Fitness Seller

ik ben 28 en heb lage testosteron iemand raad?

Bezoekers in dit topic

pyro502

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
24 apr 2007
Berichten
74
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
85kg
Vetpercentage
15%
ik ben al bij dokters geweest bloed getest en ik was ver onder het gemiddelde
daarna heb ik pregnyl gekregen maar ook dat bracht test levels niet naar omhoog
zelfs mijn libido is slecht erdoor :s
inmiddels heb ik al eens een 10 weken kuurtje genomen van testo
voelde mij er stukken beter bij maar erna val je natuurlijk weer terug op lage test
 
wat schrijven je dokters na de pregnyl voor?
 
endocrinoloog zoeken.
 
ik ben al bij dokters geweest bloed getest en ik was ver onder het gemiddelde
daarna heb ik pregnyl gekregen maar ook dat bracht test levels niet naar omhoog
zelfs mijn libido is slecht erdoor :s
inmiddels heb ik al eens een 10 weken kuurtje genomen van testo
voelde mij er stukken beter bij maar erna val je natuurlijk weer terug op lage test

welke waarde heb je, ikzelf zit op trt, weet nog wel een dokter die meedenkt
 
waarde liggen tussen de 10 en 35 nmol/l ik had 12 :s
 
12 nmol/l is geen hoge maar wel een normale waarde. het is geen te lage waarde. het ligt wel duidelijk tussen 10 en 35 nmol/l. waar zie jij dan een probleem?
 
12 nmol/l is geen hoge maar wel een normale waarde. het is geen te lage waarde. het ligt wel duidelijk tussen 10 en 35 nmol/l. waar zie jij dan een probleem?
Als hij er klachten door ondervindt is het dus wel te laag :p
 
Ja maar dat is te makkelijk, kan ook aan andere dingen liggen.
 
waarde liggen tussen de 10 en 35 nmol/l ik had 12 :s

Mag ietsjes hoger idd. Maar testosteron gebruiken is zeker niet aan te raden bij deze waarde. Je kan zo op termijn je natuurlijke aanmaak verder verlagen.

Hoe is je vit D waarde? Check dit en supplementeer het een tijdje (zeker te laag nu). Je waarde zal snel naar 14 stijgen, wat een goede waarde is.

Je kan al beginnen met 2000iu/dag.
 
doe ik intussen al maanden eerst 2000iu nu neem ik die van 5000iu
maar heb nog niet laten testen intussen
 
Als hij er klachten door ondervindt is het dus wel te laag :p

En dan besluit jij dat hij TRT moet doen. Jij als 21 jarige met geen enkele ondervinding op dat gebied. De meesten zullen wel denken dat hun testosteron te laag is en hoe meer ze dat geen denken, hoe meer klachten dat ze plots hebben.
 
En dan besluit jij dat hij TRT moet doen. Jij als 21 jarige met geen enkele ondervinding op dat gebied. De meesten zullen wel denken dat hun testosteron te laag is en hoe meer ze dat geen denken, hoe meer klachten dat ze plots hebben.
Ik besluit helemaal niks. pyro502 geeft zelf aan dat hij graag TRT wilt, want hij ondervindt klachten en geeft ook aan dat hij zich veel beter voelde tijdens zijn kuur. Dit geeft aan dat zijn klachten worden veroorzaakt door een laag testosterongehalte, wat overeenkomt met zijn bloedresultaat. Er zijn namelijk heel veel anderen die ook net niet buiten de referentiewaarden vallen, maar wel de klachten hebben van een testosterontekort. Met andere woorden, de referentiewaardes zeggen niet alles. Mijn leeftijd zegt overigens helemaal niets, want wellicht doe ik een academische studie waarin ik van alles leer over het endocrien systeem? Je weet niets over me dus zeg dan ook gewoon niks.
 
Ik besluit helemaal niks. pyro502 geeft zelf aan dat hij graag TRT wilt, want hij ondervindt klachten en geeft ook aan dat hij zich veel beter voelde tijdens zijn kuur. Dit geeft aan dat zijn klachten worden veroorzaakt door een laag testosterongehalte, wat overeenkomt met zijn bloedresultaat. Er zijn namelijk heel veel anderen die ook net niet buiten de referentiewaarden vallen, maar wel de klachten hebben van een testosterontekort. Met andere woorden, de referentiewaardes zeggen niet alles. Mijn leeftijd zegt overigens helemaal niets, want wellicht doe ik een academische studie waarin ik van alles leer over het endocrien systeem? Je weet niets over me dus zeg dan ook gewoon niks.

Zelf al doe je een academische studie, dan zal je nog niet veel weten over het endocriene systeem. Je kan dan hoogstens in het derde jaar geneeskunde zitten als je 21 bent. Trouwens is hetgeen jij aanraadt, helemaal niet hetgeen een dokter in spe als raad zal geven. Als dat zo zou zijn, zaten we allemaal aan de test. Ik wil wel is weten welke academische richting jij volgt als je dan toch zo geheimzinnig doet. Dokter House?
 
Zelf al doe je een academische studie, dan zal je nog niet veel weten over het endocriene systeem. Je kan dan hoogstens in het derde jaar geneeskunde zitten als je 21 bent. Trouwens is hetgeen jij aanraadt, helemaal niet hetgeen een dokter in spe als raad zal geven. Als dat zo zou zijn, zaten we allemaal aan de test. Ik wil wel is weten welke academische richting jij volgt als je dan toch zo geheimzinnig doet. Dokter House?
Wat een huisarts zal aanraden zegt vrij weinig, want huisartsen weten over het algemeen vrij weinig over het endocrien systeem. Kijk, zij houden zich aan de referentiewaarden van testosteron en zullen in dit geval niet zomaar testosteron voorschrijven. Dit betekent echter niet dat iemand die net binnen de referentiewaarden valt, ook daadwerkelijk een normaal functionerend testosterongehalte heeft. Die referentiewaarden zijn verreweg van heilig, en daar moet je je dan ook zeker niet op gaan doodstaren. Dan denk je nogal simpel. Wat ik probeer te zeggen is, mochten alle andere factoren zijn uitgesloten en ondervindt hij nog steeds klachten die zijn gerelateerd aan een laag testosterongehalte, dan lijkt TRT mij verreweg de beste keus.

Mijn verhaal over een studie was hypothetisch bedoeld. Wellicht ben ik een zieke autist met een IQ van >140, die meerdere boeken over andrologie uit zijn hoofd kent en er meer over weet dan 99% van de artsen. Misschien een beetje een overdreven voorbeeld, maar wat ik met dat verhaal uit mijn vorige post probeerde te zeggen was, je weet niets over de mensen hier en leeftijd zegt ook niet alles ;).
 
Wellicht is het slimste dat de topicstarter kan doen, luisteren naar het advies van de gediplomeerde arts in plaats van advies aannemen van anonieme mensen op een forum...?
 
Wellicht is het slimste dat de topicstarter kan doen, luisteren naar het advies van de gediplomeerde arts in plaats van advies aannemen van anonieme mensen op een forum...?
Niks doen? Ja, lijkt me geweldig advies. Grappig hoe sommige mensen blindelings hun arts vertrouwen.
 
Nee kerel, niet niets doen. Ga naar een endocrinoloog. Ben zelf medisch opgeleid en vertrouw niet blindelings mn arts, maar je moet geen medisch advies verstrekken als je er zelf niets van weet, met alle respect. Dat je ervaring hebt in het gebruik van bepaalde middelen, wil niet zeggen dat je weet hoe je deze zaken moet oplossen.
 
Back
Naar boven