Fitness Seller

Ik heb een paar bolle vragen.

Bezoekers in dit topic

K82

Freaky Bodybuilder
Skinny bitch
Waardering
4.840
Lengte
1m89
Massa
88kg
Vetpercentage
12%
Hi,

Ik ben een man van 41, ruim15% vp, ik train ongeveer 20 jaar maar niet aaneengesloten krachttraining, ik heb ook een aantal jaren verschillende vechtsporten/verdedigingsporten gedaan (KickBoxen, Aikido, Jujutsu).
De laatste jaren ben ik fanatiek aan het krachttrainen, ik woog toen ik begon ongeveer 71KG, door veel en goed te eten en natuurlijk hard en "zwaar" ( is natuurlijk relatief) te trainen weeg ik inmiddels 100KG

Toen ik 23 was trainde ik ongeveer 2 jaar en heb toen een kuur gedaan met een maatje van me, deze kuur bestond 6 weken uit 400mg Deca EW, 30mg Anavar ED, de laatste 2 weken heb ik hier elke2 dagen 100mg testosteron propionaat bijgezet voor 2 weken, nakuur met clomid.
Ja ik was toen jong en ook dom , als ik terugkijk naar bijvoorbeeld die test die ik er bijgezet heb....slaat nergens op besef ik me nu. Die CLomid heb ik een week na de laatste inject Deca gebruikt, 20mg voor 2 weken en toen "dacht" ik dat het wel goed was.....
...toch een behoorlijke dip meegemaakt, niet schrikbarend maar wel opvallend....kracht en massa die ik toen won (ongeveer 8 KG) hield ik wel goed vast moet ik zeggen.

Nu, ruim 18 jaar later ben ik van plan een nieuwe kuur te doen, ik heb zodadelijk enkele vragen voor jullie.
Ik eet al een aantal jaar erg bewust, per KG lichaamsgewicht eet ik 2 gram proteine, ik probeer rond een gram vet per kilo te zitten, alleen mijn koolhydraten daar let ik eigenlijk nog niet goed op en dat ga ik dan ook zeker wel doen.
Ondanks de koolhydraten heb ik wel kunnen berekenen dat ik tussen de 3000 en 3500 calorien per dag zit.
Daarnaast drink ik ruim voldoende water, zeker 2 liter, en dan bedoel ik niet het water dat ook in mijn koffie zit want dat tel ik niet mee. Ik drink geen cola of andere koolzuurhoudende dranken, ik drink geen alcohol en ik rook ook niet.

Ik ben 1.89M, weeg 100KG (ene dag een kilo meer of minder) en zit ,maar dat moet ik nog laten meten, denk ik rond de 15, 16, 17% vet.

Nu heb ik de laatste weken veel gelezen op dit forum, ook veel op verschillende websites gelezen en verdiept in de materie hormonen. Ik ben niet bang voor injects want dat heb ik vroeger zelf ook gedaan, mijn maatje in mijn bil en ikzelf in mijn been.
Inmiddels heb ik 20ML Testosteron Enanthaat in huis en Anavar 10MG tabs (mijn vrouw zit nu bijna een week aan 5 mg Anavar per dag, eet ook goed en traint ook hard).
Ik heb voor mezelf nog niet alles in huis dus ik wacht tot ik alles heb voordat ik ga beginnen.

Mijn doel is om groter en sterker te worden, meer spiermassa dus, echt droog is niet mijn doel maar ik wil natuurlijk ook niet puffy met meer vp uit de kuur komen maar dat is voeding voeding voeding...

Nu mijn vragen, en vergeef me dat ik misschien een vraag stel die hier op het forum al is behandeld maar dan ben ik deze blijkbaar niet tegen gekomen;

1-) Is de kuur die ik vroeger gedaan heb nog uberhaupt van invloed op mijn kuur die ik binnenkort ga nemen? Er zit ruim 18 jaar tussen maar ik vroeg het me toch af

2-) Overal in dit forum lees ik dat Test-E wordt aangeraden bij bijna iedereen, jong oud eerste kuur of niet, dus ik kies dan sowieso voor Test:
500mg per week in 1 keer kan ik beter vervangen door 250mg 2x pw? elke maandag en elke donderdag wordt dit dan voor mij

3-) De Anavar gooi ik er op het eind in tot 4wkn voor de laatste inject en 2wkn na de laatste inject.
Kan Anavar het aromatiseren van testosteron enigzins tegengaan?

4-) Is HCG een must? Zo ja waarom? Mijn ballen zullen krimpen maar die krijgen daarna toch wel weer het normale formaat? Of moet ik echt beslist HCG mee laten lopen?

5-) Niet te vergeten bloedwerk, kan ik "gewoon" mijn huisarts bellen met de vraag om "even"mijn bloed te laten testen op bepaalde waardes? Ik krijg eerst altijd de assistent er aan die in haar vorige leven een waakhond geweest is volgens mij.
Ik zal dus eerst de assistent zover moet krijgen dat ik uberhaupt de huisarts kan spreken. Ik heb , wat bloedwerk na laten kijken dus totaal geen ervaring en ook niet hoe een huisarts hier mee omgaat.

Ik denk dat dit mijn vragen tot nu toe wel zijn. Sorry voor dit lange verhaal haha maar wil goed voorbereid aan de slag aan en niet meer dom zoals vroeger.

Nogmaals ga ik natuurlijk pas beginnen als ik alles in huis heb.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groet,

K uit het oosten

• Topic Starter Topic Starter
Dr is een hormoonfluisteraar.... :)

@Bullshark thanks man. Jouw berichten komen overal in dit forum voor, ik vermoed dat jij veel ervaring hebt en ook weet waar je over praat.

Er staan 4 verschillende testen en dan is pakket "bewust" van 149 het meest gekozen. Ik was van mening dat ik enkel mijn testosteron waardes wil weten voor het kuren en daarna
Jij hebt hier verstand van, kun je mij uitleggen wat ik mis als ik bijvoorbeeld voor dat "budget" pakket ga van 99, tov die van 149?

Wat betreft de naalden zit ik aan bil en beenprik te denken dus dan wordt dat naar mijn weten de 23G blauw 06x25 voor mijn been en dan de oranje 06x4.0 voor de bips?

Ik wil ook graag altijd weten wat een kenner zou doen, er van uitgaande dat ie gaat kuren:

Wat zou jij in mijn geval doen als t om een kuur gaat?

25G 25mm kopen voor injecteren, en 21G 16mm voor optrekken uit vial. je kunt ook in je schouder zetten.(net als griepprik)
Je hebt meer waarden nodig dan je testosteron natuurlijk, daarom is het bewust het meest gekozen en voldoende.

verder zou ik nu eerst gaan cutten tot 10% voor je begint met kuren

@Bullshark

Dat lees ik ook veel, cutten tot een bepaald percentage en dan pas kuren, wat zou het gevolg zijn als ik dat niet doe? Testosteron is in principe toch ook "vetafdrijvend"?
Als ik bijvoorbeeld kurkdroog ga eten tijdens mijn kuur zal ik dan droger worden mede door de test of is het dan alsnog verstandig om eerst 10% te hebben en dan pas te beginnen?

Maar het zal te maken hebben met aromatiseren van testosteron

Ik zat te denken vanwege de Anavar die ik er bij doe op het eind mij dit droger zal laten worden. Of werkt dat niet op die manier ?

op lager vetp pak je eerder schone massa, en heb je kans op minste bijwerkingen. Anavar kun je beter in de winkel laten liggen

@Bullshark
Jij bent echt anti Anavar he ? :) Zal het geen effect hebben dan denk je, of is t niet krachtig genoeg?

Ik vind het daarnaast ook wel logisch dat je op lager vetp schonere massa pakt, thanks.

Ik zit ook wel eens te denken om de Anavar er sowieso uit te laten en dan enkel Test te doen 10 weken 250mg 2xpw.

Ben daar ook nog niet helemaal uit.

@Bullshark
Jij bent echt anti Anavar he ? :) Zal het geen effect hebben dan denk je, of is t niet krachtig genoeg?

Ik vind het daarnaast ook wel logisch dat je op lager vetp schonere massa pakt, thanks.

Ik zit ook wel eens te denken om de Anavar er sowieso uit te laten en dan enkel Test te doen 10 weken 250mg 2xpw.

Ben daar ook nog niet helemaal uit.
Anavar is voor vrouwen. :windup:

Het is niet krachtig genoeg en daarnaast is anavar gewoon een stuk slechter dan 'meer test' nemen omdat het over je lever gaat.

Anavar is voor vrouwen. :windup:

Het is niet krachtig genoeg en daarnaast is anavar gewoon een stuk slechter dan 'meer test' nemen omdat het over je lever gaat.
Ja ik weet dat Anavar over de lever gaat en schadelijk is/kan zijn bij hoge doseringen.

Zou ik lekker kunnen gaan op 500mg pw Test-E Only? In afwachting of mijn bloedwaardes goed zijn en mijn vetp rond de 10% gaat zitten voordat ik start?

Zal vast een zeer domme vraag zijn....wie gaat niet lekker op test only dus ik verwacht geen antwoord :laugh:

En wat die HCG betreft, moet ik daar al mee beginnen voordat my balls krimpen of kan dit ook een paar weken voor het eind vd kuur en tot voor mijn nakuur? Ik lees soms tegenstrijdige dingen zoals beter niet "voor de zekerheid nemen maar alleen als het echt moet omdat je ballen zijn gekrompen bijvoorbeeld"

Laatst bewerkt:
Toen was het stil :haha:

Ben je niet bang dat je na je kuur je minder fit voelt en verder terug valt dan waar je nu staat?
1.90 en 100kg op 15% klinkt wel oke.

Ben je niet bang dat je na je kuur je minder fit voelt en verder terug valt dan waar je nu staat?
1.90 en 100kg op 15% klinkt wel oke.
Ik zal me hoe dan ook minder fit voelen, daar hou ik rekening mee.

Na een kuur en nakuur komt er toch altijd een periode , lang of kort, dat je je minder fit voelt?

Ik zal mijn eiwit inname sowieso hoog genoeg houden en daarnaast natuurlijk blijven trainen. Creatine zal ik dan gebruiken om wat extra power te hebben.
Tijdens de kuur laat ik de creatine even achterwege, zal daar een week van te voren mee stoppen zodat ik "puur" kan kuren......klinkt een beetje vreemd haha.

Ik zal me hoe dan ook minder fit voelen, daar hou ik rekening mee.

Na een kuur en nakuur komt er toch altijd een periode , lang of kort, dat je je minder fit voelt?

Ik zal mijn eiwit inname sowieso hoog genoeg houden en daarnaast natuurlijk blijven trainen. Creatine zal ik dan gebruiken om wat extra power te hebben.
Tijdens de kuur laat ik de creatine even achterwege, zal daar een week van te voren mee stoppen zodat ik "puur" kan kuren......klinkt een beetje vreemd haha.
creatine er gewoon inlaten... waarom zou je daarmee stoppen?

• Like
Waarderingen: RonnReeves
creatine er gewoon inlaten... waarom zou je daarmee stoppen?
In eerste instantie dacht ik dat ik dan even puur op test kon trainen en iemand zei me dat je met creatine tijdens een kuur kans hebt op meer vocht vasthouden maar ik betwijfel of dat klopt, lijkt me sterk trouwens.

Ben jij daarnaast ook van mening dat ik het beter bij test only kan laten en die Anavar er niet bij moet nemen?

In eerste instantie dacht ik dat ik dan even puur op test kon trainen en iemand zei me dat je met creatine tijdens een kuur kans hebt op meer vocht vasthouden maar ik betwijfel of dat klopt, lijkt me sterk trouwens.

Ben jij daarnaast ook van mening dat ik het beter bij test only kan laten en die Anavar er niet bij moet nemen?
ja beter creatine dan die anavar

Natuurlijk hou je meer vocht van creatine, en heb je iets meer kracht. Dat kun je gewoon blijven gebruiken.

Mss kun je beter terug de boeken in met dit soort simpele vragen. Je speelt met je lichaam he, tis geen bordspel. Je vragen doen mij vermoeden dat je er nog niet genoeg van weet. With all due respect.

Mss kun je beter terug de boeken in met dit soort simpele vragen. Je speelt met je lichaam he, tis geen bordspel. Je vragen doen mij vermoeden dat je er nog niet genoeg van weet. With all due respect.
Thanks voor je bericht maar ik ben mij zeer bewust dat het geen ranja is en ik ben mij ook goed bewust van de risico's.

Daarnaast was die simpele creatine vraag van mij meer een mededeling dat me dat gezegd is en niet iets dat ik niet zou weten.

En tja die anavar, dat komt omdat ik dat eens gebruikt heb (combi met Deca) en dat voelde toen erg goed, en ja dat "goed voelen' kon dan dus ook door de Deca komen. Plus dat ik hier soms tegenstrijdige berichten over Var lees, de één zegt doen en de ander zegt niet doen....

En natuurlijk wil ik mij goed voorbereiden en is dit forum een perfect "boek" om meer kennis te verkrijgen.

Ik ben daarnaast dankbaar voor je feedback

Ben je plan om 1 kuur te doen of meer?
adviezen van mensen om je heen zijn vaak gebaseerd op niks, mits zij zelf ervaring hebben.
merk dat ook om mij zelf heen, de enige redenatie die mensen hebben met kuren is meer agressie en alles gaat vanzelf.. pure bullshit imo.

• Like
Waarderingen: K82
Terug
Naar boven