XXL Nutrition

Ik ben veel te dik en wil graag een recomp doen. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

veelstedik

Novice
Lid geworden
8 dec 2020
Berichten
4
Waardering
2
Lengte
1m83
Massa
140kg
Vetpercentage
40%
Hoy ik ben veelstedik,

en ik ben veel te dik. Ik plaats dit hier om kennis te maken met de forum en jullie om hulp te vragen.
Ik heb al heel mijn leven problemen met mijn gewicht. Ik heb namelijk constant honger, half uur na het eten heb ik weer honger.
het maakt niet uit of het nou een hoge carb maaltijd was of proteine, gezond of ongezond. ik heb gewoon weer honger. (Ik heb adhd en neem concerta, wat zogenaamd mijn honger weghaalt, mijn etenslust merkt geen verschil of ik het neem of niet)
Nou heb ik meerdere keren geprobeerd af te vallen door veel te sporten en echt op mijn voeding letten.
grote maaltijden met bijv alleen eiwit, kalkoen spek en cherry tomaatjes, die ik dan weer meerdere keren eten, of soep maaltijd die niet veel calorieen hebben zodat ik weer kan eten.
dan gaat het even soort van goed maar dan krijg ik weer een blessure,
heb er al inmiddels meerdere:
schouders, linker knie en onderrug.
in de sportscholen deed ik vaak krachttraining met langzaam opbouwend gewicht dus eerst een maand max 70% reps op 15-25 per set, en dan weer langzamerhand opbouwen.
dan heb ik uit het niets een blessure nooit iets wat ik op het moment aan het trainen was.
dus dan kan ik niet meer sporten en wordt ik weer depressief en heb ik het gevoel dat het allemaal niet uitmaakt.
dan ga ik weer voor mij doen normaal eten, kom ik weer 10 kilo aan boven wat ik was afgevallen.
Vorig jaar was ik het zat en heb toen wat extra sterke supp geprobeerd voor het eerst. 250te/250mast/500bold.
ik ben namelijk ook bang voor overtollig huid dus dacht van, ik kom hiermee spieren aan en verlies vet.
nou ging mijn bloeddruk van +-120/80 naar +-174/110 en kon letterlijk niet meer lezen van de druk op mijn ogen. ( heb nu medicatie maar mijn bloeddruk is nooit meer terug gegaan naar hoe het was)
nu met de quarantaine, ben ik nog verder in de diepte gezakt en weeg nu 145 kg soms meer soms minder kan zomaar 5 kilo van een dag op de ander schelen.
nou moet ik er bij zeggen dat 183 cm 25 jaar oud en +- 145kg ben. het meest dunne wat ik in de afgelopen 10 jaar ben geweest was 110 en toen had ik geen buik maar was niet dun.


Nou komt mijn vraag:

Hoe realistisch is het voor mij, om binnen 1.5 jaar een soort van normaal gewicht te behalen, en hopelijk genoeg spier aankom om geen overtollig huid te hebben?
ik ben tot alles toe in staat om dit te realiseren.
 
5kg minder op een dag dat zal dan voornamelijk vocht zijn.
Heb je al eens consistent 2 tot 4 weken een vast eetschema geprobeert vol te houden?
Hoeveel wil je eraf? Uitgaande van een verlies van een halve per week in 1,5 jaar (78 weken) zou je een kleine 40kg kunnen afvallen. Je moet er echter wel voor werken en bepaalde dingen voor opgeven.
Sterker nog, het is keihard werken en soms afzien. Achteraf is het makkelijk. En dit een paar weken doen ook, maar anderhalf jaar of meer is een uitdaging. Kan ik ook uit ervaring zeggen.
 
Hoe is het nu? Al aan de slag gegaan?
 
Nou komt mijn vraag:

Hoe realistisch is het voor mij, om binnen 1.5 jaar een soort van normaal gewicht te behalen, en hopelijk genoeg spier aankom om geen overtollig huid te hebben?
ik ben tot alles toe in staat om dit te realiseren.
Goed bezig hey! En dat is echt realistisch. Het gaat pijn doen en het wordt zwaar. Maar pijn waar je trots op kan zijn. Maak jezelf niet kapot. Ik heb het over spierpijn en honger. Pas dus ook lullig uitziende, niet coole rek strek en elastiek oefeningen toe. Denk aan rigoreuze levensstijl veranderingen, al je eten bijhouden met een app en elke dag bewegen. Maar denk er over na hoe dat dat stapje voor stapje concreet kan bedenken. Wat kan je veranderen? Wat niet? Welke stap is de eerste? En de tweede?

Het is ten eerste belangrijk dat je je macro's op orde hebt. Zoek een goede macro calculator. Die laat je zien wat jij nodig hebt per dag aan de hand van je gewicht en lengte en doel.

Eten: per maaltijd 50 gr proteïne.
Ga dan 's ochtends iets eten als havermout met banaan.
Proteïne shakes voor en/of na je training.

Smiddags/s avonds salade en rijst met kip/tonijn en groente.

Geen patatchocolakapsalonpizza etcetera! Je hoeft ook niet helemaal clean te eten. Uiteindelijk gaat het om de hoeveelheid calorieën.

Savonds een bak kwark voor het slapen.

Het kan ook allemaal vega/vegan, maar dat is veeel uitzoekwerk.

Het is belangrijk niet te snel af te vallen. Dan kom je ook niet zo snel aan. En probeer ook zo te eten dat je het vol kan houden en een beetje lekker vind. Het werkt het best als je langzaam naar 500 kcal onder je onderhoud gaat zitten. Heb je dus 3000 kcal per dag nodig, eet er dan 2500. En plan een cheat dag 1 keer per week waarin je 500 kcal extra mag eten. Het gaat zo niet snel. Maar kijk maar eens over een half jaar.

Training:
Focus op het ontwikkelen, versterken en groeien van je spieren en twee keer per week cardio (gym is ook een keer sporten!).

Er is veel te vinden op youtube over trainingsplits en het verschil tussen kracht en hypertrofie (spiergroei).

Als je dit consequent doet dan ben je over 1,5 jaar een ander mens.

In het begin gaat het pijn doen, maar op een gegeven moment ben je er zelfs aan verslaafd (op een gezonde manier hoop ik ;)

En voel je ergens pijn? Ga dan naar de fysio. ROck on!
 
geen dank

1609302780246.png
 
Hey dikkie, ik kan hier niet zoveel meer aan toevoegen.
Er is al heel wat waardevols gezegd hier aan tips en adviezen.

Enkel dat het leuk te lezen is dat je er iets aan gaat doen.

Veel succes met je afvalweg!
Het kan zeker, soms lijkt de weg lang of ga je wat trager vooruit gaan. Maar je kan het zeker.
 
Hij reageert zelf niet hé?
Greg heeft inmiddels zijn 2de kookboek uitgebracht en de illegale kopie gaat al rond. Vind ik jammer voor Greg, maar thats internet.
 
Als ik het goed heb begrepen heeft Greg expres illegale kopieën verspreid waarbij een deel van de ingrediënten missen.
En als het goed is ook nog verschillende versies van deze nep-versies
 
Back
Naar boven