MuscleMeat

ik ben aan het droogtrainen maar ik heb toch nog wat vragen!!!

Bezoekers in dit topic

dajason

Novice
15 jaar lid
Waardering
0
beste mensen,

Ik heb me net geregistreerd omdat ik toch wat vragen had nog.

Ik ben Jaron ... 20 jaar en weeg 76.8 in de ochtend (na mn vetmeting op zondagavond <-- goed moment of juist helemaal niet?) Ik ben 1.78 lang.
Mijn vetpercentage was toen ik begon 16,1... na 1 week 13,3.. na 2 weken 14,1 en nu na 3 weken 15,1 (terwijl ik wel meer definitie begin te krijgen)

Ik train nu 3 jaar en dus nu sinds 3 weken serieuzer met voeding bezig. Ik train 3 x per week.. meer reps minder gewicht en ga nu 4x per week cardio (of) hardlopen sochtends erbij doen. Dit omdat ik dus na 3 weken van het onderstaande schema wel definitie ga zien.. maar ook vetpercentage omhoog gaat. ('ik' meet met huidplooi op linkerkant van het lichaam.. bicep/tricep/onder schouderblad en boven heupbeen)

Maaltijd1:
25 gr brinta
50 gr wey
water

maaltijd2:
200 gr kipfilet
1 tomaat
water

maaltijd3:
140 gr tonijn
150 gr rauwkost
water

maaltijd4:
450 gr magere kwark
water

maaltijd5:
150 gr sperziebonen
150 gr kabeljauwfilet
(op dagen dat ik train voor het trainen 30 gr rijst erbij)
water

maaltijd6:
150 gr bloemkool of broccolli
150 gr rundvlees (biefstuk)
(op dagen dat ik train na het trainen 30 gr rijst erbij)
water

maaltijd7:
450 gr magere kwark
water

Ik gebruik geen zoetstoffen/ketchup enz enz... alles droog...ik eet geen tussendoortjes, drink niet en eet geen fruit en gebruik geen supplementen of vitaminen. Alle 'waters' zijn halve liters en drink tussendoor ook water.
mn kip bak ik in een klein btje olijfolie net als mn biefstuk... de kabeljauw gril ik

maar goed mijn vragen dus

-Ik ga nu hardlopen erbij in de ochtend.. kijken of dit wat uithaald... ik hoop het want ik baal flink van de stijging.. hoe kan dit?

-Wat voor percentage is nog gezond? ik wil naar 10 iig... en ik weet dat met bodybuilding het naar 5 en soms nog lager gaat enzo maar dat kan nog weinig gezond zijn vind ik.

-stel ik kom op mijn doelpercentage... hoe kan ik dan weer overstappen op mijn normale voeding? ik eet graag noten, fruit, en drink ook graag wel is wat... waar moet ik op gaan letten als ik met deze wil stoppen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik krijg al wel veel antwoorden van een vriend van mij die net weer zijn bulk in is gegaan. Ik wil niet gaan bulken ik wil puur t vetpercentage omlaag.. definitie erin (gaat al best goed, maar dat verdomde getalletje) en dan weer over op normalere voeding!!

Alvast Bedankt!!!!

Jaron

Laatst bewerkt:
als je echt meer definitie ziet, gaat t toch goed? ik bedoel de spiegel verteld meer dan een vetpercentage, zo precies is dat niet altijd. Alhoewel het met een huidplooimeter toch wel vrij nauwkeurig schijnt te zijn.
Je zou je caloriebehoefte eens moeten uitrekenen, staan een aantal formules hier op de site, da kijk je hoeveel kcals je binnen krijgt, krijg je meer binnen kom je aan, krijg je minder binnen dan val je af.
Verder lijkt het me dat je niet goed gemeten hebt, bijna 3% minder vet in een week is wel erg veel van t goede lijkt me zo.
Mocht je eenmaal je doel hebben bereikt kan het echt geen kwaad om af en toe eens iets te drinken, alles met mate. En heb je aanleg om toch iets dikker te zijn dan zul je toch echt op je voeding moeten blijven letten.
Wat ik zo vlug kan zien aan je voedinggschema lijkt het me dat je wel erg veel eiwitten tot je neemt.
Ook mag je gerust wat meer goede vetten tot je nemen, denk hierbij dan aan vette vis, lijnzaadolie walnoten etc.
Meer dan 2 gr per kilo per vet vrije massa (gewicht minus vet) is echt niet nodig. Ook kan ik je aanraden om toch iets van multi vitamine te nemen. Bij het kruidvat hebben ze prima multi vitamines voor weinig geld.

In ieder geval succes ermee en probeer een je voedinggschema te posten met calorieën, eiwitten, koolhydraten en vetten erbij.

Er mankeert wel wat aan je eetpatroon. Zou eerst even de kev en kilcal van je maaltijden erbij vermelden, dat help makkelijker. Verder even de kev verhouding van het totaal. Je moet sowieso meer vet eten, dat helpt ook bij het vet verbranden (wel goede vetten lijnzaadolie / visolie /noten olie), ook is dit stukken beter voor je hormoonwerking.

Hoe meet je je vet? Met een machine is erg onnauwkeurig! Meet het met een huidplooimeter! EDIT: srrie las er over heen !!

Verder zou ik het artikel over REFEED lezen! En de sticky over cutten! Suc6!!

• Topic Starter Topic Starter
lizart zei:
Er mankeert wel wat aan je eetpatroon. Zou eerst even de kev en kilcal van je maaltijden erbij vermelden, dat help makkelijker. Verder even de kev verhouding van het totaal. Je moet sowieso meer vet eten, dat helpt ook bij het vet verbranden (wel goede vetten lijnzaadolie / visolie /noten olie), ook is dit stukken beter voor je hormoonwerking.

Hoe meet je je vet? Met een machine is erg onnauwkeurig! Meet het met een huidplooimeter! EDIT: srrie las er over heen !!

Verder zou ik het artikel over REFEED lezen! En de sticky over cutten! Suc6!!

die gast van wie ik die info krijg zegt juist geen vetten. Wat zou ik dan toe kunnen voegen? wat bedoel je met de olie soorten... noten olie bijvoorbeeld noten eten ofzo? of is dat een hele domme vraag... of meer om in te bakken ofzo?
die gast heeft na zn (2 maanden iets meer gloof ik) een wedstrijd gedaan en is 3de geworden.. maar dat is dan ook bodybuilding. Ik zal opzoeken wat de waarden van de maaltijden zijn, en mn dagelijkse behoeften... dat heb ik al ergens voorbij zien komen...

ik hoor graag meer van jou/jullie!
thanx!

• Topic Starter Topic Starter
andrew zei:
als je echt meer definitie ziet, gaat t toch goed? ik bedoel de spiegel verteld meer dan een vetpercentage, zo precies is dat niet altijd. Alhoewel het met een huidplooimeter toch wel vrij nauwkeurig schijnt te zijn.
Je zou je caloriebehoefte eens moeten uitrekenen, staan een aantal formules hier op de site, da kijk je hoeveel kcals je binnen krijgt, krijg je meer binnen kom je aan, krijg je minder binnen dan val je af.
Verder lijkt het me dat je niet goed gemeten hebt, bijna 3% minder vet in een week is wel erg veel van t goede lijkt me zo.
Mocht je eenmaal je doel hebben bereikt kan het echt geen kwaad om af en toe eens iets te drinken, alles met mate. En heb je aanleg om toch iets dikker te zijn dan zul je toch echt op je voeding moeten blijven letten.
Wat ik zo vlug kan zien aan je voedinggschema lijkt het me dat je wel erg veel eiwitten tot je neemt.
Ook mag je gerust wat meer goede vetten tot je nemen, denk hierbij dan aan vette vis, lijnzaadolie walnoten etc.
Meer dan 2 gr per kilo per vet vrije massa (gewicht minus vet) is echt niet nodig. Ook kan ik je aanraden om toch iets van multi vitamine te nemen. Bij het kruidvat hebben ze prima multi vitamines voor weinig geld.

In ieder geval succes ermee en probeer een je voedinggschema te posten met calorieën, eiwitten, koolhydraten en vetten erbij.

wat zou je aanraden dan om aan eiwitten eruit te halen.. en wat kan ik dan aan vetten (ter vervanging) gaan eten?

Mijn vetpercentage was toen ik begon 16,1... na 1 week 13,3.. na 2 weken 14,1 en nu na 3 weken 15,1 (terwijl ik wel meer definitie begin te krijgen)

Ik neem aan dat je niet goed heb gemeten want in een week van 16,1 naar 14,1 is bijna onmogelijk. Je voedingsschemais ook niet helemaal in orde. Je eet bijna helemaal geen kcal?! Als ik er vlug naar kijk kom je totaal ongeveer aan de 1500 kcal per dag. Dat is veeeeeeeeeeel te weinig om je massa te behouden laat staan om massa aan te komen. En vetten heb je wel degelijk nodig ook als je gaat cutten. Vetten zijn eigelijk nog belangrijker bij de cut dan bij de bulk. Lijnzaadolie is een must. Doe ff een search naar een voedingsschema.
Greetz

dajason zei:
die gast van wie ik die info krijg zegt juist geen vetten. !
vet is juist een van de belangrijke stoffen in je dieet (je verbranding,hormoonhuishouding!)

en je dieet laat ook nog wel wat te wensen over bro!

je mag wel wat mer kh hoor. dit is echt te weinig. Op de dagen dat je niet traint eet je niets aan kh (dat beetje van de groente is te verwaarlozen). Op dagen dat je niet traint, herstel je. Dus eet hetzelfde als op trainingsdagen.

Viel mij ook al op, dat je helemaal geen koolhydraten in je dieet hebt opgenomen. Behalve op trainingsdagen dan, en zelfs dan is dat 30 gram erg weinig.

Koop bijvoorbeeld lijnzaadolie bij de reformzaak of bij je sportwinkel. Als die vriend van je wedstrijden heeft gedaan, dan weet hij ook vast wel waar je supplementen kunt kopen! Of neem noten (geen pinda's). Wel uitrekenen hoeveel je nodig hebt.

Als je probeert te cutten op de manier dat je nu doet, is het helemaal niet verwonderlijk dat je geen vet kwijtraakt. Je lichaam schrikt van de die enorme calorie afname en gaat erg zuinig met dat kleine beetje energie om. Met als gevolg dat je geen vet verbrand, maar alleen je metabolisme richting nul draait.

Als je erg negatief bent kan het zelfs zo zijn dat je door je dieet alleen spierweefsel kwijtraakt en weinig tot geen vet. Dat zou ook de toename van je vetpercentage verklaren. Kilo's vet blijven gelijk, spierweefsel neemt af, met als gevolg dat je vetpercentage stijgt. Maak dus een goed schema! Succes :thumbs:

maar goed als jullie dit

Maaltijd1:
25 gr brinta
50 gr wey
water

maaltijd2:
200 gr kipfilet
1 tomaat
water

maaltijd3:
140 gr tonijn
150 gr rauwkost
water

maaltijd4:
450 gr magere kwark
water

maaltijd5:
150 gr sperziebonen
150 gr kabeljauwfilet
(op dagen dat ik train voor het trainen 30 gr rijst erbij)
water

maaltijd6:
150 gr bloemkool of broccolli
150 gr rundvlees (biefstuk)
(op dagen dat ik train na het trainen 30 gr rijst erbij)
water

maaltijd7:
450 gr magere kwark
water

dus zo zien... waar zouden jullie dingen veranderen. Ik heb zoveel zitten lezen maar iedereen zegt wat anders. Het enige wat ik wijzer ben geworden is dat ik levertraan, lijnzaadolie moet gaan eten (1 lepel ongeveer) om de vetten iets op te krikken.
Ik wil het eigenlijk graag bij 1 topic houden waarin ik kan reageren en om advies vraag, vandaar dat ik veel lees hier en op andere fora en er hier op terug kom. Wat zouden jullie eruit gooien of toevoegen? en hoe zit het met noten eten. ik ben hieraan verslaafd en doe ik nu dus niet meer... wat voor noten zijn wel goed?

greets
Jaron

Wat meer brinta in de ochtend

Meer rijst voor en na het trainen

Lepel lijnzaadolie bij/door maaltijd 7

Je zal toch echt van alles wat je eet moeten uitrekenen wat er in zit kwa kcal etc om echt een overzicht te krijgev van wat je eet

Eerst ga je uitrekenen wat je onderhoudsbehoefte is aan kcal. Vervolgens bereken je hoeveel kcal (o.a. www.calorietabel.nl) die je nu binnen krijgt. Dat aantal verdeel je in % koolhydraten, eiwitten, en vetten.

Als je weet wat je onderhoudsniveau ga je daar voor de cut zo'n 400 kcal onder zitten. Omdat je vetten nodig hebt voor hormoonproductie etc, ga je lager in de koolhydraten zitten.

Houdt een verdeling aan van ongeveer:
koolhydraten 35-40%
eiwitten 40-50%
vetten 15-20%
(met een totaal van 100 uiteraard :D )

Probeer om in elke maaltijd van alles wat te stoppen, m.u.v. de laatste maaltijd, daar mag je kh skippen.

Splendid zei:
Viel mij ook al op, dat je helemaal geen koolhydraten in je dieet hebt opgenomen. Behalve op trainingsdagen dan, en zelfs dan is dat 30 gram erg weinig.

Koop bijvoorbeeld lijnzaadolie bij de reformzaak of bij je sportwinkel. Als die vriend van je wedstrijden heeft gedaan, dan weet hij ook vast wel waar je supplementen kunt kopen! Of neem noten (geen pinda's). Wel uitrekenen hoeveel je nodig hebt.

Als je probeert te cutten op de manier dat je nu doet, is het helemaal niet verwonderlijk dat je geen vet kwijtraakt. Je lichaam schrikt van de die enorme calorie afname en gaat erg zuinig met dat kleine beetje energie om. Met als gevolg dat je geen vet verbrand, maar alleen je metabolisme richting nul draait.

Als je erg negatief bent kan het zelfs zo zijn dat je door je dieet alleen spierweefsel kwijtraakt en weinig tot geen vet. Dat zou ook de toename van je vetpercentage verklaren. Kilo's vet blijven gelijk, spierweefsel neemt af, met als gevolg dat je vetpercentage stijgt. Maak dus een goed schema! Succes :thumbs:
mag ik vragen waarom geen pindas
omdat ik van me begeleidter 2maal pw een handje pelpinda,s moet eten voor de goede vetten en 2maal zalm of makreel..........

Splendid zei:
Eerst ga je uitrekenen ......

.....Houdt een verdeling aan van ongeveer:
koolhydraten 35-40%
eiwitten 40-50%
vetten 15-20%
(met een totaal van 100 uiteraard :D )

Probeer om in elke maaltijd van alles wat te stoppen, m.u.v. de laatste maaltijd, daar mag je kh skippen.

Nu dit zijn mijn voedingswaarden van het dieet zoals ik het nu eet op niet trainingsdagen....

Product Hoevh. Cal. Kh. Eiw. Vet.

Maaltijd 1
Brinta 25 gr 91.5 3 18.5 0.625
Whey 75 gr 191 40.75 5.85 0.5
(EXCLUSIVE WHEY)

Maaltijd 2
Kipfilet 200 gr 374 66.8 1 9.4
Tomaat 1 stuk 12 1 2 0

Maaltijd 3
Rauwkost 150 gr 19.5 1.8 3.6 0
Tonijn 150 gr 226 54 0 0.75

Maaltijd 4
M. Kwark 500 gr 320 65 15 0

Maaltijd 5
Bloemkool150 gr 30 3 4.5 0
Kabeljauw150 gr 123 27 0 1.5

Maaltijd 6
S. Bonen 150 gr 36 3.45 5.5 0
Biefstuk 150 gr 172.5 33 0 4.5

Maaltijd 7
M. Kwark 500 gr 320 65 15 0

Totalen 1915.5 363.8 70.95 17.275

Totalen 1976.1 365.3 84.75 18.815
met trainen

Ik ben aan t proberen mn energie behoeften te uit te rekenen (ik heb er al 2 bruine boterhammen uitgehaald na de 2de week en na de derde de rijst op de dagen dat ik niet train. Ook is er een warme maaltijd uit, broccoli/sperziebonen met kip, zelfde hoeveelheden als de andere 'warme' maaltijden)

Wat raden jullie mij nu aan als jullie kijken naar de totalen? Vetten erbij? Kh erbij? wat en waar? en welke noten mag ik nou wel of niet eten ;)

groeten Jaron

pinda's zijn ook goed. Maar 1 eetlepel is veeeeeeeeeel te weinig. Deze vetten zijn NIET slecht. kh vooral 'sochtends, voor de training en na de training belangrijk dus je moet minimaal 3 maaltijden waar kh in moeten zitten. De andere maaltijden kunnen dan bestaan uit eiwit en vetten.

Splendid zei:
Eerst ga je .....

......Als je weet wat je onderhoudsniveau ga je daar voor de cut zo'n 400 kcal onder zitten. Omdat je vetten nodig hebt voor hormoonproductie etc, ga je lager in de koolhydraten zitten.

Houdt een verdeling aan van ongeveer:
koolhydraten 35-40%
eiwitten 40-50%
vetten 15-20%
(met een totaal van 100 uiteraard :D )......

goed tis ff wat werk maar ik kom op t volgende uit

Energie behoefte (uitgegaan van de 30% ik train 3x in de week anderhalf uur en loop nu hard 4x in de week (ochtend) rustig ongeveer half uur drie kwartier... aeroob.. heet dat geloof ik ;)) = 3156.96

koolhydraten = 1894 (60)
eiwitten = 631.34 (20)
vetten = 631.34 (20)

(moet ik een andere verhouding aanhouden dan 60,20,20 met de beweging/voeding die ik gebruik?) (jij zei al bijv. 40, 40, 20 oid? waarom?)

per dag kom ik dan op de volgende totalen:

Koolhydraten = 473.5
Eiwitten = 157.8
Vetten = 70.15

Maar ik zit dus in die cut dus moet dit lager... hoeveel procent van de dagtotalen (direct hierboven) kan ik afhalen en komt dat dan ongeveer overeen met de totalen waar ik nu op zit ( niet trainen als voorbeeld 363.8kh 70.95ei 17.275vet)

Kunnen jullie me verder helpen nu jullie meer getallen hebben van mij persoonlijk? Wat kan ik in mijn schema toe gaan voegen? (liefst eerst de 1ste bovenstaande vraag)

groeten
Jaron

Terug
Naar boven