XXL Nutrition

Ik ben een psychopaat. Jij ook? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

D.

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
10 jun 2003
Berichten
9.093
Waardering
2
Psychopathie is datgene wat wordt gemeten met de Hare Psychopathy Checklist-Revised (PCLR}.

De checklist bestaat uit twintig kenmerken die bij een persoon in meerdere of mindere mate aanwezig kunnen zijn.



Psychopaten hebben grote problemen met hun gevoelens ten opzichte van andere mensen en met relaties. Acht van de twintig kenmerken in de checklist hebben hiermee te maken.



Per kenmerk scoor je 1 punt als dit gedrag aanwezig is en 2 punten als het gedrag in ernstige mate aanwezig is. Let op: Het gedrag wordt niet vastgesteld door de "patiënt" te testen, maar door personen uit zijn omgeving te bevragen. Dit omdat psychopaten vaak geboren leugenaars zijn en de test zodoende kunnen saboteren.



Je wordt pas geclassificeerd als psychopaat, als je na het optellen van alle scores minimaal 30 punten scoor! Hierbij geldt een enorm verschil tussen een score van 28 of van 30! Daarom is het scoren voorbehouden aan deskundigen psychologen!! U kunt via onderstaande checklist echter wel een globale indicatie verkrijgen hoe problematisch het gedrag van een persoon is.



Raadpleeg altijd een deskundige indien u vermoedt met een psychopaat van doen te hebben!!



CHECKLIST (PCLR)



Gedrag tegenover anderen

1. Gladde prater / oppervlakkige charme.

Het prototype psychopaat is oppervlakkig in het contact met anderen. Psychopaten vertellen vaak sterke verhalen, en proberen zich beter voor te doen dan ze zijn, waarbij ze vaak wel charmant overkomen.



2. Sterk opgeblazen gevoel van eigenwaarde.

Het zijn opscheppers die een veel te positieve inschatting hebben van hun talenten en vaardigheden.



3. Pathologisch liegen.

Psychopaten zijn notoire leugenaars die er meestal geen enkele moeite mee hebben als ze worden betrapt op een leugen. Ze hebben overal een excuus of reden voor en willen nog wel eens iets op 'erewoord beloven', ook al blijkt dat erewoord haast nooit wat waard te zijn.



4. Gebrek aan berouw of schuldgevoel.

Psychopaten kennen geen schuldgevoelens of spijt over de dingen die ze anderen aandoen. Ze kunnen zeggen dat het slachtoffer het verdiende of dat het slachtoffer eigenlijk niets bijzonders is aangedaan.



5. Geen verantwoordelijkheid nemen voor het eigen gedrag.

Ze zijn niet in staat of niet bereid om de verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen gedragingen. Het zijn altijd anderen die de schuld krijgen en anders is er wel een alternatief excuus te vinden.



6. List en bedrog / manipulerend gedrag.

Het prototype psychopaat manipuleert en bedriegt anderen en besteedt daarbij geen aandacht aan wat dat voor hen betekent.



Ze vertonen daarbij nogal eens crimineel gedrag in de vorm van bijvoorbeeld fraude en verduistering en niet-crimineel gedrag in de vorm van overspel en het aftroggelen van geld van familieleden.



7. Ontbreken aan emotionele diepgang.

Psychopaten komen op anderen over als koud en ongevoelig. Hun 'emoties' doen vaak als dramatisch, kortstondig en onecht.



8. Kil/gebrek aan empathie.

In al hun gedragingen tonen psychopaten weinig respect voor de rechten, gevoelens en het welzijn van anderen. Ze beschouwen andere mensen als potentiële slachtoffers die te manipuleren zijn en beschouwen zichzelf als de belangrijkste persoon die er is.



Naast problemen met hun gevoelens ten opzichte van andere mensen en met relaties, vertonen psychopaten zeer problematisch gedrag in hun levensstijl.



Persoonlijk gedrag

9. Prikkelhongerig/neiging tot verveling.

Psychopaten hebben een zeer sterke behoefte aan stimulatie en een ongebruikelijk sterke afkeer van verveling. Ze leiden doorgaans een snel leven met veel risicogedrag en experimenten met drugs, en vinden dat school, werk en langdurende relaties saai en vervelend zijn.



10. Parasitaire levensstijl.

Een psychopaat kiest er vaak voor om te teren op de zak van de familie, partner of vrienden, en vermijdt het hebben van een vaste baan.



11. Gebrekkige beheersing van gedrag.

Kenmerkend is dat ze vaak opvliegend zijn en zich slecht kunnen beheersen. Op mislukkingen, kritiek en frustraties reageert een psychopaat vaak met geweld, scheldpartijen of bedreigingen. Dit kan even snel ophouden als het is begonnen.



12. Impulsiviteit.

Psychopaten gedragen zich vaak uitermate impulsief zonder echt stil te staan bij de voors en tegens van hun gedrag: Relaties worden nogal eens beëindigd, banen worden opgezegd en ze verhuizen zonder anderen daarover te informeren en zonder dat de beslissing goed is overdacht



13. Onverantwoordelijk gedrag.

Psychopaten tonen geen verantwoordelijkheidsgevoel of loyaliteit ten opzichte van familie, vrienden, werkgevers, huisbazen of anderen. De omgang met geld is vaak bedroevend. Ze hebben schulden, gaan beroerd om met zakenrelaties en zijn hun familie vaak enorm tot last.



14. Ontbreken van realistische doelen op de lange termijn.

Psychopaten hebben geen plannen of doelen voor de lange termijn. Ze leven van dag tot dag en veranderen hun plannen continu, en storen zich er niet aan dat hun leven vrij inhoudsloos is.



15. Gedragsproblemen op jonge leeftijd.

De kinderjaren kenmerken zich door tal van problemen zoals liegen, vechtpartijen, diefstalletjes, beroving, brandstichting en uitingen van geweld tegen mens en dier. De psychopaat staat daardoor vaak al vroeg bekend als het zwarte schaap van de familie.



16. Jeugdcriminaliteit.

In hun tienertijd gedragen ze zich zeer antisociaal en krijgen ze te maken met arrestaties en veroordelingen.



17. Schending van voorwaardelijke invrijheidsstelling.

Als volwassene onderneemt de gedetineerde psychopaat ontsnappingspogingen, keert niet terug van weekendverloven, begaat delicten tijdens de voorwaardelijke invrijheidsstelling, en houdt zich niet aan de voorwaarden van de voorwaardelijke gevangenisstraf.



Coïtusualiteit

18. Coïtusuele losbandigheid,

Dit kenmerkt zich door vele vluchtige contacten en/of veel experimenteer gedrag. Ook op dit gebeid is de psychopaat immers snel verveeld en voelt hij een sterke behoefte tot stimulatie.



19. Een verleden met veel huwelijken en/of samenwoonrelaties

Vele contacten geven ook evenzo vele problemen, maar deze staan niet altijd een vaste relatie in de weg. Vaak is er (dan) sprake van uitbuitingssituaties, totdat de partner inzicht verwerft of haar angst overwint. Veel vrouwen worden aangetrokken tot een machoman. Zie hiervoor de pagina monsterverbond



20. Een strafblad met veel verschillende soorten delicten.

Psychopaten streven vaak naar gemakkelijk materieel gewin. Hierbij worden vaak verschillende strategieën en tactieken gebruikt, die weer veel vermogens– en gewelddelicten opleveren.

bron
 
pfff.... ok dan!

Confronterend lijstje.. als dit klopt is denk ik 90% vd bevolking klaar voor een uitvoerig onderzoek en jarenlange behandeling :D
 
Superoppervlakkig 'onderzoek'. En vaak klopt het ook niet als je de levens van de beruchte serialkillers hiernaast legt.
 
Geen last van, 4 punten.

Ook al zou ik daar natuurlijk juist een psychopaat door kunnen zijn omdat ik een pathologische leugenaar ben en lieg over de uitslag.
 
EricR zei:
Geen last van, 4 punten.

Ook al zou ik daar natuurlijk juist een psychopaat door kunnen zijn omdat ik een pathologische leugenaar ben en lieg over de uitslag.

Scherp!
 
:roflol:
EricR zei:
Geen last van, 4 punten.

Ook al zou ik daar natuurlijk juist een psychopaat door kunnen zijn omdat ik een pathologische leugenaar ben en lieg over de uitslag.
 
EricR zei:
Geen last van, 4 punten.

Ook al zou ik daar natuurlijk juist een psychopaat door kunnen zijn omdat ik een pathologische leugenaar ben en lieg over de uitslag.

:roflol:

Leuke SPH test
 
Berg mij maar op jongens!
 
Ik ben geen psychopaat, ik heb nooit iemand pijn gedaan. Ik heb altijd het beste met mensen voor zo lang zij geen fouten maken. Ik kan er toch ook niks aan doen dat andere mensen steeds falen... Het is hun eigen schuld, ik kan er toch niks aan doen dat zij gewoon zwak zijn, ik bedoel het allemaal wel goed met ze. Ik beloof het op mijn erewoord.
 
Lol @ Ericr.
Bij jouw kunnen we beter maar niet in de kelder of vriezer kijken? :D

Alleen puntje 11 is enigszins herkenbaar. Ik ben heel snel heel boos en dat is ook heel snel weer over.

Laatst op NGC een betrouwbaardere test gezien. Dan meten ze je reactie na het zien van een reeks afbeeldingen. Deze afbeelding bestaan uit mooie naakte vrouwen of verschrikkelijk verminkte mensen. Een psychopaat vertoont geen reactie bij het zien van de verminkte lichamen. :eek:

Edit: ik ben wel in staat om iemand te vermoorden. Maar dat kan ik niet emotieloos, dan moet ik zo’n iemand echt haten en verachten. Maarja, dat geldt denk ik voor iedereen.
 
Lauw zei:
Lol @ Ericr.
Bij jouw kunnen we beter maar niet in de kelder of vriezer kijken? :D

Alleen puntje 11 is enigszins herkenbaar. Ik ben heel snel heel boos en dat is ook heel snel weer over.

Laatst op NGC een betrouwbaardere test gezien. Dan meten ze je reactie na het zien van een reeks afbeeldingen. Deze afbeelding bestaan uit mooie naakte vrouwen of verschrikkelijk verminkte mensen. Een psychopaat vertoont geen reactie bij het zien van de verminkte lichamen.

En als je regelmatig op ogrish kijkt vertoon je na een tijdje ook geen reactie bij het zien van onthoofdingen. Maar dat heeft meer met gewenning te maken zeker
 
Ik heb iemand gekend die zo tegen de 40 punten zit. Ben blij dat hij is verhuisd.
 
Lauw zei:
Edit: ik ben wel in staat om iemand te vermoorden. Maar dat kan ik niet emotieloos, dan moet ik zo’n iemand echt haten en verachten. Maarja, dat geldt denk ik voor iedereen.

Hmm dat denk ik niet ik denk dat het ook van de context afhangt waaróm je iemand vermoord. In oorlogsgebied gaan ook mensen dood dan moet het knopje om anders ga je zelf. ???
 
Ik lieg nooit, maar wordt ook nooit opgepakt omdat ze met niet serieus nemen.

"dag buurvrouw, mooie dochtertje......"
:D
 
MightyDuck zei:
Hmm dat denk ik niet ik denk dat het ook van de context afhangt waaróm je iemand vermoord. In oorlogsgebied gaan ook mensen dood dan moet het knopje om anders ga je zelf. ???
Iemand in een oorlog neerknallen lijkt me nog knap lastig. Ja, als je letterlijk moet vechten om je leven dan is de keuze snel gemaakt. Maar stel dat jij in een hinderlaag ligt, en je hebt een nietsvermoedende kerel in je vizier, dan lijkt het me nog knap lastig om de trekker over te halen.
 
Lauw zei:
Iemand in een oorlog neerknallen lijkt me nog knap lastig. Ja, als je letterlijk moet vechten om je leven dan is de keuze snel gemaakt. Maar stel dat jij in een hinderlaag ligt, en je hebt een nietsvermoedende kerel in je vizier, dan lijkt het me nog knap lastig om de trekker over te halen.

Soldaten worden psychologisch getraind door te schieten op kopschijven die opklappen (omdraaien) in het veld. hierdoor wordt de reactie tijd versneld en de 'nadenktijd' bekort. Als je wat ziet (opklappende/omdraaiende schijf) eerst schieten dan denken.
Zo hoopt men de emotionele kant van de mens gedeeltelijk uit te schakelen
in 'combat' scenarios. Dit is ook wetenschappelijk ondersteund door onderzoeken in de states.
 
Back
Naar boven