MuscleMeat

Ik ben verkeerd bezig? Volgens ervaren iemand (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Johnny83

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
10 feb 2005
Berichten
114
Waardering
0
Mijn lichaam kwam net ter sprake op de fitness...
Want de instructeur was onder de indruk van mn volgens hem 'gigantische' armen....
ik vind het allemaal wel mee vallen...

Maar een andere gast mengde zich in t gesprek.....traint al 24 jaar, was erg groot, is nu aan t aftrainen...
En hij vroeg of ik shakies gebruikte....ik antwoordde 'ja'...
Hij: 'Ja zie je wel, ik zag 't al aan je, een half jaar zeker al hè?'
Ik: "Nee, 2/3 maanden ofzo, maar ik heb wel al een half jaar een dieet waar ik mij aan houd'
Vervolgens vertelde hij mij dat ik veel te snel aan het groeien ben, en dat het niet goed voor je lichaam is....
Hij zegt dat ik geen shake (whey...) moet nemen, omdat het dan te hard gaat, en dat ik voor elke training eerst een half uur cardio moet doen, omdat ik veel meer definitie moet hebben ipv massa...daardoor lijk je dan ook groter

Hij zei: "Ik heb velen komen en zien gaan, en geloof mij op deze manier heb je een groot probleem als je ooit stopt met trainen....of je wordt heel erg dik, of superdun...het ziet er dan iig niet meer uit...."

Je moet niet zoveel proteïne nemen, ietsjes meer als normaal. Je moet gewoon 3x per dag een beetje eten, en moet jij na een maand eens kijken wat voor lichaam je krijgt als je dat doet, en dat halve uur cardio voor elke training....

Ik wil nu graag jullie mening horen over wat hij zegt.....
en of mijn armen echt zo gigantisch zijn, nogmaals ik vind het niets voorstellen...maar dat vinden de meeste wel van zich zelf denk ik...dus hieronder wat foto's (ik heb ze zelf gemaakt, daarom zijn t geen top foto's :) )

Alvast bedankt!


p.s. ik leef niet op whey hoor! Neem alleen als ik opsta, en na een training. Verder bestaat mn dieet gewoon uit: kip,rijst,kwark,yoghurt,groente,brood enz..


http://home.quicknet.nl/qn/prive/jdegreeuw/vraag/John-Biceps01.jpg
http://home.quicknet.nl/qn/prive/jdegreeuw/vraag/John-Biceps02.jpg
http://home.quicknet.nl/qn/prive/jdegreeuw/vraag/John-Triceps01.jpg
 
Laat hem lullen man.

1.80 en 81kg door vreten zeg ik.
 
Een tip van mij: luister niet teveel naar andere mensen, maar ontdek zelf dingen en blijf zoveel mogelijk lezen hierover.

Ik vind het trouwens te gek voor woorden dat iemand die 24 jaar traint zulke domme dingen adviseert.
 
eduardjanssen zei:
Laat hem lullen man.

1.80 en 81kg door vreten zeg ik.

Ik weet niet of die 81 kg nog klopt....weeg mezelf niet meer, ga nu v/d spiegel, en mijn kleding uit (sinds een maand ofzo)
 
Corazon zei:
Een tip van mij: luister niet teveel naar andere mensen, maar ontdek zelf dingen en blijf zoveel mogelijk lezen hierover.

Ik vind het trouwens te gek voor woorden dat iemand die 24 jaar traint zulke domme dingen adviseert.


Maar ik wil liever niet zelf ontdekken dat ik straks als 40-er een lichaam heb die naar de klowte is geholpen door wat ik nu doe... :)

Ja hij zegt dat je pas shakies moet nemen enzo, als je tegen pro aanzit...
en 6x in de week zeer fanatiek bezig bent, 3 uur per training....

(ik train meestal per week: 3x kt, 1x cardio, 2/3x Ju Jitsu)
 
ik denk dat "shakies" eerder codetaal is voor roids of zo... neen?
 
Ik wil niet lullig klinken, maar die armen zijn niet huge, dus **** hem en gewoon hard voort trainen. Als je echte HUGE guns hebt kun je ff op zen schouder tikken en tonen waar ie zen cardio kan stoppen ;)

Maar een goed advies: niet altijd naar mensen luisteren in de gym die groot zijn, zoals jou voorbeeld, hij is groot, maar traind al 24 jaar. zelfs met zijn methode wordt je wel groot, en zeker zoals hij zegt, ERG TRAAG ;) Probeer zoveel mogelijk info zelf te halen van internet of boeken, heb je wat meer aan dan zo'n onnodige shit.
 
sorry hoor maar ik merk bijna geen of bijna geen verschil of ik nu een shake+dextrose neem na me training of bak kwark + banaan als me whey eens een keer op is. Je gaat echt niet veel harder als je whey shakes gebruikt hoor met normale voeding kun je net zo goed gaan. dus ik neem dat ie riods bedoelt ofsow :S. En halfuur cardio voor je training wtf :rolleyes:
 
Die vent moet natuurlijk opgehesen worden aan een botte vleeshaak. Maar druk je armen niet tegen je lichaam als je er een foto van maakt. Zo lijken ze groot, maar je drukt ze plat :P

Probeer zelfs zo veel mogelijk te lezen over de sport zelf zodat je door niemand op het verkeerde spoor kan worden gezegd. Als je dan toch advies op krijgt gedrongen, knik gewoon braaf en ga verder waar je mee bezig was. Zoek thuis op wat die kerel zei (door bijv. DBB te checken :P) en als het advies debiel is, laat je het vallen.
 
goed voedsel ( genoeg eiwitten ) is toch wel erg belangrijk. Op mijn gym zit ook een HULK die al 20 jaar trained en nu afbouwt, hij zegt VRETEN VRETEN VRETEN! En hij is nog steeds huge :cool:
 
lol.. hij gaat waarschijnlijk niet vooruit, dat heeft hij waarschijnlijk nooit echt gedaan,
daarom geeft hij jou dat advies. Hij ziet dat jij wel groeid, maar gunt het je niet, dus verteld hij maar onzin.
 
BBnoel zei:
lol.. hij gaat waarschijnlijk niet vooruit, dat heeft hij waarschijnlijk nooit echt gedaan,
daarom geeft hij jou dat advies. Hij ziet dat jij wel groeid, maar gunt het je niet, dus verteld hij maar onzin.
Eerlijk gezegd denk ik ook dat 't meer is omdat hij 't mij niet gunt ofzo...
Want hij spreekt namelijk gewoon alles tegen wat nodig is om te groeien...
Volgens hem 'moet je niet alles geloven wat er in die boekjes staat enzo'

Maar vroegah :P 5 jaar geleden ofzo, ik was een jaar of 16...
Als we dan aan 't bankdrukken waren. Vond hij toen ook altijd dat we veel te zwaar aan 't drukken waren (60 kg ofzo), hij zei:'wil je supergroot worden ofzo?'
Je moet niet zo zwaar trainen en veel meer herhalingen maken, ik lach die gasten die zo superbreed zijn gewoon midden in hun gezicht uit hoor, dat ziet er toch niet uit man! En bovendien kan je geen eens meer op je eigen rug krabben, hardlopen kon ik ook niet meer, je voelt je helemaal niet meer fit....
 
Let op, volgende week raad ie je aan om te stoppen met trainen, en het billy's bootcamp programm te gaan volgen. Ik bedoel, je wilt toch niet supergroot worden ofzo?
 
Johnny83 zei:
Als we dan aan 't bankdrukken waren. Vond hij toen ook altijd dat we veel te zwaar aan 't drukken waren (60 kg ofzo), hij zei:'wil je supergroot worden ofzo?

Als ie dat nog een keer vraagt zeg je dat je zo groot wil worden dat mensen spontaan kotsen als je voorbij loopt met 75cm benen waarvan de aders door je spijkerbroek naar buiten komen en lats die zo groot zijn dat ze door de grote massa beginnen te hangen.
 
huckfinn zei:
Als ie dat nog een keer vraagt zeg je dat je zo groot wil worden dat mensen spontaan kotsen als je voorbij loopt met 75cm benen waarvan de aders door je spijkerbroek naar buiten komen en lats die zo groot zijn dat ze door de grote massa beginnen te hangen.
:D
 
lionel zei:
Let op, volgende week raad ie je aan om te stoppen met trainen, en het billy's bootcamp programm te gaan volgen. Ik bedoel, je wilt toch niet supergroot worden ofzo?

billy hier, heb nog wel een plaatsje voor hem :D

verder heeft die gast die dit alles tegen je zei totaal geen verstand van zaken, naar mensen op je gym moet je zoiezo niet luisteren. Haal hier je informatie vandaan en dan komt alles goed!! ;)
 
Vervolgens vertelde hij mij dat ik veel te snel aan het groeien ben, en dat het niet goed voor je lichaam is....

Is waar, TE snel is niet goed, krijg je alleen maar striea van.

Hij zegt dat ik geen shake (whey...) moet nemen, omdat het dan te hard gaat,

mwah, zonder shakes gaat het ongetwijfeld langzamer

en dat ik voor elke training eerst een half uur cardio moet doen,

Warming up is goed, maar moe worden vooraf heeft geen positief effect op je training. Hij heeft er wel gelijk in dat je dan minder goed zult gaan groeien.

omdat ik veel meer definitie moet hebben ipv massa...

Waarschijnlijk waar (afhankelijk van je doel)

daardoor lijk je dan ook groter

Is waar

Hij zei: "Ik heb velen komen en zien gaan, en geloof mij op deze manier heb je een groot probleem als je ooit stopt met trainen....of je wordt heel erg dik, of superdun...het ziet er dan iig niet meer uit...."

Tsja, bedank hem voor de waarschuwing, als je niet traint en je wordt ouder ga je er sowieso niet uit zien (kijkend naar mijn collega's en buren)

Je moet niet zoveel proteïne nemen, ietsjes meer als normaal.

Klopt, 2* BW is voldoende om te groeien.... een beetje meer dan normaal (afhankelijk dan van wat normaal is uiteraard)

Je moet gewoon 3x per dag een beetje eten,

Kan, verdelen over meer eetmomenten kan ook, maakt niet zoveel uit. (mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar wat vaker wat minder eten)

en moet jij na een maand eens kijken wat voor lichaam je krijgt als je dat doet, en dat halve uur cardio voor elke training....

Tja, als je iets anders gaat doen zul je een ander lichaam krijgen... minder eten, meer cardio, minder zware training, ik twijfel er niet aan of hij gelijk heeft dat je er anders uit gaan zien, maar of dat ook beter is hangt af van je perceptie en doel.

Ik wil nu graag jullie mening horen over wat hij zegt.....

Kortom, de beste man heeft gelijk, bedank hem voor zijn input en waarschuwing en blijf doorgaan met waar je mee bezig bent, tenzij je het eens bent met zijn uitgangspunt dat je te hard groeit en te groot wordt

en of mijn armen echt zo gigantisch zijn, nogmaals ik vind het niets voorstellen...maar dat vinden de meeste wel van zich zelf denk ik...dus hieronder wat foto's (ik heb ze zelf gemaakt, daarom zijn t geen top foto's :) )

Je biceps komt me evengroot voor als je triceps, ... dus OF je biceps is te groot (mwah.. wel mooie ader), of je triceps te klein (komt ook door de pose). De grootte van je armen is trouwens ook relatief aan de afmeting van de rest van je lichaam... 50 cm armen en spilebeentjes is bijvoorbeeld geen gezicht, maar als het totaalplaatje klopt....
 
Back
Naar boven