AndroidHealthClinic

Ik en trainen

Bezoekers in dit topic

Stijneke

Ripped Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
15 sep 2011
Berichten
3.435
Waardering
4.461
Lengte
1m70
Massa
73kg
Vetpercentage
14%
Ik ben allang niet meer op het forum geweest en heb vroeger wel 2 keer een logje gehad. Durf zelf niet meer zeggen, wanneer dat was. Ik hoop dat mensen wel iets hebben aan mijn verhaal. In deze 8 jaar ben ik doorlopend ongeveer iets meer dan 5 jaar bezig. In mijn verhaal komen wat aspecten terug motivatie en wat voor mezelf al dan niet werkte.

Ik was 21 jaar toen ik begon met fullbody en ik wou gewoon breder staan. Het leuke daaraan was mezelf verbeteren, maar vooral dat ik er meer zelfzeker van werd. Dit is tot op heden nog steeds zo, het brengt wel wat meer eigenwaarde met zich mee. De complimenten nu en dan zijn leuk en het resultaat dagdagelijks in de spiegel is een extra wat je niet doet stoppen.

Nu ik 29 jaar ben merk ik vaak dat ik vroeger soms afhaakte, omdat ik teveel hooi op mijn vork nam. Steeds progressie maken bestaat niet en rusten moet je ook. 6 dagen per week trainen is iets wat ik géén noodzaak meer vind en vaste trainingsdagen hebben altijd meer stress met zich voortgebracht dan nodig. Nu train ik op gevoel, maar bekijk ik mijn schema per week. Dit geeft me rust en geeft dus ook ruimte om me niet gedwongen te voelen in mijn trainingsschema. De factor MOETEN heb ik eruit gelaten. Het enige moeten voor mezelf is het proberen te verhogen van gewichten, maar dit voelt voor mezelf géén druk, maar eerder iets waar ik naar uit zie. Ben ik ziek of loop ik vast dan beginnen we gewoon opnieuw desnoods. Ik heb géén droomfysiek, maar ben blij met wat ik nu heb opgebouwd. Wat de toekomst brengt als het gaat om mijn fysiek géén idee. Ik zou nog wel massa willen aanzetten, maar dit zal vooral afhangen van de juiste moment en wanneer ik bereid ben om terug meer te eten.

voeding is iets wat voor mij van lange adem geweest is. 24 was ik toen ik voor het eerst extra eiwitten begon te eten en dat is ook nog mijn avatar btw :D. toen woog ik om en bij de 70kg. stelselmatig veel pogingen gedaan, maar nooit iets volgens de juiste manier. Altijd vet aanzetten. Ik heb daar uiteindelijk vrede mee genomen en toen ik 27 was ben ik eindelijk gewoon aan het freten gegaan en heb ik nog dik wat massa gewonnen. Toen heb ik mijn kcal proberen te tellen en het juist te doen, maar ik heb uiteindelijk gewoon veel te veel gegeten en woog ik vorig jaar 87kg. Nu eet ik puur op gevoel en zorg ik voor her en der dat ik genoeg binnen krijg. Ik eet echt op gevoel en mijn gevoel zegt dat ik op onderhoud eet. klinkt belachelijk maar dit werkt voor mij!!! ik tel niets uit en dit zorgt weer voor rust.

2 jaar terug heb ik nog met iemand samen getraind en dit liep eerst vrij goed en je kan elkaar motiveren. Het probleem daar was dat het voor mezelf uiteindelijk niet werkte. Ons herstel liep niet gelijk, aangezien hij kuurde en ik niet. Toch heb ik dit toch lang genoeg volgehouden en ben ik gestopt en 2 weken later was ik OP. Weg motivatie, helemaal op, vandaar ook de keuze om nu alleen te trainen. Ik train bijna altijd met metalmuziek en soms met een Pwo, dit gaat goed. Verder train ik al een tijdje en mijn shape motiveert me op zich sowieso al. Dus wat ik zou willen meegeven is geduld hebben.

Ik ben 1m69 en weeg 77.5kg. 8 jaar terug woog ik ongeveer 64kg, maar iets droger. Ik heb altijd naturel getraind en ik zoek ook niet te kuren. Is een eigen keuze en ik neem anderen het ook niet kwalijk. Krijg wel eens het aanbod of de vraag waarom niet, maar kort gezegd zou dit geen meerwaarde zijn voor mezelf.

misschien ben ik nog dingen vergeten, maar ik hoop dat mensen hier wat aan hebben.
train ze!
 
Back
Naar boven