MuscleMeat

Ik ben Thomas, 37 jaar en ik doe een bodybuilder na

Bezoekers in dit topic

Ik heb eens mezelf in de kont gekeken, maar een puber-olifantje is er niets bij.

Ik betwijfel dat het alleen vet is (we gaan het komende weken zien als ik fasted cardio en kcal restrictie goed voor elkaar krijg).

Ben ik gewoon genetisch gezegend met een manly twerk-butt :o

Vandaag ook nog wel wat vermoeide spieren tijdens training.
Gewoon lui squats gedaan in Smith machine op 180 kg. Leg press 350, lunges met 2x 34 kg en nog een bult andere machines.
Het wil allemaal maar niet goed genoeg groeien.

Alles ziet er 10x beter uit dan 3 maanden geleden maar elke keer verleg je je grenzen. En bij mij helpt het ook maar nauwelijks als mensen zeggen dat ik er goed uit zie of wanneer ze vragen wanneer ik wedstrijd ga draaien. Ja eventjes.

Maar, zo ben ik nou eenmaal, het zet mij wel harder aan het werk, dus het is niet zo dat ik er echt 'negatief' van word hoor! Maar echt 'genieten' vind ik alsnog wel lastig. In elk geval als ik in de spiegel kijk :p
Ja in de spiegel in het zwembad wel ja, maar dat komt ook omdat de meeste zwembadgasten ook gemiddelde Nederland zijn (veel te dik, ongetraind, etc).

Het wordt wel een beetje een monoloog zo hier. Hoe meer ik schrijf hoe meer ik twijfel of ik al die beslommeringen wel moet noteren ;)
 
Laatst bewerkt:
gewoon alles opschrijven.

Niemand hier is tevreden.

Terwijl we vergeleken met de gemiddele man goden zijn :cool:
 
Ziet er al goed uit vriend, benieuwd hoe je aankomende week doorkomt ;)
 
Karma Karma Karma Chameleon!!!

Come on Eileeeeen!...1!11

Echte mannen doen hun fasted cardio op de beste 80's pop & disco! Yeah!
Die jochies in de sportschool die hun vezels alleen maar aan kunnen spannen op hardcore, hardruk of EDM bliepjes. PFah! Ik lach daar om!
Of die sociaal geisoleerden die thuis een 2 uur durende motivational speech opnemen en in de sportschool tijdens krachtraining de hele tijd naar zichzelf luisteren ("Thomas, je kunt het, kom op! Die gigantische buffel in de hoekt lacht je niet uit, die kijkt niet eens naar je! Die is alleen maar met zichzelf bezig! Zou jij ook eens moeten doen. Wordt het misschien nog wat met dat kippeborstje van je.. WRAAH")

Vanochtend dus uur fasted cardio op crosstrainer. Ook fijne upperbody meteen er bij, lekker mee swingen op de pop hits en disco hip thrusts doen!
Je weet meteen dat je het goed doet als de mensen je met open mond aanstaren, vol bewondering. Soms maken ze zelfs lachend foto's volgens mij! 10 minuten later krijg ik dan allemaal vage vriendjesverzoeken op Facebook en Instagram met opmerkingen als 'When will U make new funny vid, wazz hilarious plz!'.

Naja, ik trek me er niets van aan!

Ik vraag me soms af hoe serieus ik ben. Die foto's, zijn die wel van mij, of ... heb ik stiekem een beestachtige half-broer???? (tromgeroffel)

Mag ik nu al eten trouwens na fasted cardio? Ik zie overal vlekken en af en toe knippert iemand hier met de lampen...
 
Goed fysiek man en je log leest wel lekker weg :p
 
Vandaag 3e keer fasted cardio.
Benen gaan er pijn van doen. Weet niet of ik het wel aan kan, of ik sterk genoeg ben. Dit keer geen disco muziek, maar twee afleveringen van Keuringsdienst van Waarde gekeken. Ook wel aardig, alhoewel ik het jammer vind dat het tegenwoordig erg eenvoudig is gemaakt, echt diep gaan ze niet (meer) met hun speurwerk en informatieverschaffing.

Paar uur later kwam er een trein binnengereden en kwam op mij tot stilstand. Kennelijk had ik die besteld, maar dat kwam uit onwetendheid denk ik. Dat was wel erg vermoeiend, dus wat uitgeteld achter de computer aan het werk.
Toch nog naar sportschool gesleept. Ging redelijk, maar wel met grimassen de hele training, dus ik heb geen vriendjes gemaakt.

En nu avooooond!!!
En weer aan het werk... half :sad: :tanden:

Ik moet nog een keer voedingsscheme plaatsen. Zal ik loop van deze week eens naar kijken.
 
Ik volg, maar ik volg je ook niet.
 
Vijfde behandelaar geweest voor schouder.
Deze kwam nu met een forse beperking in kapsel van schouder. Moet Sleeper's Stretch doen.
Overigens merk ik ook beperkingen in andere spieren of misschien kapsels (heup?), waardoor ik wat last lijkt te krijgen van spieren.
Aanstaande dinsdag nog even naar een sportarts, dan heb ik alles wel zo'n beetje geprobeerd en heb ik genoeg meningen en gedachten gehoord :D

Verder gaat het goed met mijn bloedsuiker. Geen problemen meer. Deze hele week dus fasted cardio (schijnt niet veel uit te maken of het fasted is, maar ik heb geen honger in de ochtend, dus stap gewoon de crosstrainer op hier thuis direct).
Ik heb het idee dat het allemaal nog wat losser wordt het vet op de buik. Onderrug blijft nog achter, maar dat zal dus ook de allerlaatste plek zijn waar het goed weg wil.
Moet wel zeggen dat ik afgelopen week paar keer idee had dat ik het niet vol ga houden. Ook wel direct hard elke dag 1 uur cardio er bij natuurlijk. Gisteren bijvoorbeeld hele dag honger. Zie je plaatjes van voedsel op internet, of rij je langs de McDonalds en krijg je ook zin om te eten. Heb ik normaal eigenlijk nooit, alleen 's avonds heb ik zin in de ochtend, wanneer ik weer beetje koolhydraten mag eten :)

Gisterochtend op de crosstrainer hier thuis ging mijn geweldig Denon hoofdtelefoon stuk trouwens. Is de AH-GC20, geweldig ding, super geluid, noise control is echt perfect voor in sportschool op de fiets, maar mechaniek bij knikpunt is klaarblijkelijk niet optimaal, er komt veel te veel druk op te staan als je hoofdtelefoon op en af zet. Dus, afgebroken. Webshop opgeheven, heen & weer bellen, eerste dealer wilde er niets mee, naar de Media Markt, daar ingeleverd en nu maar afwachten.

IMG_5070.JPG

Was wel even goed kwaad zeg toen het gebeurde. Juist omdat er nooit iets raars mee gebeurd.
Kortom, ik ging even goet 'nuts':

IMG_5069.JPG

Voor de komende 30 dagen in elk geval genoeg nuts! (2 kilo, 8 soorten, elke 250 gram, heeeerlijk die dingen)

Ok ok, ik begrijp dat de mannen hier liever niet naar mijn noten kijken en dat ze liever naar opgepompte lichamen van andere mannen koekeloeren, dus nog een kiekje in de lift toen ik op weg was naar de sportschool:

IMG_5068.JPG

IMG_5069.JPG


IMG_5070.JPG


IMG_5068.JPG
 
JW krijgt hier een concurrent mee bij geloof ik! Nice fysiek
 
Poeh, gisteren (zondag) even ingestort. Elke dag 1 uur fasted cardio in de ochtend zonder compensatie mbt voeding, viel me toch wat zwaar. Vanochtend dus ook even in bed gelegen tot 12:00 ofzo, verschrikkelijk.
Nu even iets rustiger aan. Ik heb ook wat weinig ervaring met cutten (zeg maar ehm, 18 jaar geleden voor het laatst gedaan:D), twijfelde ook of ik het zou trekken, maar toen ik eenmaal begon, gewoon weer veel te vol er in tot ik er dus bij neerviel.
In die zin is dit dus wel een 'goede' ervaring. Ik weet nu dus dat dit ook niet de manier is. Punt is dat ik niet weet hoeveel tijd ik nodig heb om daar te komen waar ik wil zijn en dus dan maar meteen in de 6e versnelling ga.

Mijn vrouw dacht dat ik een paard had gekocht toen ik afgelopen zaterdag bezig was in de woonkamer op de crosstrainer bijvoorbeeld. Was ook echt niet normaal nee. Maar wel even leuk. Tot die zondag dus. Ach ja, weer wat geleerd, nu proberen van dat paard geen ezel te maken en nog een keer over de kop te vliegen!

Gelukkig gaat het nu al weer stuk beter. Vandaag bovenbenen gedaan op 50% gewicht, zwaar genoeg in elk geval.
Morgenochtend half uurtje op gestaag tempo in plaats van direct weer een uur er vol tegenaan.

IMG_0568.JPG

Voeding moet ik binnenkort nog even kort belichten. In elk geval ben ik niet zo van de IIFYM. Zou ik ook niet aandurven, weet ik zeker dat iedereen roept: "Kijk hem bakken ijs en koek en hamburgers vreten, en zo gespierd en afgetraind, ja ja, anaboluh dus."
Die opmerking kunnen ze in elk geval in die vorm niet over mij maken, nu ik anderhalve kilo fruit en groenten eet elke dag :D

Ik moet ook wel zeggen, dat ik geniet van gezond eten. Heerlijk al die variatie aan fruit, groenten, noten en 20 verschillende soorten pasta's, rijst en granen.
Daarbij moet ook gezegd worden, dat mijn vader twee keer per week kookt hier voor hele gezin, en ik dan dus ook lekker wat anders eet, en we gaan ook 1x per week uit eten. Dus ik eet ook zeker niet puur droge kip met brocolli elke dag. Integendeel.

IMG_0568.JPG
 
Nice fysiek en een shitload aan ervaring. In
 
Goed fysiek man! Lees ook mee
 
Vandaag even sportarts naar sportarts met mijn schouder (en de rest van mijn lichaam kwam ook mee!), na al 5 verschillende fysio's en manueel therapeut.
Doorverwezen naar ziekenhuis voor 'echte' echo. Eens kijken of er wat te vinden is en wat de opties zijn. Of het een ontsteking is, vocht, aangedaan bindweefsel.

Blessure wordt niet slechter, is ook beter dan eerste maanden sowieso, maar het sluimert. Ik rek nu geregeld en ook weer met zo'n triggerpoint balletje. Helpt wel iets, maar of dat structureel is, is natuurlijk de vraag.

Ik ben wel benieuwd of er echt wat op de echo te zien is. Hoop vooral dat het niet echt bindweefsel is dat stuk is natuurlijk.
 
Woah, was echt off-day. 5 minuten in de sportschool, snel weer naar huis.
Doodmoe hele dag. Pijn op de borst. Niet hart, maar spieren een aanhechtigen ofzo. Echt niet normaal, begon echt te twijfelen.
Vader gekookt voor hele gezin hier (rendang, sambal goreng, bulgur, dat soort dingen). Behoorlijk re-feed dus en ik knap echt op als een malle.
Ik geloof toch dat mijn voedingspatroon de boel een beetje ontregeld heeft.
Dit is ook enigszins gebrek aan ervaring, en niet alleen met een (voedings- en cardio-)schema opstellen, maar ook gewoon weten wat goed voor mij werkt. Niet alleen op het vlak van resultaat, maar ook waar ik mij goed bij voel en wat mijn lichaam trekt.

Morgen eens zien of deze refeed voldoende is om de draad weer goed op te pakken, of dat ik nog een paar dagen echt rustig aan moet doen en iets meer moet eten.

Vandaag zelfs 1 bonbon gesnoept na het eten. *bibber*
Nouja, ik eet ook wel ijs in het weekend na het eten hoor, maar doordeweeks probeer ik mezelf strak te houden, want net zoals 3x fasted cardio per week niet voldoende is (ik doe het meteen 7x per week inclusief stims), ben ik niet overtuigd of ik 1 bonbon wel genoeg vind.

Ik geloof dat ik meer een psychologische log bijhoud dan een 'zie mij zware gewichten verslepen' log :)
 
Vind dit veel leuker om te lezen dan een paar nietszeggende gewichten die je opschrijft.
Ga zo door!
 
dat direct volgas gaan herken ik wel.

Probeer cutten ook met kleine stapjes te doen.
 
Poeh.
Ging redelijk ok deze week, wat rustiger aan na mijn uitputting in het begin. Nu wat voorzichtiger weer aan de slag.
Begin van de week lichte gewichten, sinds twee dagen weer stuk zwaarder, maar wel wat behoudender. Dus zwaar maar gecoördineerd en ja hoe zeg je dat? Minder als en beest te keer gaan.

Benen na cardio nog wel een beetje wit, maar vanaf deze week 2x per week zonnecabine in:

IMG_0568 (1).JPG

Door supercompensatie na mijn instorting, nu wel zwanger geworden :eek:

IMG_5078.JPG

Kan de weegschaal niet eens meer zien als ik er op sta :treuren:

Gelukkig eet mijn koelkast wel heel gezond, dus daar ligt het niet aan. Zitten wel wat monsters in:

IMG_5074.JPG

En voor de spannende avonden trof ik nog een nieuwe groente aan bij de lokale supermarkt:

IMG_5075.JPG

Meld je nu aan voor mijn volgende nieuwsbrief, getiteld: "Hoe snel kan Thomas 300 gram Jalapeno pepers naar binnen werken"

Soproprooooooooooo

Verder heb ik de volgende dumbbells gebruikt vandaag:

12 kg
18 kg
20 kg
24 kg

En de volgende schijven:

2x 5 kg
6x 10 kg

En halter + gewicht vast aan elkaar stang:

30 kg

Alsook een halter-stang (EZ bar) voor de de schijven en een bankt om op te liggen of om op te steunen. (*steun* *puf*)

En iets wat hier op lijkt:

download.jpeg

Rara welke twee spiergroepen heb ik vandaag getraind!

IMG_0568 (1).JPG


IMG_5078.JPG


IMG_5074.JPG


IMG_5075.JPG


download.jpeg
 
Back
Naar boven