Fitness Seller

Ik ben aan het cutten, maar val niet meer af.

Bezoekers in dit topic

Dzy1ucFWoAA19QA.jpg


Ga lekker spieren opbouwen en (clean) bulken en focus je met je sixpack gewoon lekker op volgend jaar. Je wilt er toch niet zo uit te komen. Ziet er niet uit.
 
Dzy1ucFWoAA19QA.jpg


Ga lekker spieren opbouwen en (clean) bulken en focus je met je sixpack gewoon lekker op volgend jaar. Je wilt er toch niet zo uit te komen. Ziet er niet uit.
Haha nee zeker niet. Hij ziet er ook een stuk lichter uit dan ik. Ben wel benieuwd hoeveel hij weegt.
 
Denk dat je beter wat aan massa wint voordat je zo'n lage calorieopname hanteert. Clean bulk dus. Oude bodybuilding wijsheid zegt: als je eet als een vogeltje zal je er uit zien als een vogeltje.
 
Wil ik niet, het doel is niet af vallen maar meer van mijn buikspieren zien

Hierbij komt ook een stukje “ genetics “ bij kijken , bij sommige mensen zie je de abs bij 14 procent , bij anderen nog niet op 9 procent .

Minder eten of meer afvallen wil niet zeggen dat je daarna je abs zichtbaar zijn , daarnaast moet je ze wel trainen , want grote kans dat ze op jouw gewicht onderontwikkeld zijn
 
Als je echt te ver onder je behoefte eet zal je lichaam protesteren en als het ware in spaarstand gaan. Het gevolg is dat je lichaam meer vet "vast houdt" en je je doel dus niet bereikt.
 
Als je echt te ver onder je behoefte eet zal je lichaam protesteren en als het ware in spaarstand gaan. Het gevolg is dat je lichaam meer vet "vast houdt" en je je doel dus niet bereikt.

Dit is een mythe of verkeerde uitleg volgens mij.

Als je meer dan 500kcal ish per dag onder je behoeft gaat eten val je nog harder af dan met 500kcal, maar dan zal het in plaats van alleen vet ook spiermassa zijn wat je kwijt raakt. Je gaat dan niet in 'spaarstand', het ontbreken van die spieren verlaagd je verbranding per dag, dus zakt je behoefte. Wat op den duur dus tot minder vetverlies leidt als je hetzelfde blijft eten en denkt dat je onderhoud nog hetzelfde is.

Dit heb ik uit een sticky onder voeding en klinkt verdomt veel logischer dan een soort van magic spaarstand die zich aan vet vast klampt ;)
 
Dit is een mythe of verkeerde uitleg volgens mij.

Als je meer dan 500kcal ish per dag onder je behoeft gaat eten val je nog harder af dan met 500kcal, maar dan zal het in plaats van alleen vet ook spiermassa zijn wat je kwijt raakt. Je gaat dan niet in 'spaarstand', het ontbreken van die spieren verlaagd je verbranding per dag, dus zakt je behoefte. Wat op den duur dus tot minder vetverlies leidt als je hetzelfde blijft eten en denkt dat je onderhoud nog hetzelfde is.

Dit heb ik uit een sticky onder voeding en klinkt verdomt veel logischer dan een soort van magic spaarstand die zich aan vet vast klampt ;)

Je hebt gelijk Chris, het was nogal slecht verwoord door mij. Er is geen "magic spaarstand", die term zou ik eigenlijk niet moeten gebruiken. Wat jij zegt is wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen. Veel mensen vragen zich af waarom zij vet vast blijven houden als ze cutten.

Vergeet ook niet dat mensen soms in verhouding een enorm te kort aan calorieën binnenkrijgen waardoor er wel degelijk een stress effect optreedt. Gevolg: cortisol aanmaak en dus wordt er meer vocht vastgehouden.
 
Je hebt gelijk Chris, het was nogal slecht verwoord door mij. Er is geen "magic spaarstand", die term zou ik eigenlijk niet moeten gebruiken. Wat jij zegt is wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen. Veel mensen vragen zich af waarom zij vet vast blijven houden als ze cutten.

Vergeet ook niet dat mensen soms in verhouding een enorm te kort aan calorieën binnenkrijgen waardoor er wel degelijk een stress effect optreedt. Gevolg: cortisol aanmaak en dus wordt er meer vocht vastgehouden.
Het cortisol verhaal is inderdaad helemaal waar, je ziet ook vaak dat na een refeed waarbij mensen zelfs een beetje boven onderhoud eten je de dagen erna veel afvalt. Is vaak als gevolg van een dalend cortisol omdat je een dag of twee niet in een gigantisch onderschot zit.
 
Ik ben van 86 naar 82 gegaan, vetpercentage schat ik momenteel op 22-23%. Ik ben niet lang in lengte, veel spiermassa ben ik toch beetje bang voor, maakt me een michelinmannetje, gewoon hoe ik vroeger was maar toen was het de fatboy vorm. In fact lager dan het vetpercentage wat ik nu ben ben ik nooit geweest, weet niet hoe ik erop ga reageren als ik mezelf zie in de spiegel, het is allemaal nieuw.
 
Laatst bewerkt:
Hou een diet break van 2 weken (terug op onderhoud eten) gaan je hormonen terug wat beter komen leptin, ghrelin etc en kun je derna weer verder knalle op dezelfde kcal
 
Back
Naar boven