Fitness Seller

IIFYM

Bezoekers in dit topic

Eric Geens

Cool Novice
Lid geworden
31 jul 2016
Berichten
34
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
71kg
Hallo mensen,

De ene dag eet ik pasta, havermout, kwark en pizza en de andere dag totaal iets anders maar ik kom wel uit op 3000kcal met 140 gr. Eiwitten 80 gram vet en de rest Carbs

Ondertussen maak ik progressie in de gym. In hoeverre maakt het dan echt uit wat ik eet als ik mijn macro's maar behaal?
 
Als je je macro's haalt maakt het in principe niets uit.
Maar toch zijn micro's (mineralen en vitamines) ook van belang. Tekorten daarvan kunnen ook problemen geven met je gezondheid.
Dus probeer wel gewoon gevarieerd met genoeg groente en fruit te blijven eten.
 
IIFYM is belachelijk. Veel succes ermee.
 
Nee, pizza's eten en denken dat je goed bezig bent, dat is heerlijk kort door de bocht.
Als het binnen je kcal budget past kan dat prima toch? En je eiwitten, vetten, koolhydraten en vitamines die je binnen hoort te krijgen ook in orde zijn kan IIFYM prima werken.
 
Nee, pizza's eten en denken dat je goed bezig bent, dat is heerlijk kort door de bocht.


Zoals Martine zegt: zolang je macro's kloppen maakt het geen moer uit.
Al eet je de hele dag koekjes. Zolang deze in je macro's passen boeit het niet.
 
Nee, pizza's eten en denken dat je goed bezig bent, dat is heerlijk kort door de bocht.
Wat is er mis met pizza's dan?
Een pizza margherita doet echt niet onder vs. 5 broodjes kaas.
 
Misschien was het een pizza van Muscle Meat, wie weet.
Met zo weinig informatie het als belachelijk bestempelen noem ik kort door de bocht ja.
 
Als het binnen je kcal budget past kan dat prima toch? En je eiwitten, vetten, koolhydraten en vitamines die je binnen hoort te krijgen ook in orde zijn kan IIFYM prima werken.

Wat betekent prima werken? Als je in een calorie deficit bent kun je er wat mee afvallen, als je een overschot aan kcal binnenkrijgt kun je er gains mee maken, ja.

Maar je snapt zelf toch ook wel dat structureel geraffineerde suikers , transvetten en allerlei andere chemische troep naar binnen werken fucked up is, ongeacht of het "past" in je macro's of niet.

Als je nu een IIFYM diet zou volgen met clean foods only, zou het een ander verhaal zijn. Dus met andere woorden je eet een stukje zalm ter waarde van X-aantal calorieen ipv een avodaco met wat noten ter waarde van hetzelfde aantal calorieen.

Maar TS heeft het over pizza's en waarschijnlijk nog een heleboel andere meuk (dat is wat 90% van alle IIFYM fanatics doen), en daarom slaat het nergens op.
 
Wat betekent prima werken? Als je in een calorie deficit bent kun je er wat mee afvallen, als je een overschot aan kcal binnenkrijgt kun je er gains mee maken, ja.

Maar je snapt zelf toch ook wel dat structureel geraffineerde suikers , transvetten en allerlei andere chemische troep naar binnen werken fucked up is, ongeacht of het "past" in je macro's of niet.

Als je nu een IIFYM diet zou volgen met clean foods only, zou het een ander verhaal zijn. Dus met andere woorden je eet een stukje zalm ter waarde van X-aantal calorieen ipv een avodaco met wat noten ter waarde van hetzelfde aantal calorieen.

Maar TS heeft het over pizza's en waarschijnlijk nog een heleboel andere meuk (dat is wat 90% van alle IIFYM fanatics doen), en daarom slaat het nergens op.
Dat is niet wat is suggereer. Ik heb het erover dat wanneer je al je mineralen, vitamines, vezels, eiwitten, gezonde vetten en overige belangrijke voedingsstoffen binnen hebt en je bijvoorbeeld nog 1000 kcals te besteden hebt het geen ruk uitmaakt of die kcals uit een Big Mac komen of uit rijst met zalm en broccoli.
 
Dat is niet wat is suggereer. Ik heb het erover dat wanneer je al je mineralen, vitamines, vezels, eiwitten, gezonde vetten en overige belangrijke voedingsstoffen binnen hebt en je bijvoorbeeld nog 1000 kcals te besteden hebt het geen ruk uitmaakt of die kcals uit een Big Mac komen of uit rijst met zalm en broccoli.

Voor je algehele gezondheid maakt dat dus wel veel uit.
 
Voor je algehele gezondheid maakt dat dus wel veel uit.
Dan ook maar stoppen met kuren, alcohol drinken, roken, coke snuiven en whatever allemaal slecht voor je is. Zo is er altijd wel iets te vinden wat niet goed is voor je algehele gezondheid. De een rookt, de ander ramt trenbolone in zijn glute en weer een ander eet graag dagelijks een snack. Of laat jij alle bovenstaande factoren die slecht zijn voor je algehele gezondheid achterwege?
 
Dan ook maar stoppen met kuren, alcohol drinken, roken, coke snuiven en whatever allemaal slecht voor je is. Zo is er altijd wel iets te vinden wat niet goed is voor je algehele gezondheid. De een rookt, de ander ramt trenbolone in zijn glute en weer een ander eet graag dagelijks een snack. Of laat jij alle bovenstaande factoren die slecht zijn voor je algehele gezondheid achterwege?

Op AAS na wel, ja. Maar ik ben dan ook heel braaf.
 
Op AAS na wel, ja. Maar ik ben dan ook heel braaf.
Goed zo, wil je nu een lolly? O nee mag niet want slecht voor je algehele gezondheid.

Ik eet overigens ook alleen maar clean foods hoor. IIFYM werkt niet voor mij want als ik eenmaal aan pizza en chocolade begin zit er geen rem meer op.
 
IIFYM is belachelijk. Veel succes ermee.

Wat betekent prima werken? Als je in een calorie deficit bent kun je er wat mee afvallen, als je een overschot aan kcal binnenkrijgt kun je er gains mee maken, ja.

Maar je snapt zelf toch ook wel dat structureel geraffineerde suikers , transvetten en allerlei andere chemische troep naar binnen werken fucked up is, ongeacht of het "past" in je macro's of niet.

Als je nu een IIFYM diet zou volgen met clean foods only, zou het een ander verhaal zijn. Dus met andere woorden je eet een stukje zalm ter waarde van X-aantal calorieen ipv een avodaco met wat noten ter waarde van hetzelfde aantal calorieen.

Maar TS heeft het over pizza's en waarschijnlijk nog een heleboel andere meuk (dat is wat 90% van alle IIFYM fanatics doen), en daarom slaat het nergens op.

Wat een held.

EDIT: O ja... En een kort onzinverhaal. Jij maakt er meteen maar een fastfoodverslaafde van die alle micros mist.
 
Wat een kut leven heb je als je elke dag alleen maar clean food eet.
Overigens lange-termijn ook niet gezond als je elke dag continue hetzelfde 'clean' voedsel eet.
Variatie in voeding (En dus ook variatie in hoeveelheid micronutriënten) is goed voor je.

Er is overigens ook helemaal niks mis met geraffineerde suikers, naast dat het geen micronutriënten en vezels bevat. Gewoon prima om je carbs aan te vullen als je al je micro-targets hebt gehaald.
Chemische troep (Kleurstof/E-nummers/Antibiotica kippies) zijn niet te vermijden in elk menselijk, leefbaar dieet.
Als je eens een keertje transvetten binnenkrijgt val je echt niet dood neer. B.v.b. Rood vlees heeft natuurlijk voorkomende transvetten.
Als je een keertje frituur (vb van slechte transvetten) eet val je ook niet dood aan hartklachten.
 
Of iets slecht is wordt voornamelijk bepaald door de dosering, en dat geldt voor werkelijk alles. Of het nu gaat om voeding, alcohol, AAS, slaap, stress.. etc. etc.

Of IIFYM goed of is hangt dus helemaal af van de manier waarop dat ingevuld wordt.
 
Er is overigens ook helemaal niks mis met geraffineerde suikers, naast dat het geen micronutriënten en vezels bevat. Gewoon prima om je carbs aan te vullen als je al je micro-targets hebt gehaald.
Chemische troep (Kleurstof/E-nummers/Antibiotica kippies) zijn niet te vermijden in elk menselijk, leefbaar dieet.
Als je eens een keertje transvetten binnenkrijgt val je echt niet dood neer. B.v.b. Rood vlees heeft natuurlijk voorkomende transvetten.
Als je een keertje frituur (vb van slechte transvetten) eet val je ook niet dood aan hartklachten.

Inderdaad, je moet ook blijven relativeren. E-nummers en dergelijke zijn trouwens zo slecht niet. Sterker nog, zonder die dingen was het aanbod van gezond voedsel in onze maatschappij een stuk beperkter. Is een leuk boek over geschreven trouwens.

https://www.bol.com/nl/f/een-ode-aan-de-e-nummers/9200000071452192/
 
Back
Naar boven