MuscleMeat

IIFYM, coach, eetbuien, bulk, whatever.

Bezoekers in dit topic

Xarrow

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
16 dec 2014
Berichten
407
Waardering
108
Lengte
1m83
Het gaat nogal een lang verhaal worden :P

Inleiding:


Ik doe al enige jaren aan krachtsport. Begon om af te vallen (98 kilo). Woog op een gegeven moment 72kg. Toch was ik niet echt droog droog. Ik had het in mijn hoofd gehaald dat ik year round op 15% moest zitten en mijn gemeten vet percentage van 21,2% was in mijn ogen veelste hoog.


Anyway, dit heeft een eetstoornis getriggerd. Jezelf nooit goed genoeg vinden, jezelf eruit vinden zien als een varken, weinig eten (1500kcal begon ik mee, geëindigd op 2400) wat eetbuien triggerde. Op 2400 kcal had ik onwijze eetbuien. Ging even goed, daarna ging het vierkant mis.


Therapie gehad, whatever.. werkte allemaal niet echt. Uiteindelijk heb ik het nu eigenlijk best onder controle. Ik ben deze zomer begonnen bij een coach en we zijn de bulk in gegaan (op 2800kcal. Bij normaal gesproken 12x per week (2x per dag; ‘s ochtends bv rug en in de middag biceps. Werkt voor mij. Met om de 3 dagen een rustdag) trainen. Dan heb ik op een gemiddelde activiteit van 3 tot 5x sport in de week 2557kcal nodig, bij actief sporten 5 tot 7x per week 2876kcal en bij zeer actief sporten 3196kcal nodig. Dus ik dacht dat ik voor een bulk wel vrij netjes zat. En wellicht te laag, maar daar gaat het nu niet om.


Wielrennen eruit gegooid (yes, niet meer van mezelf verplicht 40km of meer hoeven fietsen 3 tot 4x per week… en “verboden dingen” weer gaan eten. Dat resulteerde erin dat ik in de eerste 3 weken qua voeding met name troep vrat. Wel in de kcals.. maar echt gezond was het niet. Alles wat ik lang van mezelf niet mocht mocht ik nu wel.


Ik ben sinds juli van 76.4 kilo naar 80.0kg gegaan. Ik vind mezelf nog steeds vadsig ook al heb ik meer lijnen gekregen en meer massa gepakt. En ook ongetwijfeld wel wat vet natuurlijk.