XXL Nutrition

Ik ben obees? :(

Bezoekers in dit topic

Ik zou me serieus niet druk maken over obese. Je ziet er hartstikke goed uit, als je van de foto in het zwart naar de foto er naast bent gegaan heb je een hele knappe progressie gemaakt.

Ik kan me nog de tijd herinneren dat ze ter promotie van maaltijdvervangers/afslankproducten met weegschalen in winkelgebieden stonden om vervolgens voorbijgangers op basis van hun BMI adviezen te geven.
Een trainingsmaatje van me moest toch echt heel veel afvallen, hij was veel te dik! Maar kon wel zijn sixpack laten zien.
Ze bleven stamelend volhouden dat hij toch echt te dik was, want dat zei hun weegschaal...

Zonde als je door zo'n meting als deze onzeker wordt over de mooie progressie die je al hebt gemaakt. Je bent goed bezig, ga zo door!

Ik kan me nog de tijd herinneren dat ze ter promotie van maaltijdvervangers/afslankproducten met weegschalen in winkelgebieden stonden om vervolgens voorbijgangers op basis van hun BMI adviezen te geven.
Een trainingsmaatje van me moest toch echt heel veel afvallen, hij was veel te dik! Maar kon wel zijn sixpack laten zien.
Ze bleven stamelend volhouden dat hij toch echt te dik was, want dat zei hun weegschaal...

Zonde als je door zo'n meting als deze onzeker wordt over de mooie progressie die je al hebt gemaakt. Je bent goed bezig, ga zo door!
De machine zegt het, dus waarom verder kijken...

Wat erg dat ze dit echt deden! Zo extreem was het bij mij gelukkig niet. Het meisje zag wellicht de paniek in m'n ogen en wees me op m'n lager visceraal vet en dat 'dat toch ook al iets was' 😅. Gelukkig had je vriend het zelfvertrouwen en het lichaam om die mensen voor aap te zetten!

Wat erg dat ze dit echt deden! Zo extreem was het bij mij gelukkig niet. Het meisje zag wellicht de paniek in m'n ogen en wees me op m'n lager visceraal vet en dat 'dat toch ook al iets was' 😅. Gelukkig had je vriend het zelfvertrouwen en het lichaam om die mensen voor aap te zetten!
Visveraal vet is wat je liever niet hebt, vandaar ook het belang van een goede taille-omvang, enig begrip van de vele uitzonderingen en de realisatie dat een weegschaal alleen dingen kan wegen en geen lichaamsanalyse kan doen zou wel helpen bij een "gezondheidscheck".

"Tanita is a lying bitch"

Leuk werkuitje... :hamer:

Ten eerste: wát een prestatie dusver! Gewoon lekker zo doorgaan.

Ten tweede: wat een vreselijk (onderdeel van een) uitje, welke debiel bedenkt het om een soort collectief weegmoment met collega’s te doen😅

Visveraal vet is wat je liever niet hebt, vandaar ook het belang van een goede taille-omvang, enig begrip van de vele uitzonderingen en de realisatie dat een weegschaal alleen dingen kan wegen en geen lichaamsanalyse kan doen zou wel helpen bij een "gezondheidscheck".

"Tanita is a lying bitch"

Leuk werkuitje... :hamer:
Ja het voelde wel allemaal heel random. De lenigheidstest bijvoorbeeld was ook gewoon op een stoel zitten met je rechterbeen op 90 graden en je linkerbeen gestrekt en dan moest je reiken tot aan je voet. Als je je voet met gestrekt been kon raken, was je lenig genoeg. Ik kon zelfs verder reiken maar ik ben allesbehalve lenig. Laat me met mijn armen naar de grond reiken als ik sta en dat lukt maar net tot aan mijn tippen met m'n middelvinger 😂

"De gezondheid van onze medewerkers gaat ons aan het hart..."
Haha ik wil ook meer details pollie! Stonden jullie allemaal in een kring om de weegschaal heen of gebeurde dit toch wel apart in een kamertje? En wat was initieel de bedoeling, wat was de activiteit?😅

Ten eerste: wát een prestatie dusver! Gewoon lekker zo doorgaan.

Ten tweede: wat een vreselijk (onderdeel van een) uitje, welke debiel bedenkt het om een soort collectief weegmoment met collega’s te doen😅
Hahaha het was heel onverwacht hoor. Gewoon een soort van beurs waar dit toevallig ook stond. Gelukkig bleef iedereen wel discreet over z'n resultaten. Maar eens terug op het bureau was mijn hoofd overal behalve bij het werk 😅

Noem ze maar op casanova. Als jij die “sportieve man” bent dan vreet ik me slipper op
Ik val wel op een beetje buff, verder terug on topic gaarne

Haha ik wil ook meer details pollie! Stonden jullie allemaal in een kring om de weegschaal heen of gebeurde dit toch wel apart in een kamertje? En wat was initieel de bedoeling, wat was de activiteit?😅
Hahaha nee gelukkig niet! 😂 Mijn baas (prima kerel verder) was super enthousiast en trok iedereen meteen mee naar het promotiestrandje toen hij het zag. Ik was heel terughoudend omdat ik wist dat ik het gewicht niet zou willen weten maar ben dan toch gezwicht voor de groepsdruk. Vanaf toen ging iedereen een beetje z'n eigen weg. Twee collega's begonnen met de handkrachttest, een andere ging z'n lenigheid testen en ik werd ondertussen gewogen. En dan na het weegmoment kreeg ik dus dat papiertje in bijlage en ging het meisje dat met mij bespreken. Ze was wel heel respectvol en gaf niet ongevraagd advies zonder mijn situatie te kennen ofzo. Ze ging ook niet met een grote rode obesitasvlag zwaaien, oef. Ze had het papiertje zelfs zo geplooid zodat ik het gewicht niet moest zien 🥴 Op m'n bureau bekeek ik de resultaten nogmaals en leek het me eerder een geval van 'overgewicht' (niet veel beter maar toch iets) ipv obesitas. Was echt geschrokken toen ik dat achteraf erop zag staan.

Als ik de twee foto's vergelijk doe je het juist supergoed. Getallen als BMI en vetpercentage zijn niet zo relevant. De spiegel zegt genoeg; in dit geval dat je heel goed bezig bent. 💪

Dit soort weegschalen zijn net zo echt als koud vuur...dat bestaat namelijk niet...

Je bent 1.63, je weegt 70kg...

En je hebt een platte buik...(ook nog een mooie buik. Mag ik wel zeggen toch?)

De enige die "obese" is, dat is die weegschaal zelf...een echte Tanita dus.

Nee, je hoeft je zeker niet druk te maken om die uitslag en om dat ene woordje.
Doe gewoon lekker je ding want zo te zien heb je echt enorm veel overwonnen.

Dus, keep it up!

💪🏼✌🏼🍀

Als ik de twee foto's vergelijk doe je het juist supergoed. Getallen als BMI en vetpercentage zijn niet zo relevant. De spiegel zegt genoeg; in dit geval dat je heel goed bezig bent. 💪
Dankje! Oh, vetpercentage ook niet? Waarom dan niet? Is het niet realistisch genoeg of geeft het een vertekend beeld? Als ik in de spiegel kijk, zie ik zeker nog de plekjes met te veel vet. De foto is uiteindelijk ook maar een momentopname van een goede ochtend 😅 vanaf m'n eerste maaltijd zet m'n onderbuik weer uit hoor.

Dit soort weegschalen zijn net zo echt als koud vuur...dat bestaat namelijk niet...

Je bent 1.63, je weegt 70kg...

En je hebt een platte buik...(ook nog een mooie buik. Mag ik wel zeggen toch?)

De enige die "obese" is, dat is die weegschaal zelf...een echte Tanita dus.

Nee, je hoeft je zeker niet druk te maken om die uitslag en om dat ene woordje.
Doe gewoon lekker je ding want zo te zien heb je echt enorm veel overwonnen.

Dus, keep it up!

💪🏼✌🏼🍀
Waarom gebruiken ze het dan voor dit soort 'wetenschappelijke gezondheidsmetingen' 😩 Er waren allemaal studenten bij betrokken dus de volgende generatie gezondheidswerkers gaat dit soort weegschalen wellicht blijven gebruiken...

En goh, dit is echt mijn buik op een goede ochtend op het juiste moment in m'n cyclus. Ik durf gerust relativeren dat mijn buik doorgaans echt niet plat is. Het gedeelte boven m'n navel op zich wel maar het stuk eronder kan flink uitsteken helaas. Misschien dan niet obees, maar zeker nog wat te veel om van te houden 😅

Stomme vraag wellicht, maar wat is Tanita?

Dankje! Oh, vetpercentage ook niet? Waarom dan niet? Is het niet realistisch genoeg of geeft het een vertekend beeld? Als ik in de spiegel kijk, zie ik zeker nog de plekjes met te veel vet. De foto is uiteindelijk ook maar een momentopname van een goede ochtend 😅 vanaf m'n eerste maaltijd zet m'n onderbuik weer uit hoor.

Of je bent gewoon wat te streng voor jezelf 😉

Waarom gebruiken ze het dan voor dit soort 'wetenschappelijke gezondheidsmetingen' 😩 Er waren allemaal studenten bij betrokken dus de volgende generatie gezondheidswerkers gaat dit soort weegschalen wellicht blijven gebruiken...

En goh, dit is echt mijn buik op een goede ochtend op het juiste moment in m'n cyclus. Ik durf gerust relativeren dat mijn buik doorgaans echt niet plat is. Het gedeelte boven m'n navel op zich wel maar het stuk eronder kan flink uitsteken helaas. Misschien dan niet obees, maar zeker nog wat te veel om van te houden 😅

Stomme vraag wellicht, maar wat is Tanita?
Tanita, staat bovenaan de bon die je hebt gekregen.

Dat is het merk van die weegschaal.

Weegschaal, is enkel om te wegen, meer niet.

En die studenten die er bij staan kunnen er ook niks aan doen.

Een bodybuilder van 1.88 die 130kg weegt met 10 procent vet, dus dat je alle buikspieren ziet, zou volgens die weegschaal ook obese zijn...puur vanwege gewicht en lichaamslengte....

Slaat echt nergens op.

✌🏼

Back
Naar boven