XXL Nutrition

Ik ben een jongen van 15 jaar

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik weet niet waar jij kijkt maar de eerste 5 sites (verder heb ik niet gekeken) wordt er duidelijk vermeld dat gewichtheffen niet slecht is voor de groei en waarom.
 
Voetballerke zei:
Heb gekeken op enkele forums en het antwoord is niet echt duidelijk sommigen zeggen dat datb zo is en anderen niet.

Als je denkt dat het slecht is, houd er dan maar gewoon mee op en ga voetballen ofzo. en ga op fitness als je 16 bent
 
onzin

ik ben rond mn 13 ook al begonnen met gewichten trainen (wel nog niet zo zwaar maarja :p ) ben nu 14 en ga nu al meer % van mn 1RM trainen, heb nog niets van last ofzo gehad dussss :)
 
Smoothmold zei:
ik denk dat de meesten als newbie zijn begonnen :rolleyes:

Er is een verschil tussen newbie en hier komen en dit soort vragen stellen. Ik ben ook nog niet zo heel lang bezig.. maar ik begon door hier te LEZEN ik ging niet gelijk dit soort vragen stellen waar je toch geen serieus antwoord op krijgt.
 
ja, ik ben ook eerst gewoon overal dingen die mij interesseerden gaan lezen enzo. Daar ben ik meer dan genoeg tegengekomen dat bv enkel armen trainen niet minder helpt omdat een lichaam meer als een geheel ontwikkelt.

ik ben natuurlijk geen expert maarja :p
 
Kom op heren, hij is 15. Beetje kinderachtig om dan zijn instelling te gaan afzeiken. Genoeg 15-jarigen die niet aan training denken maar met andere zaken bezig zijn. Beetje stimuleren i.p.v. afkraken is meer op zijn plaats.
 
"EricR" ik versta onder trainen niet het maken van 100 bicepcurls met dumbbells van 2kg
 
j354j4 zei:
Er is een verschil tussen newbie en hier komen en dit soort vragen stellen. Ik ben ook nog niet zo heel lang bezig.. maar ik begon door hier te LEZEN ik ging niet gelijk dit soort vragen stellen waar je toch geen serieus antwoord op krijgt.

Zeg dan dat ie zich eerst moet inlezen ipv af te kraken:cool: Ik kan me nog goed herinneren dat ik ook rond mijn 15e begon met alleen het trainen van biceps met lichte dumbbells van 0,5 kilo en 1 set duurde dan 10 a 15 min dus wel een paar 100 reps :p En pushups, en situps. Gelukkig ben ik die fase voorbij :D
 
Smoothmold zei:
Zeg dan dat ie zich eerst moet inlezen ipv af te kraken:cool: Ik kan me nog goed herinneren dat ik ook rond mijn 15e begon met alleen het trainen van biceps met lichte dumbbells van 0,5 kilo en 1 set duurde dan 10 a 15 min dus wel een paar 100 reps :p En pushups, en situps. Gelukkig ben ik die fase voorbij :D

Owk sorry dan.. Ik ben pas later begonnen (helaas :( ) dus misschien komt het daarom dat ik me niet zo goed kan inleven.
 
goede oefeningen voor jou zijn bodyweight oefeningen, zoals pullups of chinups aan een stang/deurpost of balk, pushups, incline pushups, handstandpushups, dippen tussen 2 stoelleuningen en pistols.

Pistols zijn kniebuigingen met 1 been en het ander been naar voren gestrekt.
 
haha zie je hem al chinnen aan een deurpost..
op superdudes.nl hebben ze wel goeie tips voor je.
 
niekos zei:
"EricR" ik versta onder trainen niet het maken van 100 bicepcurls met dumbbells van 2kg

balen.. dat is mn favoriete bezigheid :o
 
mischien is het niet slecht voor de groei en botten maar mischien wel met je pezen en aanhechtingsplekken van je spieren enzo, als je volgens mij zomaar heeel intensief gaat trainen zonder basis krijg je later problemen?! (zeg a.u.b als ik het verkeerd heb!!) dit zei mijn begeleider van fitness temminste, omdat ik na een oefening (stang naar beneden trekken achter de nek, voor rug enzo)
een paar dagen Flinke spierpijn heb gehad
 
Slayer1988 zei:
mischien is het niet slecht voor de groei en botten maar mischien wel met je pezen en aanhechtingsplekken van je spieren enzo, als je volgens mij zomaar heeel intensief gaat trainen zonder basis krijg je later problemen?! (zeg a.u.b als ik het verkeerd heb!!) dit zei mijn begeleider van fitness temminste, omdat ik na een oefening (stang naar beneden trekken achter de nek, voor rug enzo)
een paar dagen Flinke spierpijn heb gehad


je moet ook niet als een mongeaul gelijk proberen 150kg te deadliften.

gewoon lekker kalm aan beginnen met bijvoorbeeld 2x pw fullbody.
Probeer zo fanatiek en correct mogelijk te trainen, lekker dooreten, komt alles goed. ben je met je 18de zeker de categorie superdude al voorbij.
 
Sinlath zei:
je moet ook niet als een mongeaul gelijk proberen 150kg te deadliften.

gewoon lekker kalm aan beginnen met bijvoorbeeld 2x pw fullbody.
Probeer zo fanatiek en correct mogelijk te trainen, lekker dooreten, komt alles goed. ben je met je 18de zeker de categorie superdude al voorbij.

versterkt gewichtheffen je gewrichten etc. niet juist? heb zelf overigens na 5-6 maandjes traine 140kg gedeadlift zonder problemen hoor:D
 
AlexT zei:
is onzin hoor, google maar is, krijg je genoeg betrouwbare sites waar daar dingen over staan. Train zelf ook redelijk intensief als 14-jarige:D
Ja en jij groeit tot je 18e misschien met 5 centimeter ...

Hettis niet slecht intensief trainen op die leeftijd , je riskeert daarmee alleen je lengte.. je zal niet je volledige groei halen
 
tiMMetjuh zei:
Ja en jij groeit tot je 18e misschien met 5 centimeter ...

Hettis niet slecht intensief trainen op die leeftijd , je riskeert daarmee alleen je lengte.. je zal niet je volledige groei halen

En waarom denk je dat? Is nog nergens in een studie bewezen dat dit zo is.
 
AlexT zei:
En waarom denk je dat? Is nog nergens in een studie bewezen dat dit zo is.
Hoeft ook niet beweze te zijn je komt er vanzelf achter ;)
 
hoe weet/wist je dan dat je niet gewoon voorbestemd was nog maar 5cm te groeien kwa lengte...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven