niet mocht mocht ik nu wel.


Ik ben sinds juli van 76.4 kilo naar 80.0kg gegaan. Ik vind mezelf nog steeds vadsig ook al heb ik meer lijnen gekregen en meer massa gepakt. En ook ongetwijfeld wel wat vet natuurlijk.


Anyway, hard trainen, niet zoveel aan het handje zolang ik maar mezelf bewust ben van de dunne lijntjes die er zijn mbt mijn eetstoornis. Dat wil zeggen dat ik van mening ben dat een cheatday/meal niet werkt. Vandaar ook IIFYM. Van cheatmeals/days krijg ik eetbuien. Dus ik wil aan mijn eten geen “cheat” emotie hangen. Idem dito met dat ik niet vind dat je eten moet verdienen. Als mijn training kut gaat en ik wil in mijn macro’s een reep milka dan heb ik daar net zoveel “recht” op als dat ik die workout helemaal mijn bitch heb gemaakt.. Althans, dat is mijn mening. Juist door die gevoelens en emoties aan eten te hangen ga ik de fout in. Iets waar ik me van bewust ben.


Nu is mijn coach niet van IIFYM. Ik wel. Nu eet ik momenteel 45% KH’s (315g), 30% vet (84g ongeveer) en 25% eiwit (160g). Wat mij betreft dus keurig zoals het hoort.


Ik probeer om max 20% van mijn kcals uit “troep” te halen. Dus beetje 80/20 idee. Meestal gaat dat goed, soms niet, boeiend. Kcal in vs kcal out is nog steeds de basis.


Nu is mijn coach van mening dat ik minder vet en meer eitwit moet eten. KH is wel goed volgens hem want dat heb ik nodig voor de training. Ik zou alleen niet weten waarom ik meer eiwitten moet eten. Ik zit op 2g per kg lichaamsgewicht. Ook zou het volgens hem zo zijn dat je lichaam maar 30g eiwitten per maaltijd kan opnemen. Nou we eten allemaal dat onderzoeken anders uitwijzen, als ik me niet vergis.


Nu is het vervelende dat ik te snel aan mezelf begin te twijfelen. Eigenlijk ben ik een onzekere trut. En dus twijfel ik nu of ik het toch anders moet doen.


Anderzijds denk ik; waarom. Waarom zou je iets veranderen als het goed gaat? Bedoel, ik zie adertjes die ik voor de zomer niet zag. Mijn schouderkoppen komen lijnen in, mijn biceps,triceps en rug doen het goed… alleen mijn benen zijn te vet. Er zit wel een behoorlijke berg massa in, alleen ook vet. Maar, daar kan ik niet eerder wat aan veranderen dan in de cut (maart).


Komt er op neer dat ik eigenlijk een beetje bevestiging zoek dat ik het zo goed doe. Of als ik het echt serieus niet goed doe hoor ik dat ook graag.


Het lijkt mij alleen sowieso NIET verstandig om met mijn eetstoornis die ik eindelijk een beetje onder controle heb (ik heb sinds juli geen eetbuien meer gehad :o ) van alles te gaan veranderen en dingen zoals een cheatday te moeten gaan doen.


Tevens was het volgens mijn coach zo dat het niet zoveel zegt dat ik nu niet “vettiger” ben geworden… want als het lichaam eenmaal begint met aanzetten dan ben je te laat.


Maar als ik mijzelf in de spiegel bekijk, en ik besef mezelf daarbij dat ik er in mijn hoofd toch altijd uitzie als een varken :’) , en ik zie op een gegeven moment serieus dat ik vetter begin te worden, dan is het lijkt mij heel simpel door op dat moment in te grijpen en minder kcal te gaan eten. En dan gaat mijn lijf heus niet in ene nog vettiger worden :’)

Daarnaast heb ik de ziekte van crohn. In het begin van mijn afval periode zat ik op 4 a 5g eiwit per kg lichaams gewicht per dag. Mijn darmen gaan daar KEI van over de zeik. Zoals het nu met de macro's gaat doen mijn darmen het eigenlijk heel erg goed!
 
Ik heb het niet helemaal gelezen, maar wat mij persoonlijk nu bij mijn prep helpt is om suuuuuperclean te eten. Mijn vorige cut dacht ik alleen maar aan lekker eten en aan kh. Nu geen iifym en geen cheatmeals etc. Etc. Gewoon droge rijst met kip en groente etc, zit nu laag in kcal en 0 cravings.
 
Ik heb het niet helemaal gelezen, maar wat mij persoonlijk nu bij mijn prep helpt is om suuuuuperclean te eten. Mijn vorige cut dacht ik alleen maar aan lekker eten en aan kh. Nu geen iifym en geen cheatmeals etc. Etc. Gewoon droge rijst met kip en groente etc, zit nu laag in kcal en 0 cravings.
Lol. Ik zit a) niet in mijn prep en b) wil ik juist niet clean eten
 
Lol. Ik zit a) niet in mijn prep en b) wil ik juist niet clean eten
Als je een coach hebt die "niet aan IIFYM" doet, for lack of a better word, dan heb je doorgaand iemand die niet weet waar hij mee bezig is. Gewoon niet begrijpt hoe basismechanismen werken. Zeker als ik lees minder vet en meer eiwitten. Ik zie, mits je voldoende ewitten eet, gewoon geen voordelen daarbij. Het klinkt dus ook als complete waanzin.

Wat absoluut op nr 1 zou moeten staan is dat resultaten halen iets is dat je consistent kan doen. Dat doe je door uit te vissen hoe iemand graag eet, niet nutteloos met macro's gaan schuiven. Ook het schuiven met kh met als reden energie is een beetje clownesk. Je hebt niet zo heel veel kh nodig dus meer of minder is niet zo'n ramp (tenzij je echt intensief aan duursport doet).

Ik vind dat een coach het beste uit je moet proberen te halen, dat komt meestal neer op waarborgen van consistentie en motivatie. Zeker bij iemand die al stoornissen gehad heeft vind ik het echt een pannenkoek als hij je zo laat eten. Het is namelijk niet nodig, zeker niet voor de doelen die je omschrijft.

Iedereen die zijn "systeem" aan je opdringt in het geval je recreatief hiermee bezig bent (hetgeen 99% is ook alle wedstrijd jongens en meisjes) hoef jeniet heel serieus te nemen.

-----------------------

Iifym is eigenlijk een leeg begrip. Het is gewoon letterlijk alles dat niet eten via een bizar eentonig regime is.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Hallo onzekere trut :)

Er is niks mis met iifym.

4-5 gram eiwit per dag is belachelijk veel. Teveel.

Coaches zijn meestal ouderwets en niet bereid nieuwe onderzoeken te accepteren.

Kcal in vs kc out. Daar draait het om.

Eet zoals jij het voor lange tijd kan volhouden.

Waarschijnlijk wordt dat stoppen met je coach. 2x per dag trainen is ook typisch oldskool. Je coach zal wel vast zitten in die periode.

Zoals ik het heb gelezen stond je op 22% en je coach zei bulken?
 
Je hebt het zelf al veel beter voor elkaar dan wat je 'coach' je adviseert. Zeker gezien het omgaan met je emotionele kant en wat je daarover hebt geleerd. Ik denk ook niet dat er in wat je hier allemaal noemt ook maar iets is dat 'beter' kan.
 
Als je een coach hebt die "niet aan IIFYM" doet, for lack of a better word, dan heb je doorgaand iemand die niet weet waar hij mee bezig is. Gewoon niet begrijpt hoe basismechanismen werken. Zeker als ik lees minder vet en meer eiwitten. Ik zie, mits je voldoende ewitten eet, gewoon geen voordelen daarbij. Het klinkt dus ook als complete waanzin.
Ik eet 160g eiwitten, dat komt neer op 2g per kg lichaamsgewicht. Soms iets meer, soms iets minder. Maar over het algemeen zit ik op de 160. Ik zie daar dus zelf ook geen voordelen bij...

Wat absoluut op nr 1 zou moeten staan is dat resultaten halen iets is dat je consistent kan doen. Dat doe je door uit te vissen hoe iemand graag eet, niet nutteloos met macro's gaan schuiven. Ook het schuiven met kh met als reden energie is een beetje clownesk. Je hebt niet zo heel veel kh nodig dus meer of minder is niet zo'n ramp (tenzij je echt intensief aan duursport doet).
Ik heb voor mezelf verschillende dingen door de jaren heen geprobeerd. Dingen die niet werken zijn dingen zoals een cheatday, "clean" eten, vis, broccoli, rijst, geen varkensvlees, whatever. Ik wil gewoon leven en daarnaast ook gewoon dingen kunnen eten. En ik heb dat met IIFYM redelijk onder controle.


Ik vind dat een coach het beste uit je moet proberen te halen, dat komt meestal neer op waarborgen van consistentie en motivatie. Zeker bij iemand die al stoornissen gehad heeft vind ik het echt een pannenkoek als hij je zo laat eten. Het is namelijk niet nodig, zeker niet voor de doelen die je omschrijft.
Ik durf ook niet zo goed dingen om te gooien nu. Juist omdat ik weer bang ben om terug te vallen. Want die eetstoornis is niet weg. Die lijn is zo ontiegelijk dun. Ik merk aan mezelf dat ik vrij vaak op het randje van een eetbui zit. Die ik vervolgens niet heb, juist door de manier waarop ik nu met eten omga. Als ik dat moet gaan veranderen, dan ben ik bang dat ik terug in therapie kan :')

Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik sinds ik bij mijn huidige coach ben geen eetbuien meer heb gehad... En ik denk dat dat deels komt omdat we de bulk in zijn gegaan en omdat ik dus zelf de keuze heb gemaakt om lekker met mijn eten te spelen. Dus dat wil ik eigenlijk helemaal niet veranderen :')

Iedereen die zijn "systeem" aan je opdringt in het geval je recreatief hiermee bezig bent (hetgeen 99% is ook alle wedstrijd jongens en meisjes) hoef jeniet heel serieus te nemen.

-----------------------

Iifym is eigenlijk een leeg begrip. Het is gewoon letterlijk alles dat niet eten via een bizar eentonig regime is.
Thnx voor je reply :heart: Het is toch wel fijn om te weten dat ik geen mongool ben en het gewoon goed doe :')

Never change a winning team.
That's what I said! :heart:

Hallo onzekere trut :)

Er is niks mis met iifym.

4-5 gram eiwit per dag is belachelijk veel. Teveel.

Coaches zijn meestal ouderwets en niet bereid nieuwe onderzoeken te accepteren.

Kcal in vs kc out. Daar draait het om.

Eet zoals jij het voor lange tijd kan volhouden.

Waarschijnlijk wordt dat stoppen met je coach. 2x per dag trainen is ook typisch oldskool. Je coach zal wel vast zitten in die periode.

Zoals ik het heb gelezen stond je op 22% en je coach zei bulken?
Op deze manier kan ik het goed volhouden. Stoppen met mijn coach zou ik oprecht jammer vinden. Want qua trainen heb ik veel aan hem. 2x per dag trainen hoeft niet van hem, maar is iets wat ik zelf erg fijn vind. Ik heb geen zin om borst en triceps achter elkaar te pakken. Liever doe ik dan borst, hapje eten, tukkie en dan einde middag triceps bv.

Ja 22% of 19%. Geen idee meer. Ik heb dat allemaal maar gewist uit mijn mobiel waar ik het had opgeslagen... want dat begon ook een obsessie te worden :angstig: Ik zou en moest kosten wat kost van mezelf de 15% halen. Waardoor ik per week tering lange einden ging wielrennen, amper at en ook nog ging trainen :') Gevolg : Eetbuien.

Dus daar ben ik maar mee gestopt. Ik zit ook niet echt in een bulk. Want als ik kijk naar wat ik train dan zit ik naar mijn idee op "actief" en zou ik 2800 moeten eten. Maar ik kom wel aan op de weegschaal. Maar de weegschaal zegt niks en ik zie wel meer definitie en wat aderen. Dus ergo, geen idee of ik bulk of op onderhoud zit. Maar iig niet in de cut :P

Enige wat ik wel weet is dat ik sinds ik op 2800 zit, GEEN! eetbuien heb gehad. Haleluja. En soms zit ik op 3200 want dan eet ik bewust toch iets extra's. En soms zit ik op 2400 want dan heb ik geen trek :')

Je hebt het zelf al veel beter voor elkaar dan wat je 'coach' je adviseert. Zeker gezien het omgaan met je emotionele kant en wat je daarover hebt geleerd. Ik denk ook niet dat er in wat je hier allemaal noemt ook maar iets is dat 'beter' kan.
Ik denk zelf ook dat ik op -dit moment- hoeveel ik hou van trainen en hoe graag ik toch nog wat dingen anders wil zien aan mijn lichaam, mijn emotionele gezondheid voorop moet staan. En ik heb voor mezelf bedacht dat ik mezelf loeigoed in de spiegel en weegschaal in de gaten hou en zodra ik denk "ah kak" ik dan alsnog in grijp en minder kan gaan eten. Maar dat ik nu eerst maar eens even een langere periode normaal moet kunnen omgaan met eten. En daarnaast lekker actief trainen. En dat betekend niet dat ik mijn hele voeding verkloot... maar dat betekend ook zeker niet dat ik 10 eieren met kipfilet ga eten :P
 
22% is voor een vrouw toch niet zoveel?
 
22% is voor een vrouw toch niet zoveel?
Wel in mijn hoofd :o

Daarom ben ik ook juist gestopt met vet meten. Want daar werd ik ook niet heel gelukkig van. Nu kijk ik maar gewoon in de spiegel en voel ik aan mijn kleren en weeg ik. Maar de weegschaal neem ik niet heel serieus.

Zolang ik in de spiegel kijk en denk "Hmm ok" is er niet zoveel aan de hand. Uiteindelijk moet er in maart even wat af... maar geen extreem gekke dingen. Mijn team gaat er ook vanuit dat ik mee doe aan een wedstrijd uiteindelijk. Ik denk dat dat geestelijk het aller stomste is wat ik ooit zou kunnen doen :D
 
Even een vraag waar heb je die coach vandaan? Puur interesse, is dat via je gym gegaan, heb je iets gegoogled etc.?

Verder kun je cravings krijgen van 'cheat'meals enzo (IIFYM). Als je dat niet hebt dan prima en lekker die milkarepen achterovergooien, maar zoals jasenko al zegt helpt clean eten wel. Ik ben een chronische ondereter dus ik heb geen problemen met cutten maar als ik van een bulk naar onderhoud ga of licht eronder moet ik ook chocola enzo de eerste paar weken vermijden i.v.m. cravings.
 
Even een vraag waar heb je die coach vandaan? Puur interesse, is dat via je gym gegaan, heb je iets gegoogled etc.?

Verder kun je cravings krijgen van 'cheat'meals enzo (IIFYM). Als je dat niet hebt dan prima en lekker die milkarepen achterovergooien, maar zoals jasenko al zegt helpt clean eten wel. Ik ben een chronische ondereter dus ik heb geen problemen met cutten maar als ik van een bulk naar onderhoud ga of licht eronder moet ik ook chocola enzo de eerste paar weken vermijden i.v.m. cravings.

Gym. Maar niet aan de gym verbonden. Ik vind hem echt een hele eerlijke en aardige man die ook wel de dingen met je weet te bereiken die je wilt, getuige een wedstrijdatleet onder zijn hoede.

En zeker qua trainen leer ik echt veel van hem! Alleen mijn kijk op voeding is anders.

Ik heb dus met IIFYM amper tot geen last. Van juist dat "clean" eten sla ik helemaal door zodra ik dan wat lekkers mag. Eetbuien met 5/6000kcal waren écht geen uitzondering, helaas.

Nu herken ik een beetje de signalen en weet ik dat als ik, zoals eergisteren, een "zoete bek heb" daar niet tegen moet vechten en moet denken "nee, mag niet". I.t.t juist. Ik pakte een reep chocolade en nam de helft. Gevolg; zoete bek weg, rust in mijn hoofd, geen eetbui en ik moest 3u later nog stouwen voor de yoghurt anders kwam ik niet aan mijn eiwitten.
 
Anderzijds denk ik; waarom. Waarom zou je iets veranderen als het goed gaat? Bedoel, ik zie adertjes die ik voor de zomer niet zag. Mijn schouderkoppen komen lijnen in, mijn biceps,triceps en rug doen het goed… alleen mijn benen zijn te vet. Er zit wel een behoorlijke berg massa in, alleen ook vet. Maar, daar kan ik niet eerder wat aan veranderen dan in de cut (maart).

Het lijkt mij alleen sowieso NIET verstandig om met mijn eetstoornis die ik eindelijk een beetje onder controle heb (ik heb sinds juli geen eetbuien meer gehad :o ) van alles te gaan veranderen en dingen zoals een cheatday te moeten gaan doen.

Daarnaast heb ik de ziekte van crohn. In het begin van mijn afval periode zat ik op 4 a 5g eiwit per kg lichaams gewicht per dag. Mijn darmen gaan daar KEI van over de zeik. Zoals het nu met de macro's gaat doen mijn darmen het eigenlijk heel erg goed!

Ik heb dus met IIFYM amper tot geen last. Van juist dat "clean" eten sla ik helemaal door zodra ik dan wat lekkers mag. Eetbuien met 5/6000kcal waren écht geen uitzondering, helaas.
Nu herken ik een beetje de signalen en weet ik dat als ik, zoals eergisteren, een "zoete bek heb" daar niet tegen moet vechten en moet denken "nee, mag niet". I.t.t juist. Ik pakte een reep chocolade en nam de helft. Gevolg; zoete bek weg, rust in mijn hoofd, geen eetbui en ik moest 3u later nog stouwen voor de yoghurt anders kwam ik niet aan mijn eiwitten.

Ik zie genoeg redenen om je voedingsplan niet te veranderen. ;) Als ik het zo lees ken je jezelf vrij goed en weet je hoe je lichaam erop reageert. Ik krijg cravings van cheatdays/meals, terwijl jij dat krijgt van clean eten. Als IIFYM ervoor zorgt dat jij niet te ver van je pad af gaat zou ik het persoonlijk niet gaan veranderen. Ik snap dat je hier advies vraagt. Ik zou ook twijfelen als ik met een coach, tegen wie ik opkijk, aan de slag ging wanneer hij een totaal andere opinie zou hebben.

Iets wat ik wel drastisch voor verandering vatbaar vind is je zelfbeeld. Ik merkte na zo veel te zijn afgevallen zoals jij, dat het mentale aspect voor mij het lastigst is. Misschien kort door te bocht.... Maar leven is te kort om onzeker te zijn, zonde van je tijd toch? Wees nou eens gewoon trots op wat je bereikt hebt. Je mooie prestaties worden gedomineerd door varken, vadsig blalblabla. :(

Steek je energie liever in de squat.:cheer:
 
Laatst bewerkt:
Als ik dit zo lees ben je hartstikke goed bezig. Je geeft zelf aan dat IIFYM goed bevalt. Je uitgangspunten (verdeling macro's, kcal behoefte per dag etc.) zijn volgens mij prima op orde. Gezien je verleden met een eetstoornis zou ik extra voorzichtig zijn met het doorvoeren van allerlei veranderingen. Zoals hiervoor al door Sanca Saxon wordt opgemerkt: never change a winning team. Ga vooral zo door.

Misschien is het een idee om met je coach af te spreken dat de coaching zich alleen maar gaat richten op training (en desnoods het mentale aspect) en dat de voeding voorlopig buiten beschouwing wordt gelaten. Daarmee voorkom je dat je constant onzeker wordt gemaakt door de achterhaalde visie van jouw coach en kun je toch profiteren van de voordelen van zijn hulp tijdens je trainingen.

Succes en geniet (zowel van het trainen als van het eten)!
 
Ik zie genoeg redenen om je voedingsplan niet te veranderen. ;) Als ik het zo lees ken je jezelf vrij goed en weet je hoe je lichaam erop reageert. Ik krijg cravings van cheatdays/meals, terwijl jij dat krijgt van clean eten. Als IIFYM ervoor zorgt dat jij niet te ver van je pad af gaat zou ik het persoonlijk niet gaan veranderen. Ik snap dat je hier advies vraagt. Ik zou ook twijfelen als ik met een coach, tegen wie ik opkijk, aan de slag ging wanneer hij een totaal andere opinie zou hebben.
Ik heb ook besloten om het niet te veranderen. Ongeacht hoe hard iemand ook gaat lopen gillen tegen me. Ik ben niet dom, ik kom niet net kijken en ik weet door schade en schande wat wel en wat niet werkt. Ik zeg niet dat ik alle wijsheid in pacht heb, maar ik denk wel te weten wat voor mij gaat werken en niet. Dus ik ben het helemaal met je eens.

Iets wat ik wel drastisch voor verandering vatbaar vind is je zelfbeeld. Ik merkte na zo veel te zijn afgevallen zoals jij, dat het mentale aspect voor mij het lastigst is. Misschien kort door te bocht.... Maar leven is te kort om onzeker te zijn, zonde van je tijd toch? Wees nou eens gewoon trots op wat je bereikt hebt. Je mooie prestaties worden gedomineerd door varken, vadsig blalblabla. :(

Steek je energie liever in de squat.:cheer:
En ook hier kan ik je geen gelijk geven. Wordt aan gewerkt zeg maar :P Stapje voor stapje want alles in 1x willen aanpakken lukt niet bij mij. Dan ga ik van de hak op de tak en komen we nergens. :D

Nou moet ik zeggen dat het al een stuk verbeterd is. Voorheen kon ik niks positiefs aan mijn lichaam zien. Tegenwoordig zie ik wel een paar sterke/mooie punten.

thnx voor je reply :wave2:

Als ik dit zo lees ben je hartstikke goed bezig. Je geeft zelf aan dat IIFYM goed bevalt. Je uitgangspunten (verdeling macro's, kcal behoefte per dag etc.) zijn volgens mij prima op orde. Gezien je verleden met een eetstoornis zou ik extra voorzichtig zijn met het doorvoeren van allerlei veranderingen. Zoals hiervoor al door Sanca Saxon wordt opgemerkt: never change a winning team. Ga vooral zo door.
Yes, agree. Onderstaande zat ik ook al een poosje over na te denken en ik ben tot de conclusie gekomen dat dat de enige manier is. We zijn het gewoon fundamenteel oneens over voeding.

En de energie die ik in de "strijd" die ik daarvoor moet voeren kwijt ben, kan ik beter steken in mijn training bv.

Misschien is het een idee om met je coach af te spreken dat de coaching zich alleen maar gaat richten op training (en desnoods het mentale aspect) en dat de voeding voorlopig buiten beschouwing wordt gelaten. Daarmee voorkom je dat je constant onzeker wordt gemaakt door de achterhaalde visie van jouw coach en kun je toch profiteren van de voordelen van zijn hulp tijdens je trainingen.

Succes en geniet (zowel van het trainen als van het eten)!
 
Back
Naar boven