Er is een jongen bij ons in de sportschool die wel mijn grote voorbeeld was om hardcore te trainen.
Hij komt altijd in de sportschool in camouflage/militaire kleurtjes kleding en zijn camouflage pet achterstevoren natuurlijk of soms een camouflage hoofddoek en hij weegt misschien een zware 50-55 kilo.
Komt altijd luidruchtig binnen, onderbreekt iedereen bij het trainen om luidruchtig gedag te zeggen en stopt onderweg naar de kleedkamer om praatjes te houden ook al ben je midden in je set bezig.
Zelfs van degenen die in het midden van een zware set zijn verwacht hij een vriendelijk "Goedenavond" of een hand of schouderklop o.i.d.
Als jij zijn hand niet schudt of even naar hem gromt om hem te laten weten dat jij hem hebt gezien, dan zal hij je wel laten weten dat hij er is, door even vriendelijk je zware gewicht naar beneden te drukken (bij wijze van grapje, maar hij drukt het echt naar beneden als jij zit te vechten met je 6e rep)
Ongeveer een half uur later komt hij eindelijk uit de kleedkamer en begint zijn workout.
Je herkent hem altijd door zijn hele grote squat riem (misschien is het een normale squat riem maar door zijn 50 kilo lijkt het wel erg breed en groot), hij heeft heel erg last van ILS zodat het lijkt alsof hij een extra paar schouders en traps heeft.
Hij doet altijd dezelfde workout, welke begint met de 5cm-8 schijven per kant leg press waar hij zichzelf doorheen schreeuwt.
Hij heeft een paar vreemde gewoontes dat hem onderscheidt:
Hij draagt dus altijd een massieve stopwatch om zijn nek en timed zichzelf dus tijdens deze gruwelijke sets.
De stopwatch schijnt hem echter niet genoeg te motiveren.
Jammer genoeg praat de stopwatch niet dus hij praat voor de stopwatch of voor zijn onzichtbare trainingspartner of wie dan ook... Je weet wie ik bedoel als je hem ziet/hoort.
Hij schreeuwt en kreunt niet alleen in afgrijzen, maar hij motiveert zichzelf erbij (het is leuker om het in het engels te zetten want iedereen hier op het eiland praat engels, dus ik zal precies neerzetten wat hij allemaal zegt/schreeuwt/kreunt):
... C'MON, C'MON, C'MON, C'MON!!! FASTER!! PUSHITPUSHITPUSHITPUSHIT!!!!! YOU CAN DOOOOOOOOOOOO IIIIIIIIIIIIIT!!!!!!! UUUUUUUGHHHHHH!!!!
Was hij maar net zo hip en cool als die anderen die er rondlopen:
gebruik de liggende legcurl als een op je buik liggende biceps curl machine waarbij je hoofd dus aan de andere kant ligt als bij een leg curl.
Doe alsof je een bokser of een ander gevaarlijk persoon bent en neem een 15 kilo dumbbell in je handen en begin "jabs" te geven voor de spiegel met de nodige geluiden totdat je schouder uit de kom schiet...
Of nog beter: doe schijn uppercuts terwijl je op de lopende band aan het joggen bent en probeer er niet achterlijk uit te zien omdat je zowat je balans verliest.
Ik ga snel weer naar de sportschool