AndroidHealthClinic

Ik heb een doel, maar weet niet hoe ik die moet bereiken..

Bezoekers in dit topic

Ms025e

Novice
Lid geworden
19 mrt 2017
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m86
Nu het vakantieseizoen er bijna aankomt, is het toch tijd voor mij om wat met mijn lichaam te doen. Sinds vorig jaar heb ik mijn voedingspatroon aangepast, omdat ik erg dik was. Ik woog vorig jaar rond juni 104kg en nu weeg ik 88.4kg. Ik ben 22 en 1.86 lang en heb een bmi van 25% (gemeten op een site - weet niet of dit nauwkeurig is). Tot nu toe heb ik helemaal niks gedaan aan sporten (Af en toe zaalvoetbal).

Mijn doel is om aan te komen met spiermassa. Nu heb ik nog wat vet onder de armen en op de buik. Wat ik echt niet wil is shredden en die-hard cutten. Ik hoef geen six-pack, maar ik wil ook geen dikke buik. I just wanna be big, you dig?

Hoe kan ik dit nou het best aanpakken? Is het wel verstandig om met mijn stats te beginnen met bulken? Of is het handiger om het bmi nog wat omlaag te brengen voordat ik begin? Wat denken julle?
 
[Link niet meer beschikbaar]
1 topic is wel genoeg....
 
Wij kunnen niet voor jou beslissen of het verstandig is om te bulken. Dit is een keuze die we allemaal moeten maken.
Heb je liever meer spiermassa, met als nadeel dat je ook wat meer vet zult hebben? Dan ga je bulken.
Heb je liever minder vet, met als nadeel dat je geen spiermassa (of weinig) zult opbouwen? Dan ga je cutten.
BMI op een website zegt niet zoveel.
Beter meet/schat je je vetpercentage, vul je formules in om je onderhoud te berekenen en ga je daar 500 kcal onder zitten. Het beste is natuurlijk om gewoon een voedingsschema te maken zodat je zeker weet dat je minder energie binnenkrijgt dan dat je verbrand.
 
Waarom wil je dit verwijderen ? Andere leden hebben hier misschien ook iets aan ;)
Hij bedoelde zijn tweede topic. Is intussen al verwijderd.
 
Als beginner gewoon 3x krachtraining doen en proberen wat gezond te eten en iets meer proteines eten of dat je gewend bent, en dan gewoon aanpassen naarmate je vordert, spieren maak je sowieso aan als je nog geen krachtsport gedaan hebt of je nu onder of boven calorieën eet.
 
Back
Naar boven