XXL Nutrition

IJZERPRAAT - Gym Athlete's nieuwe podcast!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

YOGI

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
5 sep 2008
Berichten
4.832
Waardering
732
Lengte
1m88
Massa
78kg
Vetpercentage
6%
It has been a while, sinds mijn laatste echte activiteit hier op het DBB forum! Mijn liefde voor de sport is sinds een jaar wel weer aardig terug en ik ging lekker in de gym. Een nieuw project waar mijn liefde voor fitness/ bb wordt gecombineerd met mijn liefde voor videografie is een nieuwe podcast die ik maak met Gym Athlete. Ik vond het echt super leuk om deze te editen en ben echt benieuwd wat mensen ervan vinden.

De eerste video is een teaser:

DIT IS DE EERSTE AFLEVERING:
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik ga hem kijken ziet er goed uit pik!
 
  • Like
Waarderingen: YOGI
Ik ga hem kijken ziet er goed uit pik!
Thanks, laat vooral ook weten hoe je 'm vond! Wat was goed en wat kunnen we volgende keer beter doen? Thanks again!
 
Ennnnn de tweede aflevering is uit! Deze gaat over onze trainingsschema's!

De TEASER:



en AFLEVERING 2 !!!

 
Ennn de derde aflevering is online! We praten hier over; hoe weet je nu dat je intensief genoeg traint? Ik ben zo benieuwd wat echte sporters hiervan vinden, helaas weten de mensen dit topic nog niet te vinden maar dat komt vast nog wel :D

 
  • Like
Waarderingen: BB_
En de trailer van de eerste IJZERSESSIES! Enjoy! Morgen 10:00 komt de complete aflevering online!

 
  • Like
Waarderingen: BB_
Leuk initiatief! :) Ik heb aflevering 1 en 3 gekeken. Het idee, de opzet, uitvoering en motivatie zijn echt prima. Inhoudelijk zou ik echter tot wat puntjes van opbouwende kritiek willen leveren als ik zo vrij mag zijn:

Ik het idee dat het een beetje gebaseerd is op bro science en er verder niet echt een onderbouwing bij zit. In de derde aflevering gaat het over rep ranges en intensiteit, maar een echte onderbouwing voor wat de beste methode zou zijn (als die er is) en waarom, mis ik een beetje. Er wordt gezegd dat je tot verzuring kunt trainen of 8-10-12 of 10-12-15 reps kunt hanteren. Ik vraag me af waar dit vandaan komt.

De eerste aflevering gaat over hoe je traint in coronatijd. Eigenlijk wordt er alleen maar gezegd dat zij de mogelijkheid hebben thuis te trainen en daarom gewoon hun voedingsschema en trainingen kunnen voortzetten, hooguit een beetje creatief moeten zijn. Het zou interessanter zijn om bijvoorbeeld te bespreken wat je kunt doen als je geen homegym hebt of wat je met beperkte middelen kan doen; of welke equipment het meeste meerwaarde heeft om aan te schaffen, want zo'n dumbbellrek t/m 60 kg is niet echt een reële investering voor de meeste mensen.

In het algemeen denk ik dat de meeste mensen meer op zoek zijn naar algemene tips, dan te horen wat de favoriete spiergroep is van degenen in de podcast. Voor een beginnend sporter kan het wel van meerwaarde zijn, maar de meeste mensen hier zullen de basiskennis/-ervaring wel hebben die wordt besproken.

Ik ben benieuwd wat er over supplementen besproken gaat worden.:)
 
  • Like
Waarderingen: YOGI
Leuk initiatief! :) Ik heb aflevering 1 en 3 gekeken. Het idee, de opzet, uitvoering en motivatie zijn echt prima. Inhoudelijk zou ik echter tot wat puntjes van opbouwende kritiek willen leveren als ik zo vrij mag zijn:

Ik het idee dat het een beetje gebaseerd is op bro science en er verder niet echt een onderbouwing bij zit. In de derde aflevering gaat het over rep ranges en intensiteit, maar een echte onderbouwing voor wat de beste methode zou zijn (als die er is) en waarom, mis ik een beetje. Er wordt gezegd dat je tot verzuring kunt trainen of 8-10-12 of 10-12-15 reps kunt hanteren. Ik vraag me af waar dit vandaan komt.

De eerste aflevering gaat over hoe je traint in coronatijd. Eigenlijk wordt er alleen maar gezegd dat zij de mogelijkheid hebben thuis te trainen en daarom gewoon hun voedingsschema en trainingen kunnen voortzetten, hooguit een beetje creatief moeten zijn. Het zou interessanter zijn om bijvoorbeeld te bespreken wat je kunt doen als je geen homegym hebt of wat je met beperkte middelen kan doen; of welke equipment het meeste meerwaarde heeft om aan te schaffen, want zo'n dumbbellrek t/m 60 kg is niet echt een reële investering voor de meeste mensen.

In het algemeen denk ik dat de meeste mensen meer op zoek zijn naar algemene tips, dan te horen wat de favoriete spiergroep is van degenen in de podcast. Voor een beginnend sporter kan het wel van meerwaarde zijn, maar de meeste mensen hier zullen de basiskennis/-ervaring wel hebben die wordt besproken.

Ik ben benieuwd wat er over supplementen besproken gaat worden.:)

Beste BB, dank je voor je uitgebreide bericht. Ik vind het heel fijn dat je feedback geeft, dat hebben we juist nodig!! Ik zal even per punt reactie geven, dat is het meest makkelijk;

1. bro science; ik snap waar deze comment vandaan komt, we zullen erop letten dat we het beter onderbouwen. Nu moet ik ook wel zeggen; ik ben altijd een tijdje op dit forum (wel lang inactief geweest) maar real life ervaringen wordt hier doorgaans wel onderschat. Alsnog; goed punt!
2. klopt klopt, er zijn alleen al zo veel video's over. Maar wel een goede hoor, als daar vraag naar is gaan we dan gewoon doen. We hebben genoeg ideeën.
3. Ja heel goed punt; wij willen ons ook echt gaan richten op kennis en hulp aanbieden. Dus we gaan in het vervolg nog veel beter ons best doen om echt tips en tricks te delen. Dit punt horen we meer en je hebt helemaal gelijk.

Overal; we willen een gezellig leuk informatief kanaal/ "merk" maken voor mensen die de sport serieus nemen maar dit wel met plezier doen, niet obsessief of tot achter de punt komma alles willen. Nu kennen we ook wedstrijdathleten en trainers die wel alles weten op bijv hormonaal level en die gaan we zeker ook nog uitnodigen.

Nogmaals dank voor je uitgebreide bericht en als je benieuwd bent naar meer help je ons ENORM door te abonneren, liken, een berichtje te plaatsen en natuurlijk te delen met je vrienden.

YOGI
 
Jaaaaaa hij is uit!! De eerste IJZERSESSIES met wedstrijd atleet Glenn de Bie. Deze gast was super skinny 10 jaar geleden en staat nu met succes op het podium! Ontzettend leuke vriendelijke vent en de video laat dit wel zien! Geniet ervan!

 
In deze uitzending praten Lloyd, Davis en Jorg over hun voedingsschema's. Hoeveel eiwitten houden aan? Wat te doen met koolhydraten? Hoe zorg je voor voldoende micronutriënten? Hoe eet een vegetariër? Sit back, relax en geniet van de vierde aflevering IJZERPRAAT

 
We hebben feedback gehad en ons best gedaan dit zo veel mogelijk mee te nemen bij onze 2e gast! In deze uitzending praten Lloyd, Berry en Jorg over de balans tussen het sporten en het leven. Hoe heeft Berry zijn competities ervaren? Hoe zorg je ook in contact te blijven met vrienden en familie? Wat vinden wij een fijne balans? Sit back, relax en geniet van de vijfde aflevering IJZERPRAAT.

 
Een tweede IJZERSESSIES!!! We hebben hier geluisterd naar de feedback op de eerste en nu tijdens de training veel meer tips en tricks besproken!! Enjoy!!

 
Leuke aflevering. Meteen ff geabonneerd op het kanaal :thumbs:
 
  • Like
Waarderingen: YOGI
Leuke aflevering. Meteen ff geabonneerd op het kanaal :thumbs:

Thanks man!!! Als je feedback hebt of bepaalde dingen graag besproken ziet worden laat het vooral weten!
 
We blijven pushen! Aflevering 6!!! We praten over hoe het beste vet te verliezen!!

 
In deze uitzending praten Lloyd, Berry en Jorg over plateaus doorbreken! Berry heeft nog wel een aantal goede tips om plateaus te doorbreken! Lloyd kent geen plateaus en blijft maar gaan, of toch niet? Jorg houdt zijn trainingen goed bij en gebruikt dit om telkens net iets harder te gaan, hoe doet hij dit?! We hebben het daarnaast over gezonde concurrentie in de gym als plateaubreker. Blijf dus niet in je eigen comfortzone en zoek eens een sportfanaat op en daag elkaar uit!

 
IJZERSESSIES #3! Part 1- Interview en training met beest Yordi! Gym Athlete

Beste kijkers, welkom bij de derde "IJZERSESSIES" door Gym Athlete. In deze uitzending hebben we Yordi (longasslegday) op bezoek in de Gym Athlete sportschool. Yordi is ijzersterk en heeft veel kennis over de sport. Sit back, relax, get some protein and enjoy the show! We kunnen je met trots mededelen: deze aflevering IS ECHT GENIETEN! 🏁We gaan CHEST EN TRICEPS trainen, en niet zomaar we gaan vol op de stang met 160 KG! 120 KG DB INCLINE ETC!

 
In deze uitzending gaan we verder met de borst triceps training met Yordi. deze man is ijzersterk en heeft veel kennis over krachttraining! ook geeft hij een inkijk in zijn oorlogsmateriaal. welke ondersteunende attributen gebruikt deze viking om die enorme zware lifts te tillen?! In dit tweede deel gaan we we weer verder met heavy lifts wat denk je van 104 kilo incline flys! ook geven we jou zeer belangrijk advies met name wanneer je zwaarder gaat trainen. Sit back, relax, get some protein and enjoy the show!

 
In deze uitzending praten Lloyd, Longasslegday en Jorg over de verschillen in het nemen van rust tussen je sets én het effect van zwaar trainen op je rust. we geven jou tips hoe je deze variaties kan gebruiken om sterker te worden en plateaus te doorbreken! want.. hoe hebben we de afgelopen ijzersessies die sicke lifts voor elkaar gekregen? hoelang pauze zat daar tussen en wat raden we jou aan?

 
Beste mensen! het is weer zaterdag, tijd voor een motiverende podcast "IJZERPRAAT" ! In deze aflevering praten we over beginnersfouten die je absoluut niet moet maken! Wij geven jou de beste tips zodat jij als een speer vooruit gaat in je progressie! Check hem dus snel, voorkom blessures, groei als KOOL en eet als een monster!

 
Back
Naar boven