AndroidHealthClinic

ik deadlift niet meer (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

MagischePony

Novice
Lid geworden
24 aug 2011
Berichten
15
Waardering
3
Lengte
1m80
Massa
70kg
ik was dus mn rugtraining begonnen met deadlift, ging redelijk goed, heb 6 x 180 kg kunnen heffen dus ik was redelijk trots op mezelf.
fier als ik was ging ik het even gaan vertellen tegen de breedste kerel die in onze gym rondloopt, hij knikte gwn maar even naar mij, maar deep down, I could tell he was mirin'. toevallig had zijn trainingspartner (50 jaar oud, goed fysiek) ook gehoord dat ik juist zwaar gedeadlift had, doet ie ff z'n T-shirt omhoog om z'n onderrug te tonen.
Hij had van boven tot beneden op z'n onderrug een groot litteken lopen, hij zei dat hij vroeger altijd sets van 10x250 kg op de deadlift had gedaan tot z'n veertigste, maar dan begon hij steeds meer en meer last te krijgen van z'n onderrug.
Het werd zelfs zo erg dat hij op een dag tijdens het stappen zijn rechterbeen niet meer naar voor kon bewegen vanwege een zenuw die gekneld graakte omdat hij al zijn schakels in zijn rug kapot geholpen had.
Hij heeft een zware operatie ondergaan en eigenlijk mocht ie van zijn leven niet meer trainen. nu heb ik toch wel schrik gekregen om nog te gaan deadliften :bang:

cliffs:
- VPR op deadlift gezet
- gepraat met oude, ervaren bodybuilder
- litteken op zijn rug door zware operatie
- rug kapot door deadlifts
- magische pony durft niet meer deadliften :(
 
Lol. DL met epic rom zeker.
 
Lol daar is toch niks mis mee haha.
 
Locatie: België
Stats: M 16j 1m80 70kg -

Onmogelijk
 
16 jaar, 70 kg en dan 180kg op reps deadliften. :roflol:

Daarnaast klopt nog iets niet, een traingspartner die niet mag trainen?
 
Ok ponytje, sterk verhaal
 
:popcorn: pics or didn't happen!
 
Laatst bewerkt:
6 x 180 kg
16j 1m80 70kg
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
jongens het doet er toch niet toe hoeveel ik deadlift? (haters gonna hate :trollface:)
het ging erover dat die gast uit mijn gym een zware operatie heeft gehad aan zijn rug door deadlifts. de dokter zei dat hij niet meer mocht trainen, maar hij doet het stiekem toch nog, en hij is de trainingspartner van die brede kerel. duidelijk voor iedereen?

moet ik nu nog deadliften of niet?? I am confuse ???
 
Ja 180 lbs is wel veilig.
 
heb zelf ook rugklachten

weet echter niet of dit door het deadliften komt. Heb van mezelf al een zwakke rug + deadliften.. zorgt voor problemen
 
Mijn rugklachten waren voorbij toen ik ging DL'en.
 
nou los van ts's gewichten, ben ik wel benieuwd wie er nog meer dit soort ongevallen en blessures heeft opgelopen tijdens het deadliften? Ik merk dat ik alleen maar lichter ben gaan liften (omdat de techniek op zwaar gewicht gewoon niet goed is bij mij). Ook ik heb een vriend met een beknelde zenuw, die nu niet meer kan lopen, waarschijnlijk door het deadliften gekomen (met de verkeerde techniek uiteraard)..
 
Maat van me heeft een keer een vrij ernstig ongeluk gehad met de auto, operatie revalidatie etc etc. Is het wel verstandig dat ik ooit weer ga auto rijden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven