XXL Nutrition

Ik ga beginnen met een eerste kuur

Bezoekers in dit topic

Rotan

Novice
Lid sinds
8 jul 2023
Berichten
4
Waardering
4
Lengte
1m76
Massa
70kg
Vetpercentage
7%
Ik ben Rotan (roepnaam)

Graag doe ik mijn verhaal alvorens ik begin over een kuur.

Momenteel ben ik 35 jaar bijna 36,
Mijn lengte is 176cm
Mijn huidig gewicht schommelt tussen de 70kg en 72kg dit nu reeds 1 jaar
Mijn vetpercentage is momenteel 8%

Ik ben begonnen met trainen in 2020 doordat ik een ernstige val had gemaakt wat mij een discus hernia en bilaterale dismolise heeft opgeleverd tussen de L4 en L5 wervels.
Ik zat in een rolstoel als gevolg van een klapvoet doordat de zenuwen bekneld werden van de zwelling en ontstekingen. (Operatie werd als enige optie aangeboden bij een spoedopname)
Die heb ik geweigerd omdat ze me met schroeven en bouten wilden vast zetten en dit zou me zwaar beperken.

Ik woog toen schommelend tussen de 76 en 79kg
En was al jaren niet meer met mijn lichaam en sport bezig.

Ik heb de knop omgedraaid en ben meteen beginnen opzoeken naar alternatieven op te genezen en wonder boven wonder kwam ik met de uitkomst veganistisch te eten ( enkel plantaardig en niks dierlijks meer tot melk en eieren en vis aan toe)
De zwelling en ontstekingen verdwenen al snel als sneeuw voor de zon waardoor ik enkele weken later mijn rolstoel weer uit kon en me opeens heel fit begon te voelen en al snel vele kilo’s verloor.

Het fit gevoel gaf me zo een boost dat ik meteen het trainen weer ging opnemen (dit deed ik enkel in mijn eind tiener begin 20er jaren en nooit optimaal omdat ik kwa genen een toch wel snelgroeier was en niet voor podia ofzo wilde gaan maar al snel een redelijke fysiek kweekte en het goed vond zo als natural.

Alleen was het nu wat anders, ik daalde snel in gewicht nadat ik veganistisch begon te eten en behaalde een bodemgewicht van 62kg met een vetpercentage van 7% aan het begin van mijn (bodybuilding) verhaal.

Ik neem extra vitamines zoals :
Zinc
B3 B5 B6 B12
D3
Magnesium
Glucosamine
Amino L-euceine
Creatine monohydraad


Nu zijn we een 4 jaar en aantal maanden verder en heb ik een plateau bereikt kwa gewicht en vetpercentage van 72kg en schommel tussen de 8% en 9% vetpercentage.

Mijn week ziet er al volgt uit :
Fysiek zwaar werk 5/7 in vroege en late shiften
5 dagen bodybuilding in mijn vroege werkweek
En 6 dagen in mijn late werkweek

Ik train intensief en progressief waarmee ik bedoel dat ik full out ga. Elke sessie voor elke spiergroep ga ik tot voorbij failure (mijn laatste reps zien er niet uit) en als ik voel dat mijn kracht toeneemt en de reps aanzienlijk omhoog kunnen ik het gewicht omhoog breng.

Het laatste half jaar krijg ik geen krachttoename meer waardoor ik blijf hangen op mijn stats.
Maar mentaal ben ik helemaal into bodybuilding en wil hier het maximale en optimale uithalen.

Ik heb meerdere malen in het begin van mijn verhaal te maken gekregen met vrienden en gym liefhebbers die me het kuren aanprezen.
Ik ben er niet bang of vies voor en heb dit steeds afgewezen omdat ik eerst optimaal gebruik wilde maken van mijn natuurlijke lichaam en hormonen huishouding.

Maar nu heb ik het gevoel dat ik er klaar voor ben.

Ik denk persoonlijk aan een test-E only kuur om mee te starten.

Ik wil dit veilig doen en optimaal als beginner en niet meteen heel agressief.

Ik volg het forum al enige tijd en lees zeer veel verschillende aanpakken en tegenspraak ervan.
Mijn huisarts raad het me ten strengste af (wat ik al had verwacht) maar echt medisch advies heb ik dus nooit kunnen krijgen dus dacht ik om hier mijn verhaal neer te zetten en te kunnen rekenen op ervaringsadvies.

Rekening houdend met mijn leeftijd en andere statistieken.

Wat raden de ervaringsdeskundigen mij aan ?
En wat kan ik gemiddeld ongeveer verwachten van mijn 1ste kuur?

Alvast bedankt om mijn uitgebreide verhaal te lezen en mee te kijken/denken wat ik best kan doen om van start te kunnen gaan.

Gegroet Rotan 💪🏼
 
  • Like
Waarderingen: K82
Hou rekening met het feit dat je van plantaardige eiwitten een stuk meer moet eten als van dierlijke.
Dus stel dat je 200gr eiwitten nodig hebt. Dan moet je met plantaardige eiwitten 250gr eten. Plantaardige eiwitten worden minder goed opgenomen oid , maar ben er niet helemaal in thuis.
 
Hou rekening met het feit dat je van plantaardige eiwitten een stuk meer moet eten als van dierlijke.
Dus stel dat je 200gr eiwitten nodig hebt. Dan moet je met plantaardige eiwitten 250gr eten. Plantaardige eiwitten worden minder goed opgenomen oid , maar ben er niet helemaal in thuis.

Hallo Mindcontrol, Bedankt voor de reactie !

Mijn proteïne inname was in het begin inderdaad heel erg zoeken, maar dat was na onderzoek en schema’s snel op pijl, vandaar dat ik ook de spurt heb kunnen creëren van mijn groei doorheen mijn begin periode tot heden. Ik reken voor mijn proteïne vooral op kwalitatieve proteïne aan de hand van proteïne volle groenten zaden peulvruchten en vervangers, dit doe ik vooral met bonen tofu aangevuld met vegan whey isolaat etc. mijn vetten haal ik vooral uit noten olijven en gezonde oliën, en koolhydraten eet ik amper, enkel met mate en hoog kwalitatieve zoals havermout en volkoren producten.
 
2x pw 200mg Test E/C/sust, ma-do injecteren. minimaal 12 weken. laat je werkelijke vet niet hoger oplopen dan 16%
Tnx voor de snelle en duidelijke reactie Bullshark ✌🏼
 
Je kan je misschien ook best laten checken/opvolgen door Android Health Clinic in Utrecht.
 
En hoe gaat het nu?
 
  • Like
Waarderingen: K82
Wil ook wel eens weten hoe het nu gaat.
 
Back
Naar boven