Fitness Seller

Ik groei niet meer?!?

Bezoekers in dit topic

halveliter

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
22 mrt 2010
Berichten
8
Waardering
1
Hey allemaal!

Ik ben sinds een halfjaar driemaal per week in de sportschool te vinden. Toen ik begon was ik zwaar ondergewicht; ik ben 1,95 en woog toen der tijd 75kg. Op het moment weeg ik 86kg, maar het lijkt alsof ik maar niet groter word! In de afgelopen twee maanden ben ik 0.5kg aangekomen!

Dit is mijn voeddingsschema ongeveer:

-8.00/9.00uur Brinta (10 scheppen + melk), vier bruine boterhammen met pindakaas, klein kopje koffie, glas water, whey isolaat shake
-12.00/13.00 8 boterhammen met pindakaas, halve liter water, appel oid
-16.00 4 boterhammen met pindakaas, halve liter water
-19.00 pasta met groenten (200gr) en gehakt (300gr)
-21.00 bak musli met magere yoghurt of bak brinta
-23.00 halve liter kwark met een appel

Tussendoor eet ik nog wel eens iets kleins, om de twee uur om mijn maag bezig te houden. Stuk fruit of iets dergelijks meestal. Water drink ik de gehele dag door. Gemiddeld rond de 2-3 liter per dag. Na de training neem ik een whey shake en een bak brinta (10 schp). Vaak daarna nog vier boterhammen.

Mijn trainingsschema is als volgt:
-dag 1: triceps (4 oefeningen) + borst (4 oefeningen)
-dag 2: biceps (4 oefenings) + rug (4 oefeningen)
-dag 3: schouders (4 oefeningen) + benen (5 oefeningen: benen zijn vrij smal in verhouding met de rest vandaar dat ik die extra train)

Ik probeer er vaak een 4de dag bij te pakken waarop ik een eerdere dag herhaal die ik niet goed vond gaan of er een buikspierdag van maak. Buikspieren doe ik op rustdagen 4 oefeningen en op trainingsdagen doe ik simpel alleen crunches schuin en recht.

Op het moment is mijn vaste trainer in de sportschool op vakantie en de diensdoende vervangers heb ik het niet zo op. Ik hoop dat jullie even tijd willen maken om deze lap te lezen en misschien hebben jullie tips of verbeteringen?

Trouwens ben ik begonnen met een creatine "kuur" (XXL megagrow) ongeveer een week geleden. In de hoop dat dit misschien iets zou veranderen.
 
Laatst bewerkt:
Vrij knap dat je met zo'n voedingsschema niet aankomt. Je eet per dag al bijna een pot pindakaas (500 gram), dat alleen al is een flinke kcal bom.

Hoelang volg je dit voedingsschema al, misschien moet je het wat meer tijd geven.

Overigens ben ik wel bang dat vrij snel vet gaat worden op deze manier, maar dat is met jouw stats misschien niet zo'n probleem ;).
 
bijna niet te geloven dat je met zulke voeding niks aankomt al is het vet...
verder heb ik geen idee waarom je niet aankomt...
 
Vrij knap dat je met zo'n voedingsschema niet aankomt. Je eet per dag al bijna een pot pindakaas (500 gram), dat alleen al is een flinke kcal bom.

Hoelang volg je dit voedingsschema al, misschien moet je het wat meer tijd geven.

Overigens ben ik wel bang dat vrij snel vet gaat worden op deze manier, maar dat is met jouw stats misschien niet zo'n probleem ;).

Ja vreemd toch? Ik jas er bijna twee potten pindakaas per week doorheen en een pak brinta! Ik merk wel dat mijn buik iets uit proportie begint te raken; onderaan begint wat vet te ontstaan. Maar misschien komt dit omdat ik een tijdje mijn buik haast niet getrained heb.

Ik moet inderdaad wel zeggen dat ik dit schema ongeveer een maand nu hanteer. De twee maanden hiervoor at ik verschrikkelijk slecht (lees weinig) en onregelmatig.

Ik hoop dat je gelijk hebt en dat ik het gewoon meer tijd moet gunnen. Bedankt voor je reactie!
 
Ja vreemd toch? Ik jas er bijna twee potten pindakaas per week doorheen en een pak brinta! Ik merk wel dat mijn buik iets uit proportie begint te raken; onderaan begint wat vet te ontstaan. Maar misschien komt dit omdat ik een tijdje mijn buik haast niet getrained heb.

Ik moet inderdaad wel zeggen dat ik dit schema ongeveer een maand nu hanteer. De twee maanden hiervoor at ik verschrikkelijk slecht (lees weinig) en onregelmatig.

Ik hoop dat je gelijk hebt en dat ik het gewoon meer tijd moet gunnen. Bedankt voor je reactie!

Komt door het vele eten en gewicht toename. Plaatselijk vet verbranden is praktisch zinloos als het al niet helemaal zinloos is. Als je buik groeit en niet de rest van je lichaam zou ik toch iets minder vet innemen.
 
Vrij knap dat je met zo'n voedingsschema niet aankomt. Je eet per dag al bijna een pot pindakaas (500 gram), dat alleen al is een flinke kcal bom.

Hoelang volg je dit voedingsschema al, misschien moet je het wat meer tijd geven.

Overigens ben ik wel bang dat vrij snel vet gaat worden op deze manier, maar dat is met jouw stats misschien niet zo'n probleem ;).

Komt door het vele eten en gewicht toename. Plaatselijk vet verbranden is praktisch zinloos als het al niet helemaal zinloos is. Als je buik groeit en niet de rest van je lichaam zou ik toch iets minder vet innemen.

Thanks! Kan ik dit doen door de pindakaas voor een deel te vervangen door kipfilet? Ik dacht dat hier minder vet in zat.
 
Dat kan, alleen in kipfilet zitten minder kcal dan pindakaas.
Ik zou wat noten in je schema gooien, cashewnoten. Kcal knaller ook.

Ik zou 1 maaltijd van de boterhammen vervangen voor maaltijd met kip/vis met rijst + groente.

Chocomel zorgt ook voor de nodige kcals.
 
pak eens een hele week rust. Geen KT en geen cardio.. gewoon hele week off en veel blijven eten
 
Back
Naar boven