Fitness Seller

Ik ben Mamon

In hoeveel tijd is dit doel te behalen


  • Totaal stemmers
    9

Bezoekers in dit topic

Mamon

Novice
Lid geworden
13 apr 2017
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
76kg
Hallo Forum-posters/readers.

Mijn naam is Mamon,
Ik "sport" al sinds een klein kind, en de eerste halters die ik me kan heugen waren Harry Potter boeken.
Nu ben ik 26 waarvan ik er zeker 15 zeer sportief heb doorgebracht, dit was goed geweest als ik vanaf me 11de bezig was.
Serieus fitnissen heb ik nooit gedaan, aangezien dit alleen in vlagen voorbij kwam die zelde langer duurde als 3 maanden.
Ondanks een bizar rust patroon en een voeding waar jullie waarschijnlijk van zouden moeten huilen, altijd wel een redelijk fysiek/ kracht gehad.

NUUUUUU.........

Nu ben ik sinds kort 26 en word het toch eens tijd om alles wat serieuzer te benaderen,
Daarom leek het me een goed idee om het ditmaal niet alleen te doen, maar gebruik te maken van dit forum.

Waarom nou fitness serieuzer?

Waarom ik begin met het serieuzer aanpakken van fitness, nou dat is een verandering die je meteen kan maken en sporten is altijd mogelijk.
Ik heb recentelijk een carriere keuze gemaakt en met me sportieve achtergrond met vol vertrouwen naar pre-selectie vertrokken.
Daar aangekomen bleek ik echter niet voorbereid, in vergelijking met een aantal mede vrijwilligers leek het alsof ik nog nooit had gesport.

Aangezien mijn doel niet slechts is aangenomen te worden maar ook daadwerkelijk een intressante functie te krijgen, heb ik toestemming gekregen me beter te voorbereiden en me dan opnieuw aan te melden.
Om mijn daadwerkelijke doel te behalen zal ik ongeveer dit moeten kunnen bereiken;

Doelen;

100 push up's - 2 minuten
25 pull up's - 2 minuten
100 sit up's- 2 minuten
3000 meter - 12 minuten
50km+ 30kg - in 2 dagen

Momenteel; niet lachen haha :P

22 push up's (1 malig daarna 6 tot 10)
4 pull up's ( enkele keren , 2 altijd )
100 sit up's ( geen problemen mee , 5 x)
x meter ( werkelijk geen idee, laatste keer gemeten was 2300 meter en 5 jaar geleden dat toen wel gehaald.
Xkm ( ik heb nog niet getraind met gewicht aangezien ik me rug niet krom wil lopen met een rugtas, ik loop wel dagelijks lange afstanden.

Ik ga nu mijn zoektocht beginnen op dit forum, om deze doelen te behalen.
Mochten jullie tips , ideeen van een plan van aanpak is dit altijd meer als welkom.

Groeten,

Mamon
 
Voor welke baan? Want dat haal ik er niet uit.
 
dit was er bewust uitgehouden, maar het gaan om een millitaire functie.
 
Korps mariniers als ik dat zo zie ;) je kunt hun eigen trainingsschema volgen. Is te vinden op hun website en duurt ca. 16 weken.

Voor pullups kun je een geschikt schema vinden van Pavel tsatouline. The fighter pullup heet het geloof ik. Werkt ontzettend goed :)
 
Je zit in de buurt Pren!
Gave reactie, ik heb beide meteen opgezocht ;) morgen mee aan de slag (Y)
 
Jouw doelen zijn wel ver boven cluster 6 toch?

Verder kan je inderdaad genoeg trainingsschema's vinden op google die je hier naar toe kunnen brengen.

Moet zeggen dat 100 in 2 min pushups en 25 pullups wel flinke doelen zijn die je niet in een paar weekjes gaat halen. Om dat in een jaar te halen zal je zeker 10kg moeten afvallen en flink moeten trainen
 
dit zijn inderdaad persoonlijke streven, toelatingseisen zijn stuk lager =)
dat heb ik er helemaal voor over Basmca, ik ben bezig met het optimaliseren van beide schema's die Pren aanraden.
die 10kg afvallen dit doen door veel cardio of intake van voedsel verlagen?
 
heel makkelijk te halen als je consquent en doelgericht traint.(pull ups lijkt me wel wat veel,zeker als je er maar 4 kan nu)
Heb echte sportbeesten gezien en die kwamen aan 20 pull ups zonder rust en volledig uithangen.

denk dat de pull ups wel moeilijkste gaan zijn.Is dat 25 zonder rust of met rust binnen die 2 minuten?Volledig uithangen?

Ik deed bv 65volledige push ups binnen 1 minuut na een maandje of 2 trainen.Maar begon wel hoger dan 22.
 
Laatst bewerkt:
Nee Johny, die 25 pull ups zijn vrij van tijd, ging er alleen wel van uit dat na een bepaalde hoeveelheid tijd het hoe dan ook te zwaar word. het volledig uithangen zijn ze erg streng op!
dit is ook het onderdeel wat me het zwaartst valt omdat ik hier dan ook nooit op heb getraind.
Heb je tot dat niveau getraind door veelvuldig je max reps uit te duwen of opvullen met negatieve push ups, of je max reps verspreiden over verschillende moeilijkheidsgraad en daarna + gewicht?
 
Nee Johny, die 25 pull ups zijn vrij van tijd, ging er alleen wel van uit dat na een bepaalde hoeveelheid tijd het hoe dan ook te zwaar word. het volledig uithangen zijn ze erg streng op!
dit is ook het onderdeel wat me het zwaartst valt omdat ik hier dan ook nooit op heb getraind.
Heb je tot dat niveau getraind door veelvuldig je max reps uit te duwen of opvullen met negatieve push ups, of je max reps verspreiden over verschillende moeilijkheidsgraad en daarna + gewicht?

25 binnen 2 minuten met rust zou nog te doen zijn. Maar wordt moeilijk als je er nu maar 4 kan.
maar 2 setjes van 10 en 1 setje van 5 is te doen binnen 2 minuten.Of 1setje van 9 en 2 van 8.
Maar als 4 nu je max is ga jij geen 5 setjes halen van 4 reps denk ik. je max optrekken moet dus hoger.

Ik trainde sowieso met gewichten maar ging dan gewoon ook wat meer pompen. Setjes zonder tijd met veel reps. En dan regelmatig met de chronometer erbij.
Werkte voor mij.

Het lopen is een vrij stevig tempo maar is te doen. ik deed geen 3000 maar trainde op 2400.
Met training 9minuten en 20 seconden wel kotsend toekomen. Ben wel nooit echt een loper geweest. De goei deden het bij ons onder de 0830. en de heel goei onder de 8.

heb jij snel blaren op de voeten? Dat kan je nekken voor die 50 km. Erger dan het gewicht en de afstand.
 
Laatst bewerkt:
Thanks , ga dit implenteren in week 2 om eerst een basis aan te leggen!
Ik denk inderdaad niet dat ik 5 setjes van max reps haal, ik heb al een leuk schema gedeeld gekregen van Pren voor de pull ups.
Zal elke week even posten hoe het gaat =)
 
Thanks , ga dit implenteren in week 2 om eerst een basis aan te leggen!
Ik denk inderdaad niet dat ik 5 setjes van max reps haal, ik heb al een leuk schema gedeeld gekregen van Pren voor de pull ups.
Zal elke week even posten hoe het gaat =)

Heb jij ergens een parcour van 3000 meter? Je zal wel langere afstanden moeten lopen ook.
maar ik heb graag de zfstand die ik moet lopen in de benen. Dan kan je beter het goede tempo aanvoelen.
Anders vertrek je mss te snel en dat kost je op de eindmeet tijd. Of je vertrekt traag en dat kost je ook weer tijd.

die 50 km wat je volgens mij voornamelijk kan nekken zijn blaren als je daar gevoelig voor bent.
Maar 30 kg is een enorm gewicht. Al eens mee proberen te stappen?Je rugzak moet goed gefit zijn of dat is de hel.
 
Laatst bewerkt:
Ik loop elke dag tussen de 15 en 35km zonder extra gewicht ( 1,5kg aan water).
Dit heb ik express niet met gewicht gedaan om blessure's te voorkomen, een geode tas word aangeschaft hiervoor!
Ik heb hier wat looproute's van 1 km en 3 km dus.

Eergister 27,7 km in 4 uur precies; dit is voornamelijk lopen en afentoe hardlopen tussendoor.
Zouden jullie aanraden met tas te beginnen of armen en benen verzwaren of een loodvest oid?
 
Ik loop elke dag tussen de 15 en 35km zonder extra gewicht ( 1,5kg aan water).
Dit heb ik express niet met gewicht gedaan om blessure's te voorkomen, een geode tas word aangeschaft hiervoor!
Ik heb hier wat looproute's van 1 km en 3 km dus.

Eergister 27,7 km in 4 uur precies; dit is voornamelijk lopen en afentoe hardlopen tussendoor.
Zouden jullie aanraden met tas te beginnen of armen en benen verzwaren of een loodvest oid?

Ik persoonlijk zou met licht gewicht beginnen.rugzak geen loodvest crap. Train as you fight!!! ;)

Als jij steeds gewend bent van zonder te stappen dan ga je denk ik verschieten als je dan ineens 30 kg op je bult krijgt.
Veel mensen praten alsof dat niets is tot ze echt voelen wat 30 kg aan materiaal is.

Je moet niet overdrijven qua frequentie maar zou er wel naartoe werken. Mss geen 30 kg maar toch naar een 25.
 
Back
Naar boven